{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.938 visninger | Oprettet:

Stuebambus - hvordan holder I dem? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der bruger stuebambus til deres katte?
Vores Maine Coon er helt vild med dem, men vi kan simpelthen ikke holde liv i dem! Nogle gode råd? Vi er på plante nr 3 som ser mere og mere trist ud. Desværre en ret fyr fornøjelse, når de koster 40kr, men kun holder en uge eller to smiley

Hvilke andre spisevenlige planter kan I anbefale? Vi har prøvet pletter i luften (er han ikke synderligt interesseret i) og kattegræs (som var noget værre hø at have - de der plant selv) er færdige kattegræsplanter bedre end plant selv? Vi havde simpelthen korn ud over hele gulvet og der gik rigtig mange fluer i planten...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stuebambus - hvordan holder I dem?
  • #1   27. sep 2018 Uhha jeg har også haft dårlige oplevelser med plant selv kattegræs smiley og også kattegræs generelt, jeg er bare ikke så god med planter...

    Væddeløber er jo et godt bud men hvis ens kat spiser af dem tit kan det godt blive farligt (de giver hallucinationer)
    Men så kan du måske kigge på dem her:

    Dypsis lutescens (Palme type)
    Nephrolepis exaltata (Bregne type)


  • #2   27. sep 2018 Dwayne spiser rigtig meget af planterne - nok også fordi han jo er indekat og dermed har et reelt behov smiley men kattegræs har vi i hvert fald ikke været fan af, haha - og så synes jeg at det er en tudegrim plante! xD

  • #3   27. sep 2018 Men er de to andre planter du nævner også til kattespise? smiley

  • #4   27. sep 2018 Ja, de er ikke giftige og er gode til katte men de spreder nok lidt blade XD
    Mine egne elsker også at gnave på planter og jeg har prøvet en del, desværre har keg kun haft held med at holde en Calathea i live ^^ der spiste de mest det yderste (den var meget stor) men kunne godt lide at slikke på bladene.
    Nogle gange kan man finde planterne i IKEA, det er der jeg købte min Calathea og der jeg nok køber en ny smiley


  • #5   27. sep 2018 Man kan købe nogle plantepærer til dem om efteråret og vinteren. Det vil nok hjælpe lidt . Stuebambus skal have rigtig godt med lys .

  • #6   28. sep 2018 parurus er også en god plante
    du kan også købe en katteurt. den er mine helt vilde med

    kattegræs.. ja jeg køber kun de færdige planter. alt det der med at plante selv.. der er noget l... pænt sagt. dem man køber er nemme at holde. de vil bare gerne have lys, vand og varme. så er de glade. jeg kan godt holde dem i 3-4 mdr i mit vindue

    her er micky i min katteurt


    profilbillede
  • #7   2. okt 2018 Ja, her gider Speedy hverken æde det købte eller det hjemmesåede græs.

    Næ,vi har pletter i luften flere steder - de er bare kommet i bur, ellers æder Speedy dem på få dage. smiley
    Jeg har nok en 4-5 stykker for tiden, der rotere fra steder hvor han ikke kan nå og så til dem i burene.


  • #8   2. okt 2018 Dwayne er desværre ikke interesseret i de pletter i luften vi har købt smiley jo, han vælter dem gerne! Men det er også alt smiley

  • #9   7. okt 2018 Nu er jeg nysgerrig for jeg har ledt og ledt efter stuebambus uden at finde en, hvor køber i stuebambus og hvor køber i katteurt, skal man på en planteskole eller hvor. Nu må i ikke sige Petworld for sådan en har jeg ikke i nærheden smiley smiley smiley

    Jeg køber selv kattegrus færdigt plantet i Kvickly da de er de eneste i nærheden af mig der har det, det der plant selv er noget skod og jeg ender altid med at smide det ud uden at kattene får glæde af det.


  • #10   7. okt 2018 Vi har købt stuebambus i plantorama, men køber den ikk igen - simpelthen for dyrt når man ikke kan holde liv i dem smiley mega æv når det er Dwaynes yndlingsplante

  • #11   7. okt 2018 smiley Jeg har heller ikke en plantorama i nærheden så det er ikke en mulighed.
    Min søster har haft købt stuebambus flere gange og hun har fint kunne holde liv i dem.


  • #12   7. okt 2018 Hvordan holder hun dem? Vi har haft 3 nu som alle er døde, og synes vi har prøvet lidt af hvert... lys uden sol, sol, skygge, vand, ikke vand, gødning osv smiley er ved at blive sindssyg, for det er den eneste plante han rigtigt er interesseret i

  • #13   7. okt 2018 Jeg har ingen ide om det, jeg har selv problemer med at holde liv i kattegræsset, hvilket hun Heller ikke har problemer med, hun må have særligt grønne fingre eller noget smiley

  • #14   7. okt 2018 Årh hvor snyd smiley

  • #15   7. okt 2018 kattegræs ELSKER bare sol. så de vil helst være i et vindue. og så ellers godt med vand
    jeg har min 4 styks stående. de 3 står på gulvet, mens den sidste står i min sydvendt vindue. Og den i vinduet holder somregle 3 mdr.

    har ikke prøvet stuebambus.
    har prøvet papyrus. den var de helt vilde med. og det samme med katteurten. fordelen ved katteurten er at den er supernem at få lavet flere ud af.


  • #16   8. okt 2018 "Holde" stuebambus?.... Næ de bliver ikke holdt, de bliver barberet ned, og så er det slut.


  • #17   8. okt 2018 det gør mine pletter i luften
    så kommer de bare ud i udestuen og så går der nogle uger og så kan de komme retur i stuen


Kommentér på:
Stuebambus - hvordan holder I dem?

Annonce