det med når killing skal udenfor 1. x {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
jeg er lidt forvirret, mht. til det emne, og jeg vil jo gerne have a´t det bliver gjort rigtigt! :o)
jeg holder selvfølgelig oscar inde de første 3-4 uger, men derefter skal han jo lære at gå udenfor (måske.. jeg overvejer at gøre ham til indekat, hvis jeg skal have en bimse på et tidspunkt, og så de ikke bliver kørt over!) men jeg har læst mig til at en killing ikke kan klare sig selv udenfor i naturen, jamen hva filan skal jeg så gøre når han skal udenfor? Altså jeg går selvf med de første par gange og evt. i sele, men hvornår er han klar til at gå ude selv, altså aldersmæssigt?
håber på svar, mvh anna...
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 653
Ved ikke om du kan bruge det, men sådan gjorde jeg ihvertfald. Nu hvor jeg har en 12 uger gammel killing er det sværere, for mine andre katte skal også kunne komme ind og ud af kattelemmen, så jeg bliver nødt til at lade lille Gustav rende ud og ind som han vil. Men hans mor holder altid øje med ham, og kan kalde ham til sig meget hurtigt, så det er dejligt...
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
uha det bliver også hårdt for mig at lukke ham ud alene de første gange. iiih!
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.630
Så hvis du vil undgå at opleve en kat går bort i tidligt alder vil jeg anbefalde dig at holde ham inde.. hvis du absolut vil ha ham ud kan du bruge sele mange katte trives med gå tur i sele..
apr 2007
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 1 Svar: 113
Min nuværende kat er også min første kat og jeg var meget bange for, at der skulle ske noget med hende hvis hun kom udenfor. Men Da hun var ca 7-8 uger kom hun ud alene en sommer dag, efter at jeg i 2 uger havde gået ude i haven og i området rundt omkring med hende i sele. De første dage gik hun hele tiden ind til naboen og de kom venligt ind med hende fordi de troede hun var løbet væk, men efter 15 gange gad de ikke det længerer,
Men hvis du er meget bange og så kan de selvfølgelig altid lade være.
Jeg har fået at vide et par gange, at jeg ventede for længe med, at lukke min kat alene ud, men jeg sys nu det var meget passende.
Held og lykke.
Mvh Kristina
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
jeg vil lave en udendørs løbegård til dem så de kan være derude i.
men jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis min kat blev kørt ned.
og så har jeg også den mening. at det er en selv der har valgt at få kat og ikke ens naboer. det er jo ikke alle der er lige glade for at få katte ind i deres haver og der er ekstrem mange katte havde.
apr 2007
det med når killing skal udenfor 1. x