Betændelse i kejsersnit Betændelse i kejsersnit
Hej
Kan nogen hjælpe til imorgen, jeg kan ringe til dyrlægen...???
Der er gået betændelse i Amanda´s kejsersnit, hun får ellers penicillin, men det løber ud på mave...
HVAD KAN JEG GØRE TIL IMORGEN..???
KAN JEG GØRE NOGET..
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
KnuZz Mette
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 102
Hun bad mig lægge varme omslag til imorgen, og kontakte min egen dyrlæge imorgen...
Håber det hjælper..
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 57 Svar: 260
hvid du ikke forstår hvad jeg skriver er det fordi jeg er lidt oprivet over dyrelægen du snakkede med...
Håber at nyt fra dig..
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
mar 2007
Så jeg holder øje med hende, og kontakter egen læge kl 8..
Så jeg våger over hende..
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
Krydser finger for dig mette) held og lykke med Amanda) Mange knus og tanker fra mig...
mar 2007
Holder jer opdateret
KnuZz Mette
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
god bedring med din kat.
mar 2007
Håber de tager mig mere alvorligt, for det ser ikke godt ud..
KnuZz
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Da Hjalte havde forbinding på, sagde vores dyrlæger, at vi bare skulle ringe uanset hvornår, hvis der blev problemer. Og de har virkelig været der, når det gjaldt. Og det var jo på ingen måder livstruende som det er med det både du Mette - og som Britta har stået i med jeres katte. Jeg er altså rystet over, at I og dyrene bliver udsat for det.
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
mar 2007
Men jeg har allerede fået fat i lægehuset, og kører mine børn afsted, og tager hende med, og så direkte derind...
KnuZz Mette
jan 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 6 Emner: 57 Svar: 192
Kæmpe potekram og pelsstrøj fra alle mine misser her.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Jeg syntes det er svineri når de ikke vil se til de syge dyr, så skal de melde sig ud af vagt ordningen, problemet er vel bare at det kan de ikke.
Jeg har dyrlæger i nykøbing og de afviser mig aldrig når jeg ringer, der har været en der prøver at bede mig se det an for anden gang, men der insisterede jeg, og så tog han den også med det samme.
Held og lykke med hende.
mar 2007
Er kommet hjem fra lægen, og fået mere penicillin..
Hun fik en krave med hjem, til når hun er alene hjemme..
Hun må ikk vaske i såret, da hun tager stingene med ud, heldigvis gror hun hurtigt sammen, og der er ikk sket noget, men hun er gul af snask, så jeg skal holde hende ren..
Vi skal til kontrol igen mandag..
KnuZz Mette
jan 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 6 Emner: 57 Svar: 192
mar 2007
Det er rigtig dejlig,t med den støtte man kan hente herinde..
Jeg har mødt mange, der har tænkt meget på mig, de sidste par dage..
Manga tak & KnuZz Til alle der følger med..
mar 2007
Jeg går lige pt hjemme, og kan holde øje med hende..
KnuZz
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Jeg er sempelthen fuldstændig chokeret over sådan en dyrlæge (vagt dyrlægen), at de ikke ville se hende... Jeg var bare blevet så gal, hvis det havde været her, at de ikke ville se en af mine katte, hvis den havde det skidt, også fordi man selv bliver vildt nervøs, når man ikke ved, hvad der sker...
Men dejligt at det gik godt for jer... Så skal såret bare hele... Men dejligt at læse, at du er så ansvarlig, at du ringer til dyrlægen flere gange, og skynder dig at tage afsted imorges... Og at du har været der for hende hele natten... Man tydelig "mærke" hvor meget du elsker din pige...smiler....
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Du har ret. Det er rigtig dejligt med de kontakter man kan få herinde. Det har virkelig også betydet meget for mig at have nogen at kunne dele bekymringer og bestemt også glæder med.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Mange katte får nemlig på ca. 4. dagen efter operationen en allergisk reaktion på trådene, og så bliver såret rødt og væsker en del. Samtidig både kløer og svier det, og det er derfor, katten "piller".
Det aller bedste er at give hende både noget smertestillende og noget kløestillende. Det hjælper i løbet af en times tid, og så er det ikke nødvendigt med krave. Den stresser katten, og stress sinker sårhelingen.
Af smertestillende kan du bede dyrlægen om enten Rimadyl (piller) eller Metacam (flydende).
Det kløestillende kan du selv købe, hvis dyrlægen ikke vil ordinere noget. Det hedder Tavegyl og fås i håndkøb. Det er uden bivirkninger, og er for øvrigt et råd fra min dyrlæge.
mar 2007
Ja jeg elsker hende over alt på jorden, hun er min første rigtige dejlige tøz..
Hun er vidunderlig, vi købte hende, for nogen fra vores bryllup sidste år..
Hun er mit et og alt..
KnuZz & Kram til alle her på tråden..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
"Mega
Hvor meget må man give en kat af Tavegyl? Jeg har en kat, som bliver ved at rive et parringssår op og det ser ud til det klør forfærdeligt på hende. Så jeg vil prøve at få fat på de piller. Men skal lige vide hvor meget hun skal have?"
I det tilfælde ville jeg først og fremmest spørge dyrlægen, om han ikke vil ordinere Medrol.
Med Tavegyl kan du starte med 1 tbl. og derefter ½ tbl. daglig.
Betændelse i kejsersnit