{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

melissa k
melissa k
Tilmeldt:
28. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

hjælp til opfedning :) {{forumTopicSubject}}

jeg har en killing på 4 måneder rettere sagt 15 uger. han han får almindeligt killingefoder fra maxizoo, hver gang vi går fra ham så han skal være alene får en en skefuld vådfoder, han spiser meget killinge foder.

han har fået ormekur. men tager ikk på, han er meget tynd, hans hofter og ribben er meget synlige når man nusser ham.

hvordan får jeg ham til at tage på ? har i nogen gode råd?, måske min kat bare er en slank udgave :s ...

DUMME KOMMENTARE VIL BLIVE IGNORERET


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til opfedning :)
  • #1   11. okt 2011 Hvilket fodermærke bruger du ? For hvis det er Multifit, vil jeg anbefale dig at skifte mærke. enten til RC, Hills eller lignende. Multifit er bare ikke godt nok, heller ikke som voksen-foder.

  • #2   11. okt 2011 Hej Melissa

    Har han tørkost fremme hele tiden og bruger du killingefoder smiley ?


  • melissa k
    melissa k Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   11. okt 2011 jeg kan ikke huske hvad det hedder, det tjekker jeg lige op på,

    ja han har mad fremme hele tiden, og det er killingefoder smiley ..

    da budgettet er lidt stramt skal det helst være noget billigt foder, men selvfølgelig også noget der fungere, jeg er bestemt ikke til RC. men hvis nogen har forslag til billigt killingefoder, med massere fedt og kød vil jeg meget gerne høre fra jer.

    han tømmer skålen meget hurtigt, så er ikke i tvivl om det ikke fungere .da han jo ikke tager på på trods af den mængde han spiser ..

    ps han er VIRKELIG aktiv !
    skal os lige siges han er indekat


  • #4   11. okt 2011 Hej melissa... Arion er et rigtig godt foder som heller ikk er særligt dyrt... Angående at din kat har svært ved at tage på er nok fordi du foder med noget forkert foder... Hilsen maria

  • #5   11. okt 2011 Hvis det er et spørgsmål om stram økonomi, er de "dyre" mærker billigst i længden. Men jeg ved selvfølgelig godt at den første pose kan være voldsom i pris, hvis man ikke lige har pengene.
    Men så kan jeg anbefale Olivers, som købes på nettet og leveres til døren. De har i øvrigt også noget udmærket kattegrus.
    Sanabell er heller ikke voldsomt dyrt, det er noget billigere end fx RC og lignende produkter.
    Hvis din killing vil have råt kød, så give den noget fars med høj fedtprocent.


  • #6   11. okt 2011 Melissa.. Du kan også købe noget som hedder c/d fra Hills ellers er det fra Science plan ....

  • melissa k
    melissa k Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   11. okt 2011 kan man godt bare give fars ? råt oksekød eller hvodan ? og hvor meget

    tror jeg smutter en tr ned i dyrehandlen og høre hvad de har smiley har selv brugt arion til mine hunde, hviket jeg var meget tilfreds med, bortset fra jeg opdagede min hanhund fik blod i sin urin grundet foderet :S ..

    sys det er en jungle, nogen sys godt om noget og andre sys godt om andet .. pyha ..


  • #8   11. okt 2011 jeg ved ikke ret meget om fars og hvordan det skal severes... ja arion laver godt killingefoder...

  • #9   11. okt 2011 Vores voksne Birma får dette her http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/182084
    Hun har været en smule tynd, men har i løbet af 14 dage taget lidt på. Hun får også vådfoder både morgen og aften.

    der er både mere fedt og protein i, end der er i RC killingefoder. Men det er jo ikke killingefoder, så det dur nok ikke endnu. Men jeg kan se, at der er en anden variant, som er lidt dyrere, men også skulle fungere til killinger: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/182085

    Det høje proteinindhold vil mætte din kat hurtigere, og holde den mæt længere. Altså vil jeg næsten vove at påstå, at det ender ud i at koste nogenlunde det samme i længden som noget billigt foder fyldt med korn.

    Under alle omstændigheder er det en god idé at købe foder på nettet. Der er altid penge at spare:) og hos Zooplus er fragten kun 29 kr, eller gratis hvis man køber for over 299 kr.


  • #10   11. okt 2011 www.zooplus.co.uk sælger RC billigere end de andre (:

  • #11   11. okt 2011 Menes at fars dvs. hakket kød ikke er så godt som at give råt/tilberedt kød der ikke har været som fars. Skulle vidst have det samme næringsindhold som en whiskas vådmad (det jeg lige husker der har været snakket om herinde)

  • #12   11. okt 2011 Fars er jo rent kød, så det vil aldrig få samme lave næringsindhold som whiskas. Der er der jo animalske bipodkter korn, farve osv. i.
    jeg har fået at vide, at fars skulle være udemærket, men at det er bedre at de får noget med ben og sener, så de kan bruge tænderne.
    Et stykke kød bliver jo ikke mindre næringsrigt af at blive hakket


  • #13   11. okt 2011 bpodkter=biprodukter;)

  • #14   11. okt 2011 Alle de biologiord farer ind af det ene øre og ud af det andet, så har ingen ide om det virkelig, men det var bare hvad der blev nævnt i en anden tråd for noget tid siden.

  • #15   11. okt 2011 Kattefodring er lidt en jungle ja.) Og mange folk har forskellige meninger. Men rennt logisk kan jeg ikke se, at hakkekød skulle have en dårligere næringsværdi end et helt stykke kød.

  • #16   11. okt 2011 Næh heller ikke jeg.. Jeg giver da vores en lille smule en gang imellem (ikke fordi han gider æde det hehe).

  • melissa k
    melissa k Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #17   11. okt 2011 okay tak for jeres råd smiley .. hvilket våd foder giver i ? stod og kiggede idag i butikken og sys ikke der er særlig meget fedt i det :S ..

    råfedt er det det samme som alm. fedt ? eller smiley


  • #18   11. okt 2011 Grunden til at mange ikke bruger fars er, at det har et MEGET større overfladeareal bakterier kan leve på, og katte er ikke så gode til de bakterier (:

  • #19   11. okt 2011 Melissa - Vi har brugt Lux fra Aldi, og er nu gået over til de små guld-bakker fra Rema 1000 pga vores kats kræsenhed.

  • #20   11. okt 2011 fars kan du give i portioner på størelse med en halv frikadelle. Det er ikke noget der skal ligge i flere timer. Du finder hurtigt ud af om det er noget din kat kan lide. Jeg bruger alt slags kød, som bruges i den daglige husholding, til dem der vil have det. Vingespidser med knoglerne er også godt og det gavner også tænder og gummer.
    Arion fåes også til katte og er heller ikke så dyrt som fx RC og Hills.


  • #21   11. okt 2011 Jeg havde samme problem med min hund, da hun var en lille hvalp. Sælgeren var en løgner og en lurendrejer, og Frida var ikke de 8 uger der stod i hendes papirer hun var. Er bange for hun faktisk ikke var mere end små 5 uger, taget hele hendes opførsel og adfærd i betragtning. Dyrlægen selv var lidt i tvivl, han gættede på 6 måske 7 uger, men IKKE 8 som hun skulle være og var solgt for at være, på grund af adfærden.

    (( Første nat jeg havde hende og sov hun som en sten. Dagen efter ville hun ikke spise noget af sin tørkost, heller ikke opblødt, og jeg begyndte at blive bange. Hele vejen igennem var hun EKSTREMT tryghedssøgende, og jeg kunne ikke få lov til at være nogen steder uden hun altså skulle med! Den anden nat jeg sov med hende, vågnede jeg ved halv to tiden om natten, ved at hun rent faktisk var igang med at forsøge og få mælk ud af mine bryster. Næste morgen, var det af sted efter noget modererstatningsmælk med det samme. Jeg lavede hende den første flaske klokken halv otte, og hun bællede 4 flasker i sig i rap, det sultne lille kræ. ))

    Men men. Hun havde som lille også problemer med vægten. Hun var for tynd, og hun manglede sin mor. Sælgeren havde været så mærkelig at ændre nummer, og mails besvarede hun heller ikke. Som sagt, mærkelig kvinde!!

    Det jeg gjorde, og som hjalp rigtig rigtig meget, var at give hende hvalpefoder med et godt, solidt næringsindhold i og gav hende det, MEN opblødt i modermælkserstatning!

    Det hjalp faktisk en god del!


Kommentér på:
hjælp til opfedning :)

Annonce