718 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ny kat med gamle kat hvornår? Ny kat med gamle kat hvornår?

Hejsa
Jeg har idag købt en kat mere.
Hun er en huskat på 6 mdr.
Jeg købte for lidt over 1 år siden en Hellig Birma, og nu hvor jeg skal til at arbejde en del ja så mente jeg lidt selskab ville være på sin rette plads.

Så ville jeg bare hører jer af - hvor mange dage gik der inden i lukkede den nye og den gamle kat sammen?

Jeg er blevet anbefalet en uge

mvh Line

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny kat med gamle kat hvornår?
  • #1   21. jun 2007 Vi gjorde det med det samme vi fik den ny hjem... Og det er gået rigtig godt smiley

Lidt hvæsen i de første 3-4 dage men det er godt nok sjældent efterhånden smiley

• #2   21. jun 2007 Ja,i skal bare lukke dem sammen med det samme.De vil selvfølgelig hvæse og knurre lidt af hinanden,men det vil helt sikkert blive bedre efter få dage.Sæt evt. en ekstra kattebakke frem,i tilfælde af at den nye misling "farer vild" i jeres hjem...

• #3   21. jun 2007 Har du mulighed for at sætte en netdør op, mellem det rum den nye kat er i og resten af hjemmet??
    Det vil være det mest optimale, da de på den måde kan snuse til hinanden, og lære hinanden at kende...

Så efter en lille uges tid, kan du sætte dem sammen stille og roligt.

• #4   21. jun 2007 Jeg har også altid lukket den nye sammen med de *gamle* med det samme...de hvæser og sprutter og andre gange er det nysgerrigheden som overtager *sprutteriet* ;o)

Dog har jeg aldrig ladet dem være alene hvis jeg har været i tvivl,så er de blevet adskilt til jeg eller andre familiemedlemmer er hjemme til at holde øje med dem.

Hvor lang tid sammenføringen tager,er meget svær at sige...nogle gange går det smertefrit,andre gange tager det lang tid..Husk på,at en kat er ikke et flokdyr,og man kan ikke tvinge dem til at elske et nyt 4 benet medlem med det vuns..

Held og lykke med det ;o)

• #5   21. jun 2007 Den kat du har i forvejen vil nok også blive lidt mopset og jaloux på at den nu skal dele alt med den ny kat.... Så masser af nus og kæl til den også smiley

• #6   21. jun 2007 Hejsa
    Jamen så vil jeg da prøve det om lidt - de har set hinanden igennem ruden hvor gamle var udenfor og den nye inde - og skiftevis sad jeg ved den ene og så den anden

• #7   21. jun 2007 Du bør nok give den gamle kat mere opmærksomhed end den nye kat.Katte har tendens til at blive meget jaloux, så det at du viser den gamle gat, at den stadig betyder alverden for dig, kan gøre sammenføringen nemmere.
    Den er jo stadig bossen så ;-))))

• #8   21. jun 2007 gat = kat (ups - meget uheldig tastefejl)

• #9   21. jun 2007 He he
    Okay det vil jeg huske ekstra nusse til gaja

Kommentér på:
Ny kat med gamle kat hvornår?

Annonce