{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Katte passes ude eller hjemme?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Mig og min kæreste tager sydpå i 8 dage på søndag. Vi har 2 katte på halvandet år, og er blevet lidt i tvivl hvad det bedste ville være for dem.

Pt. Har jeg en aftale med min bror som bor i en stor lejlighed inde i byen (3 min i bil fra hvor vi bor). Han har sagt ja til at passe dem hjemme hos ham mens vi er væk.

Men nu sidder jeg og bliver helt i tvivl om det er det rigtige at gøre for kattene. Alternativet ville være at de blev herhjemme, og at naboen kom og kiggede til dem 1 gang dagligt.

Den ene af vores katte er meget social og er altid hvor vi er når vi er hjemme, jeg er i tvivl om den ville trives en hel uge uden selskab, hvorfor jeg lavede en aftale med min bror som er hjemme det meste af dagen og kunne holde dem med selskab. Men er i tvivl om det er for stressende for dem med et nyt sted? Hvad plejer i at gøre?

Det skal lige nævnes at det er indekatte (dog med udgang til indhegnet gårdhave), og at min bror ikke har kørekort så han har ikke mulighed for at passe dem hjemme ved os, da han gerne vil være i nærheden af bus til skole osv.


Kommentarer på:  Katte passes ude eller hjemme??
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   15. okt 2018 Hej. Kan din bror ikke bo hjemme ved jer i den uge, så kattene stadig føler lidt tryghed ved at være i deres vante omgivelser.? smiley Jeg personlig turde ikke tage mine katte hjem til nogen selv om jeg stolede på personen, for tænker det værste, selv om personen er obs på det, men måske ikke lige vant til at have kat, at feks, hvis et vindue står på klem og katten hopper ud, eller hvis det ringer på døren og personen ikke lige tænker over at en kat hurtig kan smutte forbi. Ja jeg er vist en pyllermor, men det er ok for mig. smiley Håber du finder en god løsning og rigtig god ferie til jer. smiley

  • #2   15. okt 2018 Har besluttet at beholde dem hjemme.. min bror har ikke kørekort og der går ikke busforbindelser til der hvor vi bor, så det bliver naboen som tjekker til dem en gang dagligt og sørger for frisk vand, mad og bakker.. så må vi se hvor fornærmede de er når vi kommer hjem smiley men de har jo trods alt hinanden..

  • #3   15. okt 2018 tænker også at det vil være den bedste løsning.

Kommentér på:
Katte passes ude eller hjemme??

Annonce