hjælp til opfedning {{forumTopicSubject}}
jeg har brug for nogle råd fra alle jer med killinge erfaring *S*
jeg har jo 5 killinger på 5 uger og de trives pg spiser som de skal undtagen lille mayer han halter bagefter ,,,,, han har hele tiden været mindre end de andre men nu syntes jeg man rigtg kan se forskellen ..... han er den eneste af killingerne der ikke er begyndt at spise fast ved siden af modermælk .. han sover lidt mere end de andre og er ikke så fremme i skoende som de andre ..... og derfor nogle råd tl hvordan jeg kan få ham fristet til fast føde og måske til at tage mere på og få mere energi han virker ikke syg bare lille .....
har prøvet A/D - vådfoder - torskerogn i kafefløde men intet hælper han drikker gerne vand *S*
så kom med nogle ideer alt er værd at prøve
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Creme fraishe 18% blandet med A/D eller specific paté
Creme fraishe/æggeblomme blandet med torskerogn eller makrel
KMR blandet med varmet specific paté og æggeblomme har altid fået mine killinger til at ligne små fede tumlinger ;o)
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Jeg har med en enkelt killing prøvet, at den som lille kun ville spise, hvis jeg først havde proppet det i munden på den.....men så åd den også som en majetærskel...
Den var mindre end de andre og mere skrøbelig....men pludselig kom den efter det.
Vi fodre også med råt....mikro små stykker, Gedemælk, vådkost fra Hills(kun ind i mellem) og killinger tørkost mv.
Råmælken hælder jeg ud i en skål og så drikker de selv - jeg har ligeledes af og til hældt det over killinge tørkosten når de blev introduceret til det....
anna
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Man kan købe KMR hos dyrelægen - ellers kan han bestille det hjem.
anna
hjælp til opfedning