{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat er flyttet over til naboen
  • #1   4. jul 2018 Hvis den ikke kan li hunde kan du nok ikke gøre så meget nu. Måske snakke med naboen om den må være der til din datter er hjemme igen. Eller måske give den fuldstændig ro fra hunden i et rum og på en side af huset.Det er altså lidt dumt at tro man bare lige kan passe hund, hvis ikke katten tidligere fuldstændig har accepteret hunden. Jeg ville nok ha forsøgt at vænne katten til hunden længe inden nogen pasning, først ude i haven så derefter inde med snor på hunden samt trænet det godt og ofte. Jeg ved ikke om i har prøvet det. Pas på der ikke bliver dårlige oplevelser mellem dem, som det at hunden løber efter katten for det husker katte.

  • #2   4. jul 2018 Det er et dilemma, men katten var der jo først og det kunne jo være at der er en god hundepension i de sidste 2 uger. Det tror jeg godt at din datter kan forstå.

  • #3   4. jul 2018 Lukker katten inde, det er din kat og dit problem - ikke naboens.

    Og lukker hunden inde uden adgang til katten.


  • #4   4. jul 2018 Katten smutter jo fordi hunden er der og er det ikke lidt synd at isolere hunden bag en dør? Katten kan jo stadig fornemme den.

  • #5   4. jul 2018 Naboen har åbenbart ikke noget imod at tage sig af katten, så det lyder ikke til at det er det, der er problemet. Hvis du ikke kan få andre til at overtage pasningen af hunden, ville jeg spørge naboen om hun havde noget imod at tage sig af katten de sidste to uger, og så ville jeg gøre alt for at få den tilbage bagefter. Og så lade være at lukke andre dyr ind i huset fremover, som katten, der nu engang bor der, er bange for.

  • #6   4. jul 2018 Det er da noget længe den stakkels kat så skal være husvild og sidde ude i naboens have og kukkelure . Skal katten så bare være der uden at kunne komme ind dag og nat. Der fremgår ikke rigtig om den må komme ind hos naboen. Men det er vel svært at sige nej til sin datter. Jeg ved ikke om i har tænkt det nok gik. Og så duede det ikke for katten. Er det helt umuligt at få andre til at passe hunden . Er der ikke andre i familien der kan hjælpe.

  • #7   4. jul 2018 Hvis du skal have din kat hjem igen, skal du gøre noget aktivt, for måske bliver den hos naboen, også når hunden er rejst, for har den haft det godt i 3 uger der ovre, så er den jo flyttet, og har i dens øjne fået et nyt hjem.
    Så det vil koste flere uger som indekat, at få den til at acceptere sit gamle hjem igen,,, så måske er det bedst, at give den et rum allerede nu, måske med udgang gennem et vindue, for hunden gider den altså ikke!!


  • #8   5. jul 2018 jeg er overrasket over at min kat ikke accepterer hunden som den kender så godt i forvejen de er vokset op sammen og ses ofte uden problemer. Naboen er meget glad for katten men problemet er om katten vil acceptere mig og mit hus igen,min datter VIL desværre ikke have at hunden kommer i pension,hunden er på ferie her hvert år uden problemer med katten. Det er trist at tænke på katten ikke bryder sig om at komme hjem

  • #9   5. jul 2018 jeg vil lige tilføje at den gerne må komme ind hos naboen og den får mad i min gårdhave samt mad hos naboen men men er så bekymret for om den kommer tilbage

  • #10   5. jul 2018 Hvis den stadig kommer hjemme, og spiser der, så burde naboen ikke fodre, kun give vand, for så har den stadig et hjem hos dig, og jeg ville gøre så den havde et fristed hjemme under tag, og det lyder til det er det som skal til.
    Min ene kat kan ikke lide børne gæster, når de lige kommer, men når børnebørnene sover her, så kommer han frem, men ind til da har han brug for sit fristed smiley


  • #11   5. jul 2018 Hvis naboen lukker din kat ind og den har det rigtig rart hos dem og for mad, så vil katten mene den også bor der. Nogle ude katte er ret hurtige til at få flere hjem . Og så vælger de selv, hvor de vil være når der er mulighed for det. Hvis jeg lukkede et par af mine genboers ude katte ind, legede med dem og gav dem nus og mad ville de også tro de boede her i løbet af ingen tid. Kommer katten slet ikke hjem nu er det fordi den har valgt naboen af en eller anden grund.

  • #12   5. jul 2018 min kat er desværre meget sky kun naboen og jeg kan komme til ham skal jeg sige til nabo de ikke må give ham mad?

  • #13   5. jul 2018 Ja, du skal sige til naboen, at fodring kun skal foregå hos dig, men at de gerne må give vand til den smiley Særligt i den varme periode.
    Og at den selvfølgelig gerne må opholde sig hos dem, så længe de vil (her tænker jeg lur i havemøbler og sådan). Det er bedst, hvis den ikke kommer med inden for.


  • #14   5. jul 2018 Og måske må du finde dig i, at din kat bliver delegat, men så skal i aftale hvem som gør hvad, feks med dyrlæge, foder og hvor den må være inde? Men skal du gøre dig håb om, at den fortsat kommer hos dig, så skal den have et fredet sted inden døre, hvor der altid er mad og vand til den.
    Selv katte som har været venner hele livet, kan blive uvenner, og noget må være sket mellem hunden og katten, som gør de ikke længere er venner.
    Min bimse opdrætter havde solgt en killing til en som også havde en lille terrier, de boede fint sammen i over 2 år, og så kom hun en dag hjem og så hunden havde slået katten ihjel, det kan ske selvom de tidligere har sovet sammen, så tag din kat's beslutning alvorligt, den vil altså ikke længere se den hund.


  • #15   5. jul 2018 katten er nok allerede delekat men det er mig som klarer mad dyrlæge godbidder osv. vil så gerne slippe for hunden næste år men min datter har kun mig som vil passe hunden


  • #16   5. jul 2018 Det er jo også fair nok, at du er der for hende.
    Jeg bryder mig heller ikke om at sende mine hunde i pension. Den ene stresser helt vildt, og jeg vil få en overgearet hund hjem, og den anden kan slet ikke fungere blandt fremmede mennesker, og det er desuden de færreste der har haft med racen at gøre før. Så vi er enten hjemme, finder hjemmepasser eller får godkendt at tage dem med.
    Pension er no-go hos mig. Skal jeg absolut have passet dyr, foregår det i eget hjem.
    Det kunne måske være en løsning for din datter en anden gang? Der er jo mange der søger sommerjobs for tiden - hun kunne ansætte en fast passer.
    Mht. din kat, kan du jo høre, om de kunne være interesseret i at overtage hende helt, såfremt hun ikke kommer hjem /er tryg ved at befinde sig i dit hjem igen.
    Så er det jo ikke sjovt for nogen af jer at have kat. Men kan godt forstå det, hvis det er svært for dig at skulle give hende bort. Men jeg formoder jo, at du i så fald kan være helt tryg ved det.


  • #17   5. jul 2018 jeg kommer da til at savne ham helt vildt nu får vi se men 3 uger er jo lang tid har på fornemmelsen at han nok skal komme tilbage igen


  • #18   5. jul 2018 Ja der har jeg sagt fra, så hvis min datter får hund igen, så må hun finde anden pasning smiley men hun ved så også det skal med i hendes planer.
    Jeg håber det fungere denne sommer, men som forælder kan du godt give din datter besked om, at du ikke er til rådighed næste år, men det er jo en ret personlig beslutning!


  • #19   5. jul 2018 har også tænkt at sige fra men så er jeg bange for at de bliver kede af det og (fornærmede)
    har fortalt min datter at katten har været meget utryg ved hunden men de kan ikke tage på ferie ellers, jeg bliver hjemme i år for at skåne katten og for at han skal blive tryg igen


  • #20   5. jul 2018 Ingen, og jeg mener virkelig ingen skal belastes med mine dyr, og derfor bliver jeg næsten altid hjemme fra ferier og lignende. Vi er kun afsted en weekend, hvis mine drenge har lyst til at se efter dem.

  • #21   5. jul 2018 Hvis naboen stopper med at fodre den, tror jeg da nok den skal komme tilbage. Men det er da godt hvis den kan være der de næste uger. Jeg kan godt forstå din datter synes det ville være synd for hunden, at sende den på pension, men samtidig hvad så med katten? Hunden er vel ikke vigtigere, og det er jo nu engang din kat der bor der.

  • #22   5. jul 2018 Det er også derfor jeg aldrig er væk i mere end 2 overnatninger, for mine katte skal passes hjemme hos os selv af en de er trygge ved.

    Men der er godtnok mange der ikke forstår at jeg ikke skal ud at rejse eller bare væk i minimum 1 uge.


  • #24   10. jul 2018 Er så glad min kat kom ind i nat og har spist og sovet her måske det alligevel går godt

  • #25   10. jul 2018 Grunden til at jeg ikke var fået kanin igen, efter min dejlige dreng døde sidste år er at min mor sagde at hvis jeg købte ny kanin ville hun ikke længere passe dyr for mig når jeg rejser, pga at det tog for lang tid med både katte og kanin.

  • #26   10. jul 2018 Ja og børn må acceptere hvis forældrene ikke er med til alt i deres liv, og de kan ikke få dyr med den forventning, at forældrene bare tropper op når de skal passes,,, børnebørn er en anden ting, men her kan jeg heller ikke altid så meget som jeg gerne ville, selv det nyeste skud på stammen Kaya, er blevet så tung, at jeg skal passe på hvor meget jeg løfter hende, og jeg havde da aldrig troet, at der blev brug for aflastning til Emma, men jeg slår bare ikke til, altid, så pasning afhænger af min energi og hvordan Emma har det med livet i den periode, med autisme og alderen svinger det hvor meget man er på med hende.

Kommentér på:
min kat er flyttet over til naboen

Annonce