{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Uvished {{forumTopicSubject}}

Jeg har mistet en kat til uvisheden. Hun havde kun boet her i 5 mdr da hun forsvandt. Det var en kat vi havde fået fra internat efter vores gamle døde (var syg). Hun var meget sky da hun kom til os, men blev mere og mere tryg og modig. Hun begyndte at gå lidt ud i haven og kom faktisk også når man kaldte. En dag var hun væk og har ikke set hende siden. Det er 4 mdr siden nu. Jeg tilgiver aldrig mig selv for ikke at være mere opmærksom. Jeg troede faktisk hun ville komme hjem, men er ikke kommet endnu. Har gjort alt det man bliver tilrådet med at ligge kattegrus ud, efterlyse, hænge sedler op, stemme dørklokker, sedler i postkasser, ud af kalde døgnet rundt osv. Hun er pist væk, som sunket i jorden. Jeg har forsøgt mig med clairvoyanter, som alle siger noget forskelligt, så ved ikke hvad jeg skal tro på. Den ene siger hun er blevet påkørt og nogle har samlet hende op og begravet hende!!! En anden har sagt hun havde det godt, nød hendes frihed og ikke ville hjem. I frustrationernes kamp prøver man alle midler for at få svar. Jeg prøver at sige til mig selv at uanset hvor hun er, har hun det godt. Jeg kan godt sige det, men mærker det ikke.
Jeg er så ked af det stadigvæk, tænker på det hele tiden, og håber hun står her når jeg kommer hjem. Jeg er så ked af at jeg ikke kunne passe på hende. Jeg skulle have givet hende et bedste sidste hjem (havde boet to steder før os, var 5 år), og så bliver hun væk, og har formentlig ikke kunne finde hjem. Det værste jeg tænker at at hun er sultet ihjel, blevet såret og fået en pinefuld død. Jeg kan ikke holde ud at tænke på hvad der kan være sket, og prøver at sige at hun nok er kørt ned og aldrig fundet. Jeg har ingen fornemmelse overhovedet hvad der er sket. Jeg ved ikke hvordan jeg kommer videre, hvordan jeg FØLER så jeg kan komme videre. Kan sige en masse gode ting til mig selv, men mærker jeg det ikke indeni, virker det ikke for mig.

Hvad har andre gjort for at komme videre grundet uvished? Det er noget af det værste jeg endnu har oplevet i mit liv. Jeg ville ønske jeg havde fundet hende død, for så havde jeg vished. Jeg har hørt historier om katte der kommmer hjem efter lang tid men tror desværre ikke min gør det, men hold da op, det ville være den bedste gave i mit liv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uvished
  • #1   23. sep 2018 sik smiley ke noget øv

    når det er sagt så syntes jeg ikke at du skal gå og have dårlig samvittighed.
    du har givet hende et godt hjem. du har fået gjort hende mere tryg

    jeg tænker at der er sket noget. og det er derfor hun ikke er at finde. tror desværre ikke på at hun nyder sin frihed. mit bud vil være at hun er kørt ned smiley selvom at det nok er den værste besked. men desværre er den oftes den farer de møder. Min Kidas mor havde også været væk i en periode. ejeren troede at det var ræven som havde taget hende. Men de fandt hende svært kørt ihjel og liggende i en grøft på deres vej. de kunne ikke forstå hvorfor de andre katte var lidt underlige.
    i den alder tvivler jeg også på at hun er gået for lang og ikke kan finde hjem. hun er en voksen kat og de kan mere end man lige tror. det var værre hvis det nu var en killing

    men når det er sagt så har jeg været på kv i mange år, og har haft mange øremærket katte inde, som er kommet retur til deres ejere. flere af dem er der gået mange måneder inden de er kommet hjem igen.
    en af dem var en hunkat. jeg kontaktede hendes ejerer, som blev helt rundt på gulvet. for de havde da begravet deres kat 4-5 mdr før. men de kom på internattet og ganske rigtigt så var der jo deres kat. hendes største spørgsmål var så "hvis kat har vi så begravet?". Og dernæst "hvad gør jeg nu?" for de havde givet alle kattens ting væk. de var jo overbevist om at katten var helt væk
    og det er ikke den eneste kat jeg har hjulpet hjem efter en længere periode

    så du skal ikke opgive. men lad være med at have dårlig samvittighed. for er hun her stadig så er der stor change for at hun kommer hjem igen.


  • #2   23. sep 2018 Tak for svar:-) Ja det er også det jeg frygter, at hun er kørt ned. Har virkelig været mange steder og ledt og ledt og har ikke kunne finde hende og hvor skal man også lede? Jeg er oppe imod jeg ved ikke hvor mange haver, buske, marker osv så det er som nål i en høstak. Nu her hvor bladene er ved at falde af vil jeg gå rundt og kigge lidt igen. Mens jeg har ledt i den ene ende er jeg blevet ringet op at hun lige var set i den anden ende, og så farer man rundt.. har hun ligget krøbet sammen et sted er de altså svære at få øje på. Tror også mit bedste håb er at hun bliver fundet og indleveret men det nager mig at jeg ikke ved hvad er sket med hende. Jeg håber og tror også på det bliver bedre med tiden og synes tankerne er lidt op og ned.

  • #3   23. sep 2018 En engelsk undersøgelse (som blev filmet) viser, at katte faktisk ikke bevøger sig så langt hjemmefra, som man egentligt troede. 3-500 meter i radius er normalen. Undtaget herfor, er hvis de lige mister deres kompas og farer vild. Det har jeg selv oplevet med en af mine. Han kom så hjem efter lidt over en måned.

    Den første kat vi havde (min eks og jeg) forsvandt også sporløst og kom aldrig hjem igen. Scenarierne kan være mange, men uanset hvor meget man sidder og tænker, spekulerer og bebrejder sig selv - så kommer katten altså ikke hjem af den grund.

    Når der er gået 4 måneder, så må du nok belave dig på at din kat ikke kommer hjem igen og så komme så godt gennem den accept-process så godt som muligt.

    Men at sidde og spekulerer fra Herodes til Pilatus, får hverken du eller din kat det bedre af - det må du holde op med. For din egen skyld.

    Al held og lykke - det bliver bedre igen, det lover jeg.


  • #4   23. sep 2018 Uvisheden er en dræber. Det er også derfor, at jeg har lovet mig selv aldrig mere at have fritgående katte. Og bonus er, at jeg overholder lovgivningen og risikerer ikke, at mine katte skydes af naboen, der ikke kan fordrage katte. smiley

  • #5   23. sep 2018 Tak for jeres kommentarer. Kan også se på FB hvor mange der mister deres katte. Denne oplevelse har gjort at jeg nok ikke skal have kat igen. Har da også tænkt at kattesikre haven hvis det er, men ved det ikke endnu. Jeg er i hvert fald ikke klar til noget lige nu. Det er svært med tanker og håber og tror også det bliver bedre med tiden.

  • #6   23. sep 2018 Jeg har altså hjulpet en kat hjem efter 14 måneder på egen pote!!! Den boede 3 gader væk og var blevet væk i forb. med en flytning få hundrede meter fra det "nye" hjem.

    Så det kan altså lade sig gøre. Glem alt om spåkoner!


  • #7   23. sep 2018 Var den tatoveret?

  • #8   24. sep 2018 Ja, hun er tatoveret og chippet

  • #9   24. sep 2018 ved du hvor hun tidligere har boet?
    jeg tænker lidt om hun har boet i dit område før, og hun måske at gået tilbage

    da jeg var på kv havde vi regler om hvor tæt den måtte komme ud til.
    nogle katte kan nemlig godt finde på at gå tilbage til deres tidligere område.


  • #10   24. sep 2018 Jeg flyttede en kat 3 huse længere ned af vejen, holdt ham inde i 3 uger, og han vendte aldrig tilbage til sit gamle hjem. Han var nok en del mere forkælet hos os, og så måtte han komme ind. smiley

  • #11   24. sep 2018 Det har jeg også tænkt på men der var hun indekat. Tænker jeg ville få besked hvis hun dukkede op dér. Det er jo det som har været så frustreret at jeg ikke har vidst hvor skulle lede og har ledt mange steder. Hvordan har andre håndteret uvisheden?

Kommentér på:
Uvished

Annonce