{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vores lille pige dræbt af vores hund :
  • #1   8. aug 2007 Åh Nej smukke smukke Dessie ....
    Hvor er det forfærdeligt ...
    Tænker på jer i den hårde tid .... trøstekram til jer begge herfra...

    RIP smukke Pige....


  • #2   8. aug 2007 åh nej... det er da frygteligt, ved slet ikke hvad jeg skal sige, andet end jeg føler med dig.. smiley

  • #3   8. aug 2007 Det gør mig ondt :-(((

    Om den spiser eller ej, så er det ikke acceptabel adfærd hos en hund, og jeg ville nok gøre mig nogle alvorlige overvejelser. Kan jo se, I har andre dyr også.


  • #4   8. aug 2007 Aj altså :-((( Hvordan ku det dog gå til ?

  • #5   8. aug 2007 lundkvist .... der er noget der hedder empati......
    ja både hunden og katten har vi valgt ,..... men mon vi havde valgt hunden hvis vi vidste dette ???


  • #6   8. aug 2007 Lena C

    vi ved det ikke ..... men et er sikkert hvis ikke lisbeth havde lukket hunden ud i havden havde jeg slået den ihjel ............ vi er nu ved at overveje hvad vi skal gøre ..........


  • #7   8. aug 2007 Det gør mig meget ondt smiley Sådan noget burde bare ikke kunne ske smiley

    Jeg føler med jer, og de tanker I nu må gøre jer på Rottweilerens vegne smiley Jeg er sikker på I nok skal vælge hvad der er det rigtige.

    Mange tanker til stakkels Dessie herfra os smiley


  • #8   8. aug 2007 hvor er det trist... men du må ikke give dig selv skylden du kunne jo ikke vide hunden ville gør det... et trøste kram her fra

  • #9   8. aug 2007 Jeg ved det lyder hårdt.. Men jeg tror i burde skaffe jer af med den hund... Det kunne jo være et barn næste gang... Det er jo rædsomt at man lader sådan noget ske... Ikke for at lyde negativ, men i vidste jo åbenbart godt, at hunden var sådan.

    Jeg turde i hvert fald ikke have sådan en hund.

    Held og lykke med en beslutning - Det er hårdt og jeg er meget ked af at høre om det her. R.I.P til den smukke hvide.


  • #10   8. aug 2007 Samantha *S*

    nej vi vidste ikke at hunden havde det sådan...... så havde der ikke været nogle katte eller hunde nær hende overhoved hun er normalt den sødeste og kærligste hund og elsker killinger og leger med dem så nej det vidste vi ikke ..... og netop er beslutningen så svær *S*


  • #11   8. aug 2007 Åh! Det må du virkelig undskylde! Jeg havde bare forstået, at hunden var sådan... Synes jeg læste at du holdte øje med hunden og opfattede bare, at hunden var sådan.

    Det må du virkelig undskylde!


  • #12   8. aug 2007 Nemlig Lundkvist...

  • #13   8. aug 2007 lundkvist ... ja en Rottweiler er en stor mundfuld
    men har ALDRIG haft problemer med vores og ved at styre hende og netop derfor er dette et chok *S*


  • #14   8. aug 2007 lundkvist fordi hun hugger mad fra de andre hvis hun kan komme til det

  • #15   8. aug 2007 Ikke for noget, men det er ikke altid at man ved, hvordan en hund kan finde på at reagere.

    Selvfølgelig ville jeg også være bekymret for, om hunden angriber andre, men inden I giver Ditte og hendes kæreste alt for megen skyldfølelse, så lad os dog blive enige om, at det er dybt tragisk, at hunden bed killingen ihjel...

    Ditte du har min dybeste medfølelse..
    Hvad end I vælger at gøre nu, så må det være op til jer - og kun jer - hvad der skal ske.

    Jeg har et lille råd til jer... Lad aldrig hunden være alene med kattene fremover. I kan ikke vide jer helt 100% sikre på, at hunden ikke vil bide igen...

    R.I.P Dessie



  • #16   8. aug 2007 Det er virkelig noget frygteligt noget... Men i måtte da have en idé? En hund burde ikke bare slå en kat ihjel lige pludselig, hvis den normalt omgåes dem/er sød og dejlig...

    Men man kan selvfølgelig aldrig vide... Gøre bare det hele meget hårdere.


  • #17   8. aug 2007 Anette tak fra os begge *S*

  • #18   8. aug 2007 Samantha hvis vi havde haft en ide havde hunden aldrig været nær kattene *S*

  • #19   8. aug 2007 Det er selvfølgelig rigtigt, men jeg mente mere... Hunden må vel have vist den side af sig selv før?

    Og det er bestemt ikke jeres skyld - Det må I endelig ikke tro, at jeg mener det! Jeg håber I finder ud af det hele!


  • #20   8. aug 2007 lundkvist
    jamen dejligt for dig !!!!!!!!!!!!!!!


  • #21   8. aug 2007 Lundkvist - vores lille hund (Thea) var ufatteligt madgal. Hun hapsede maden, hvis hun kunne komme til det, så nogle hunde er mere madglade end andre ;-))



  • #22   8. aug 2007 må sige at min hund også er madgal og passes der ikke på så æder hun kattens foder

  • #23   8. aug 2007 Ditte.. føler med dig.. det må være en chokerende oplevelse

  • #24   8. aug 2007 Det er virkelig synd for jer og jeg synes det er frygteligt hvordan i snakker om hunderacer - People - Jeg har mødt verdens bedste Rottweiler og den mest forskruet og bidske Labrador... Styr jer nu.

    Ingen kunne vide at det her kunne ske.


  • #25   8. aug 2007 Anette C tak ja har Aldrig oplevet noget så forfærdeligt ,,,,

  • #26   8. aug 2007 Personligt har jeg klaret det her i huset ved at sætte skålen med kattemad i vindueskarmen.. men nu er det også snart slut for skal have sat en dato til farvel på hunden

  • #27   8. aug 2007 Anette vores kattemad står på et bord for sig selv så hundene ikke kan komme til det ...

    og Lundkvist en Rottweiler er ikke en muskel hund men er en brugshund ...... så lad vær at gøre dette til en race problem .....


  • #28   8. aug 2007 Ditte.. det er svært.. men et eller andet må have udløst et raserianfald hos din hund.. men jeg er glad for jeg ikke står i din situation.. som jeg skrev.. det må være forfærdeligt


  • #29   8. aug 2007 Lundkvist.. det kan også ske for en lab... det har jeg set og oplevet.. det har noget med hundens opfattelse af andre dyr.. og ikke andet.. en chi... kunne da lige så godt ha dræbt katten, som alle andre hunde.. det er uheldigt, når hun og kat ikke så godt kan enes.. eller hunden ikke ved hvor meget katten ka tøle af leg..

    øvøv føler med dig, Ditte..


  • #30   8. aug 2007 Hvor er det frygteligt for jeg og jeg føler med jer...

    Jeg sidder og tænker, hvad nu hvis det var her.... Hvad ville JEG gøre, hvis det var min hund der havde dræbt en killing ???... Jeg ANER DET IKKE !!!!

    Jeg tror at jeg bliver enig med mig selv om, at det ville være en engangs forseelse jeres Rotte er blevet forstyrret mens den spiste og ja det er jo bare et dyr, så ja jeg vil jo nok mene, at den skal bestemt have en chance når ellers den normalt er, som i beskriver...

    Føler med jer og sidder med en lille klump i halsen tragisk tragisk, men det vil vel også være tragisk, at gøre det af med hunden !?!


  • #31   8. aug 2007 lundkvist, det jeg læser du skriver, et at du mener at de skal aflive hunden, det er jeg bestemt i fortaler for, men det skal hverken du eller jeg afgøre og gud ske lov for det !!...

    Hvad med at føle med Ditte og fam. som er i min verden nogen stakler i dette spil, de har mistet en lille yndig skabning og skal nu tage en meget svær beslutning, hvor vidt de skal beholde deres hund eller ej, så er det vel for he.... lige meget om det er en Rotte, lab border, muskelhund eller ej !?!


  • #32   8. aug 2007 *ikke fortaler for

  • #33   8. aug 2007 tsk..

    kattemenneske... ka kun se EN udvej.. stakkels alle skabninger, killing, hunden og familien,,


  • #34   8. aug 2007 Enig Team Lion

  • #35   8. aug 2007 Ja en Rottweiler er større og kraftigere end så mange andre racer, men jeg kender til et tilfælde, hvor en border collie også bed en kat...

    Det er sket og det er forfærdeligt.. Men kunne du ikke - i stedet for at hamre løs på dem - kondolere eller noget.

    En rotte er ikke væsentligt værre end alle mulige andre hunde. Jeg kender MEGET til dem, og de er altså gode hunde på mange områder..

    Og det er altså ikke en kamphund....



  • #36   9. aug 2007 Ja, og jeg kendte også en jagthund (kan ikke huske racen længere) der lige haps bed en killing ihjel da den punkterede dens lunger.

    Min medfølelse til Dessie


  • #37   9. aug 2007 Jeg føler med jer, for hvor er det dybt tragisk! R. I. P. lille Dessie!

    Det er netop derfor at R. S. P. C. A. afliver "madgale" hunde, da de er farlige for deres omgivelser - både for andre mennesker, men klart også for andre dyr.

    Min empati går også helt klart til den stakkels killing, der ikke havde en chance - men synes <b>ikke</b> at det er jeres skyld, og føler også med jer!


    Potetrøstekram herfra.


  • #38   9. aug 2007 HMMM først og fremmest vil jeg sende min dybeste medfølelse til Ditte, det gør mig oprigtig ondt. ;o(

    Dernæst som mange nok kan se, er jeg ejer af såkaldte muskel/kamphunde, også hundedommer og dyreadfærdsterapeut.

    Der var intet unormalt i Rottens adfærd, det der skete var simpel flok mentalitet, og det ser man ofte i større dyrehold,og desværre kommer det mange gange bag på folk, da deres hund normalt ikke havde den adfærd... Nej men de levede heller ikke i flok før... I hundens verden er en tilførelse af en killing, kanin, baby mfl. = en flok

    Det har INTET med racen at gøre, alle hunderacer ville have kunne fundet på at gøre det samme.

    Når man tilfører nye medlemmer til sin "flok" skal der træning til.... Specielt hvis man har dominante hunde...

    Og til sidst, jeg har haft Fila'er i 17 år nu, og Amstaffer i 7 år, massere af killinger og massere af glade postbude, aldrig 7-9-13 har jeg haft en uheldig episode, men jeg har også trænet dem i flok adfærd......

    Så drop RACE diskusionen, det kunne have været en hvilken som helst race.....


  • #39   9. aug 2007 charlotte >> hvor har du dog ret... smiler... det har intet med race at gøre...
    Træning og atter træning... smiler


  • #40   9. aug 2007 Og jeg er ikke fortaler for at hunden skal aflives, vi taler om rovdyr i et hjem, både katte og hunde... skulle jeg så aflive mine katte fordi de har slået ungernes mus og hamster ihjel, nej det skal jeg ikke, selv om de er dræberkatte... ???? eller hvordan er det lige... ????

  • #41   9. aug 2007 har prøvet at sove men kan desværre ikke så vælger at skrive her i stedet ... vores Rottweiler er en pragtuld hund og hun er både elskelig og skødehund .. hvad hun gjorde i dag har gjort os meget utrygge og vi vil aldrig kunne stole på hende igen ( desværre) vi har snakket med opdrætteren der desværre ikke kan tage hende tilbage ,,,,, vi ved at Deca ikke gjorde dette i ondskab overhoved vi har så valgt at lede efter et nyt hjem til hende ...... det gør ondt at skulle af med hende og jeg må virkelig tage mig sammen for ikke at hade hende for jeg ved jo at hun ikke er ond .,,,,,
    sidder bare og græder hele tiden for billedet af vores lille pige er der hele tiden ...... takker for de pæne ord fra jer det varmer men det gør også ondt .......


  • #42   9. aug 2007 Ditte.... Kan godt forstå at I ikke kan sove, det er en frygtelig oplevelse I har været udsat for:o( Jeg kan bestemt godt forstå at I føler jer utrygge mht Deca, det er et chock som har forplantet sig dybt I jer,og vil nok altid sidde der, desværre.

    I vil nok aldrig få samme forhold til Deca igen, og det fortjener hverken hun eller I. Hun fortjener et nyt hjem, hvor I gør opmærksom på at hun ikke tåler flok, og skal trænes i " mad maner" Jeg er helt sikker på at I kan finde et godt hjem til hende, og I derved kan få lidt ro i sindet.

    Tro mig, I havde ikke kunne gøre noget anderledes, og det er bestemt ikke jeres skyld.... Ved godt at man tænker situationen om og om igen, og at det er svært at slippe.....Naturen er desværre ubarmhjertig barsk :o( og lige meget hvor meget vi end gerne vil og prøver, så kan vi ikke ændre på naturens lov.

    Jeg håber at I får lidt søvn og at dagene herefter vil bringe jer lidt lys, i denne svære tid.....

    Varm tanker herfra....


  • #43   9. aug 2007 Charlotte *S*

    tak skal du ha .... nej Deca fortjener ikke at vi mistror hende og ikke stoler på hende .....
    det er meget vigtigt for os at hun kommer til et sted hvor hun bliver trænet ....
    føles som en fallit erklæring smiley
    Lisbeth vil via de mennesker hun kender der har hunde se om der er en der kan tage hende .... vi tager den tid det tager så vi kan finde det bedste hjem for hende for det fortjener hun helt sikkert hun er kun 1 år så hun er ikke så gammel ....... men det er svært det her ....


  • #44   9. aug 2007 Nej det er ikke nemt, tværtimod :o( Jeg er sikker på at I nok skal finde et super hjem til hende....

    Og Ditte,der er IKKE en fallit erklæring, tværtimod, I tager ansvar for det der er sket og de følelser I sidder med... mange andre ville have skyndt sig til dyrlægen og fået aflivet hende, men I har hjertet og hjernen med, og set igennem den frygtelige oplevelse, og husket hvordan Deca virkelig er... og giver hende chancen, det er stort *S*

    Stort Knus


  • #45   9. aug 2007 Hej Ditte..
    R.I.P. Dessie.
    Det gør mig så ondt for jer, ord kan ikke beskrives, og ang hund,har også hørt om andre racer der har gjort det samme, såå ro på og gør som i føler er rigtigt.. og dette er op til jer og ikke andre.. knus


  • #46   9. aug 2007 Kære Ditte og Lisbeth

    Jeg har slet slet ikke ord, der rækker...... og tårerne triller ned af mine kinder. Jeg ved hvormeget I holder af alle jeres dyr - og at Dessie virkelig var Lisbeths lille baby. Jeg håber, I finder et rigtig godt nyt hjem til Deca.

    Knus til jer begge
    May-Britt


  • #47   9. aug 2007 Ditte & Lisbeth -Jeg forstår godt jeres afgørelser ang Deca .....
    Hverken i eller hun har fortjent den kommende tid - og i vil aldrig føle at i kan stole på hende igen..
    Jeg havde samme problem med min og min x's dalmatiner. Han bed også en dame da han stod i snor foran kvickly - han har altid gøet af folk når han stod bundet, men hende her kom for tæt og han hapsede hende ....
    JEG var efter den oplevelse bange for at gå tur med ham - og iø bange for ham i al amlindelighed .... Så han flyttede ud til mine gamle svigerforældre - hvor han stadig bor den dag i dag og er 11 år gammel....

    Det er tit at omplacering hjælper hunden....


  • #50   9. aug 2007 Hej.
    først vil jeg sige at jeg føler dybt med jer i denne situation.
    Derefter vil jeg lige tilføje at jeg har haft 4 rottweiler i pleje hos mig. Hvor jeg skulle lære dem lidt opdragelse. Rottweileren er en meget dejlig hund og let omgængelig. De er legesyge, ansvarsfulde, lydige osv. Men som jeg ud fra teksten kan læse er jeres Rottweiler stadig kun en hvalp. Tror ikke at jeg tager jeres hund i forsvar eller noget. Men dette kunne hve sket for enhver hund, lille som stor. En hund på denne alder tager alt for en leg. Og det er jo ikke sikkert at jeres hund har gjort dette med vilje.
    Jeg vil sige at trods jeg har haft de såkaldt muskelhunde i mit hus sammen med mit barn og alle mine katte har jeg ALDRIG oplevet noget ondt fra deres side, tværtimod.
    Da min søn var spæd passede vores 2 dejlige rottweilerhvalpe på ham når han lå og sov. De lå også ved siden af ham når han lå på gulvet og pludrede. Jeg har haft mange katte og små killinger hos mig også og intet er sket.

    Jeg vil også tilføje at et rovdyr altid vil være utilregneligt uanset hvad det er for et dyr vi taler m. Derfor skal man aldrig stole 100% på dyr.



  • #51   9. aug 2007 sus
    det var ikke mig der skrev det men min kone og vi ved at dessie kunne høre hun reagered på sit navn så døv var hun ikke ....

    tak til jer alle for de søde ord ... har ikke fået meget søvn i nat og det har været noget møg ......


  • Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #52   9. aug 2007 Hvis skal have katte skal i vist finde en hund med mindre aggression mod mindre dyr. Jeg ville bestemt ikke kunne beholde sådan en hund som bed min hvide engel ihjel. Stakkels killing.

    Og ja, kunne sikkert lige så godt have været et barn. Heldigt for jer at det ikke var.


  • #53   9. aug 2007 Camilla *S*
    hvis du læser fra starten så er det ikke aggressioner hun har normalt og hun elsker normalt killinger og selv fra dag 1 er hun den første til at nusse dem så nej ,,, hvis hun var galsinden havde vi aflivet hende ,,, og ja det er heldigt at det kke er et barn ...


  • #55   9. aug 2007 sus *SS*
    det er en meget real tanke *S*


    3 trolde
    ja vi går og tuder hele tiden både pga dessi og pga deca .... ønker ikke at vores unger skal mærke hvor kede af vi er og tobias på 5 har slet ikke fået det at vide ,,,, det har han ikke brug for de 2 store blev dybt ulykkelige .... det hele er noget rod prøver at tænke klart og tage de beslutninger der er de rette for Deca ...... skal tage mig i ikke at skælde deca ud når hun snuser til killingerne ,,,,, og det fortjener hun ikke smiley


  • #56   9. aug 2007 may britt *SS*
    tak for de ord *S* fra os begge


  • #57   9. aug 2007 Ja overhør dem der skriver negativt ... Det har intet at gøre med at det er en rottweiler ... Det ku lige så vel ha været en golden retriever ....

    Synes folk skulle skamme sig over den måde i skriver på ....
    Empati er en stor mangelvare hos jer!!


  • #58   9. aug 2007 Ja nemlig ... Men læste forleden af Sct. Bernardshunden også bliver aflivet pga galskab .... Mener den var på 1. pladsen ....

  • #59   9. aug 2007 (link fjernet)

    MB fandt lige det her fra d. 7. August ...


  • #60   9. aug 2007 nå oki ... der var jeg ikke hurtig nok ... smiley
    Men anyway ....

    Ditte og Lisbeth - ignorer ....... Det har intet med hunderacen at gøre ....


  • #61   9. aug 2007 Chimp - syns bare det er synd for jer når folk begynder at dunke jer i hovedet ....


  • #62   9. aug 2007 Øv, det var da en utrolig træls oplevelse og frygteligt, at den smukke kat måtte lade sit liv.

    Beslutningen om, hvad I videre gør, er naturligvis udelukkende jeres egen, jeg ville have svært ved at have tillid til hunden igen og det er også det, jeg fornemmer, at I skriver.

    Og så er emnet jo offentlig og holdningerne lige så forskellige, som vi jo heldigvis alle sammen er. Jeg er da også helt forfærdet over det, som er sket og derfor fremkommer der nok også disse indlæg, som ikke trøster i den svære situation.

    Jeg håber, at i finder en hensigtsmæssig løsning.



  • #64   9. aug 2007 Det lyder som en klog og gennemtænkt beslutning i har taget jer der.. Håber I finder et godt nyt hjem til hende.

    Igen, min medfølelse til stakkels lille Dessie..


  • #65   9. aug 2007 smiley
    Nej hvor skrækkelig en oplavelse.
    Men det at hunden har taget en kat betyder jo ikke at den en dag vil vende sig mod et barn.

    Hunde er et jagt dyr og katten er et flugt dyr, de flest hunde kan ikke tåle at se en kat løbe.

    Men hvor er det træls at det der er sket.
    man skal tænke sig om når man har så forskellige dyr sammen.

    Jeg har selv 3 katte og mange hunde smiley men deres str passer sådan sammen at det er katten her hjemme der bestemmer.


  • #66   9. aug 2007 Puha, er rigtig ked af at høre at dette er sket.

    Efter min mening kan man aldrig vide hvordan hunde reagerer på katte.

    Mine forældre er på besøg en gang imellem og har deres hund med (en blanding af en slædehund og kinesisk springer - tror jeg nok). Vi er blevet enige om at de skal have hunden i snor, da vi ikke kan forudsige om hunden vil gå på katten.

    Dog vil jeg så sige, at det er tragisk at dette er sket - især når I har haft både hund og kat i et stykke tid nu. smiley

    Er der mon mulighed for at snakke med en hundekspert?

    I må gerne opdatere.

    Kæmpe potetrøster herfra


  • #67   9. aug 2007 Ditte... Du har min dybeste medfølelse :o(

    Jeg VED udemærket godt, hvordan man har det, for vi mistede sidste år en killing på akkurat samme tragiske måde.

    Trøstekram herfra


  • #68   9. aug 2007 Anne K tak *SS* hvad gjorde i ved det *S*

  • #69   9. aug 2007 Laila tak skal du ha ,,,, vi bruger nu alt vores energi på at finde et sted der er perfekt for hende for det fortjener hun

  • #70   9. aug 2007 Ditte.. Jeg er nok bange for det ikke er nogen trøst, men vi valgte at give hunden fred. Du kan læse lidt her http://www.dk-arjuna.dk/dk/Savnet.htm

    Jeg savner stadig min gamle hund helt vanvittigt og kan godt få en klump i halsen, når jeg tænker på hende.


  • #71   9. aug 2007 Anne K .. åhhhhh trist .... Deca er kun 12 mdr og er bare en stor hvalp ,,,, vi tror på at med den rette træning så kn hun være perfekt for en familie ( uden katte) for skøn er hun og hun betyder så meget for os,,,,

  • #72   11. aug 2007 Ditte:

    Jeg synes det er en god beslutning I tager - det viser at I vil drene det bedste - selvom det er rigtig hårdt at skulle af med ens elskede dyr smiley

    Jeg håber virkelig at I finder et godt hjem til hende - eller som du skriver at I måske kan træne hende (ved ikke så meget om hunde, så kan ikke engang hjælpe dig) smiley

    Knus Sanne


  • #73   11. aug 2007 Sanne *S*
    1000 tak .... vi søger med lys og lygte efter den rette familie til hende for det har hun brug for ......vi stoler ikke på hende og derfor kan vi ikke beholde hende og prøve at træne det væk ..... lige nu går hun i ude stuen og haven og sover hos os om natten i soveværelset ,,,, men hun har ingen adgang til resten af huset hvor kattene går ..... så nu venter vi bare .....


  • #74   11. aug 2007 Hej Ditte..
    Jeg har stor medføelse for jer og det i går igennem. Det er ikke nemt når sådan en lille killing får brudt den lille mur ned til ens hjerte. Det gør så skide ondt at miste et kæledyr..
    Det er med stor respekt for jer at jeg læser at i syntes Deca fortjener en anden chance hos nogen andre.. Det er simpelthen så smuk en tanke... Det er stort af jer at i kan gennem sorgen over jeres tab, stadigvæk tænke på Deca bedste. Det er jo ikke en ond hund..
    Stor respekt til jer, og stor medføelse med det tab i har haft og det i skal igennem...
    Held og lykke til jer og til Deca..


  • #75   11. aug 2007 Hej Ditte og Chimp N: Sikke dog en skrækkelig oplevelse,forstår godt at I er rigtig kede af det og frustreret...Stakkels lille misser og stakkels hund...
    Jeg respekterer jeres valg mht til Deca,I kender hende bedst og vil også hendes bedste..Håber I finder et godt hjem til hende,selv om det må gøre forfærdeligt ondt.


    Mange trøstekram og hilsner fra Gitte ;o)


Kommentér på:
vores lille pige dræbt af vores hund :

Annonce