{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

sukkersyge hos katte {{forumTopicSubject}}

hvordan ka man se om en kat har fået sukkersyge, ved godt man bare ka suse afsted til dr dyr, men tænkte nu mere på om der er symptomer man ka se det på.
har nemlig lagt mærke til at daffy her på det sidste er begyndt at drikke utrolig meget vand samt at han tisser ret meget i bakken osse.
vi holder meget øje med ham her det næste stk tid og ser det ud som om der er noget galt må vi afsted til dr dyr med ham, selvom han bliver fuldstændig panisk og næsten går i chok så, hvilket osse er årsagen til at vi allehelst ikke bare lige suser afsted

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sukkersyge hos katte
  • #1   15. aug 2007 Jo det KAN være tegn på sukkersyge, nøjagtigt som hos mennesker.

Jeg ville nok lige tage en konference med dr.dyr smiley

• #2   15. aug 2007 Jeg synes at du lige skulle runde dyrlægen til en måling af blodsukkeret hos Daffy.
    Det gøres ganske nemt med et enkelt lille prik.
    Øget tørst er netop et af symptomerne på sukkersyge og det skal man derfor reagere på.

• #3   15. aug 2007 probelmet er bare at daffy bliver fuldstændig desperat når han kommer i transportkassen og det blir endnu værre når han kommer ind i bilen, han blir så bange at han næsten går i chok

• #4   15. aug 2007 men han slipper nok ikke for et besøg hos dr dyr, men vi observere ham lige et par dage og så tager vi kontakt til dr dyr, det ka jo være tilfældigt, det har kun stået på i 4-5 dage nu

• #5   15. aug 2007 Ellers kan det da ske du kan få dyrlægen ude fra Tilst til at komme hjem forbi jer en smut for det er da godt nok synd han har det så skidt med bil og boks =/

• #6   15. aug 2007 Jeg har det som dig Johnny. Nogle gange har man det også med at fokucusere helt vildt på kattene. Det KAN være sukkersyge, men det kan også (som du skriver) være tilfældigt, at han lige er mere tørstig i disse dage - eller at du måske lige lægger mere mærke til ham i den retning end du plejer.

• #7   15. aug 2007 Ja,der er jo mange dyrlæger,der også tager ud på sygebesøg og det vil jeg da anbefale i Daffy's tilfælde.
    Også fordi at blodsukkeret kan påvirkes af stress...

• #8   15. aug 2007 Hvis du kendernogen med diabetes kunne det være du kunne måle et vejledende blodsukker på ham, for at se om den er gal.?
    Uden at være sikker vil jeg formode at blodsukkeret skal ligge som hos mennesker..?
    Dvs ca mellem 5- 10 hvis katten ikke er fastende.

Og ganske rigtigt - hvis katten kommer til dyrlægen og er vildt stresset så vil du kunne risikere en falsk høj værdi, såkaldt stressmetabolisme, (-lynhurtigt udviklet sukkersyge pga stresshormoner, der forsvinder når katten kommer i trygge omgivelser igen)

• #9   15. aug 2007 Min gamle kat Oliver som jeg desværre måtte aflive i år havde fået sukkersyge, vi havde ikke lagt mærke til at der var noget galt med ham før han begyndte at tabe nogle hård. Vi tog til dyrelægen med ham og det viste sig så at være loppeallergi men dyrelægen tog også en blodprøve på han da det ikke var første gang han havde haft det.
    Og ud fra blodprøven kunne han så se at han også havde sukkersyge.

Det var lidt af et chok for mig selv om han var en gammel kat på 12 år, selv om dyrelægen sagde det ville være nemmest at få ham aflivet valgte jeg i stedet at give han insolin 2 gange dagligt i lidt over 1 år, hårdt var det, da det var bestemte tidspunkter med jeg ville gøre det igen hvis det var ok med katten som det også var med Oliver.

• #10   15. aug 2007 det mod har jeg ikke, hvad angår daffy har jeg meget stor respekt for ham og ved hvor arrig han ka blive.
    det sjove er bare bare at til daglig er han den blideste og sødeste misser man ka tænke sig, men hvis bare der er noget der gør lidt ondt på ham, så bliver han hidsig.
    nej det blir nok dr dyr hvis det fortsætter.

hans vanddrikkeri ka måske osse skyldes at vi har skiftet fodertype her for 5 uger siden.
    hvor meget vand drikker en velvoksen sund og rask kat om dagen

• #11   15. aug 2007 En fingerprikker gør ikke ondt. Men jeg har respekt for hvis du ikke har mod på at prøve alligevel.
    Hvormeget de drikker tror jeg er meget forskelligt, også afhængigt af hvor meget blød mad de får.

• #12   15. aug 2007 joooooo, en fingerprikker gør ondt som ah til, det syntes jeg ihvertfald og det skal daffy ikke udsættes for, satkkels lille mis*GH*
    de får ikke ret meget blødmad

• #13   15. aug 2007 Så er den stillet alt for højt!! - så gør det ondt. smiley

Jeg tror ikke at vores missere drikker mere end 1/2 - 1 dl hver dagligt, derfor sørger vi også for at give dem våd mad med extra vand i hver dag.

• #14   15. aug 2007 Kan måske også være et nyrerproblem..
    Øget drikkelyst..
    og tisserbesøg i kassen..

( Min bedste vennine har lige midste hendes dejlig kat på kun 6år ,og et godt råd.....Da det gik så stærkt, så besøg D dyrelægen noget tidligere..
    venlig hilsen laila..

• #16   16. aug 2007 nu har vi observeret daffys vanddrikkeri og siden i går har han ikke drukket alverden, måske vi bare har fanget ham i nogle tørstige øjeblikke, pga varmen, vi har det ret lummert her i tilst for tiden, men vi fortsætter med at holde øje med ham

• #17   16. aug 2007 mener også at have læst på vores foder, at der øger urinproduktionen, for at undgå nyresten.
    Så hvis i også lige har skiftet foder.
    Begge mine katte drikker og tisser meget hvertfald

• #18   16. aug 2007 trine- ja det er så osse en af de ting vi har tænkt på, men har smidt sækken hvor det var i ud og ka ikke huske hvad det er for noget kattemams andet end at det er fra rc, men mon ikke vi lige skal lægge turen omkring dyrebutikken og tjekke op på det

• #19   16. aug 2007 forresten er det rc fit32 vi er begyndt at fodre misserne med

• #20   16. aug 2007 britta: ja det er osse det resultat vi er kommet til lige nu ihvertfald, men daffy er jo ved at være en ældre herre så man holder jo meget øje med hans helbred osv.
    men han er stadig under observation, dog har han ikke drukket mere vand idag end han plejer

Kommentér på:
sukkersyge hos katte

Annonce