sukkersyge hos katte 2 sukkersyge hos katte 2
har jo daffy som lige har fået konstateret sukkersyge i høj grad og har osse fået alverdens info fra dr dyr osv, men søger meget mere info om katte sukkersyge,
er der noget man evt ka give katten som lækkerbidsken uden at det skader katten yderligere.
hvor længe ka en kat overleve med sukkersyge, når den får diætfoder og al den behandling der kræves.
jeg vil meget gerne hører fra andre der har haft kat med sukkersyge, men alle må hellere end gerne deltage i denne debat.
jeg ka kun selv deltage i denne debat indtil middag, der tager vi nemlig til sønderjylland og holder weekend, men jeg vil med stor interresse læse alle svar når vi kommer hjem
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Hvis appetitten er normal eller øget, kan det nogle tilfælde være nok med en streng diæt, i stedet for insulinindsprøjtninger. Overvægt kan være en af grundene til diabetes 2, og det er derfor nødvendig for din kat at tabe sig, hvis den er overvægtig og har fået konstateret sukkersyge.
I nogle tilfælde kan katten få tabletter der medvirker til at gøre blodsukkeret normalt igen.
Fremtiden for din kat, vil se sådan ud:
Hos 30-50 % af katte med sukkersyge, kan den kontrolleres med streng diæt, som man evt. kan kombinere med tabletterne, som kunne normalisere blodsukkeret. Til denne her gruppe, hører de katte, som har en normal eller øget appetit, og hvor de andre symptomer er svage.
Hos 15 % af katte med sukkersyge, kan sygdommen forsvinde efter et stykke tid.
Den gruppe af katte med sukkersyge, hvor symptomerne er meget kraftige, er der tale om en livstruende sygdom, hvor insulinindsprøjtninger som regel er nødvendig.
Har selv nehandlet en del hunde med sukkersyge og de har det alle godt, og lever fint idag ( den første havde jeg for 5 år siden ) Du kan evt. søge en dyrkinesiolog, de er gode til at behandle dyr for sukkersyge..
Sukkersyge katte bør fodres med et foder med lavt fedt og kulhydratindhold (under 1%)og et højt proteinindhold (over 45%). Herved bidrager man til, at udsvinget i blodsukkeret mindskes. Ved at fodre med rigelig protein, sikrer man sig, at katten ikke selv skal nedbryde proteiner fra sine egne depoter, f.eks.muskulatur. Herved bevares muskulatur. Når fedtindholdet er lavt i foderet, vil katten i stedet nedbryde sine egne fedtdepoter, hvilket som regel medfører vægttab.
Har pt selv en 14 år gammel huskat med sukkersyge og det har han haft i 2 år nu, og han har det ganske udemærket - God bedring med din misling ;o)
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
daffy har ret store symptomer, men han spiser ganske som han plejer og efter det svar du har givet mig ka jeg nu se der stadig er masser af håb om bedring og langt liv for daffy, er bare lettet lige nu, for det skal ingen hemmelighed være at jeg i nat har grædt lidt over daffy, især da han kom helt op mellem vores hovedpuder og lagde sig og bare spandt og spandt, det har han aldrig gjort før
feb 2006
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
dec 2006
Så han blev ikke syndt for det hele, noget var dog stadig ved det gamle!
Skulle daffy egentlig have piller?
feb 2006
hvad godbidder fik pusser så????
dec 2006
Han har aldrig rigtig ville have alm. "katte-godbider". Kunne han få lov til at leve af menneskemad, ville han være lykkelig, men alt kunne han jo så dog ikke bestemme.
Må i ikke give daffy det mindste af hans gamle guf/godbider?
feb 2006
men mon ikke vi alligevel giver ham lidt engang imellem
sukkersyge hos katte 2