{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.857 visninger | Oprettet:

Kan min kat passes ude? {{forumTopicSubject}}

Hej Søde katte elskere.

Jeg har nogle overvejelser som jeg meget gerne vil have jeres indblik i.

Jeg har min rigtig søde kat, Kleo som jeg elsker rigtig meget. Hun er en meget forsigtig kat som ikke rigtig er så vild med nye ting og egentlig kun har opbygget tillid til mig. Hun skal altid lige se andre mennesker an i et langt stykke tid før de er godkendt (hvis de så bliver det). men det er ikke det der er problemet.
Mit problem er at jeg bor i en 1 værelses lejlighed og jeg inden for de næste 2 uger skal have skiftet vinduer, men håndværkerne kan ikke give en præcis dag. så jeg bliver enten nød til at få passet min lille pelsbold ude hos mine forældre (men jeg ved ikke om det er en god ide når hun nu er så forsigtig) , eller jeg skal lukke hende ude på mit badeværelse hver dag det næste par uger mens jeg er på arbejde, for hun kan jo af gode grunde ikke rende rundt i lejligheden (det synes jeg bare er synd).

så jeg ville bare høre jeres meninger om hvad der ville være bedst for min lille Kleo? og om i har nogle råd?


Kommentarer på:  Kan min kat passes ude?
  • #1   27. feb 2012 Åh den er da lidt svær smiley

    Personligt, hvis det er UGER der snakkes om, ville jeg trodse og få katten passet hos forældrene. Det tager nok nogle dage for hende at falde til når hun er så forsigtig, men på badeværelset hver dag i flere uger føler jeg ville drive katten til vanvid.
    Ved dog ikke hvad dine arbejdstider, det kunne være med til at opbløde det lidt.

    Men har du prøvet at sige til firmaet at du desværre står i en situation, der gør at du bliver NØDT til at vide hvilken dag, de vinduer skal sættes i?


  • #2   27. feb 2012 jeg synes nemlig også den er rigtig svær, men lige nu er det sådan at det er blevet udskudt. men jeg får brev mindst 2 dage før de går igang i hele min opgang, men vi kan ikke få afvide hvad dag de kommer ( jeg tror heller ikke de selv helt ved det ), og de kommer nok også flere dage får at lave tætninger og jeg ved ikke hvad.
    Det kommer nok i det hele til at vare en uge.. og jeg arbejder i butik, så jeg har jo kke de mest hænsigtsmæssige arbejdstider, så det blir ret mange timer Kleo skal være på badeværelset.

    ej, jeg synes virkelig den er svær, der er jo ikke nogen af mulighederne der er decideret godt for min kat smiley


  • #3   27. feb 2012 S H
    jeg har også tænkt tanken, men jeg tør næsten ikke sætte min lid til de husker det, og jeg er også ret sikker på hun gemmer sig når de kommer ind i lejligheden, hvis jeg ikke er der.


  • #5   27. feb 2012 Jah så ville jeg nok ikke begynde på ståhejet med at få passet hos andre - især ikke hvis hun er så utryg. Men de nye høje lyde fra boremaskiner osv fra håndværkere, så er det nok meget godt hun er på eget territorie dog smiley Husk bare at put legetøj, krads osv derud smiley



  • #6   27. feb 2012 Thilde, jeg kan altså ikke greje det her. **Men de nye høje lyde fra boremaskiner osv fra håndværkere, så er det nok meget godt hun er på eget territorie dog**
    Det ER jo netop på kattens eget territorie de høje lyde nødvendigvis vil være.... og bl.a. derfor jeg (trods skræk for at få katte passet ude) tænker, at det ikke er ideelt at lukke katten inde på badeværelset.

    Anja. Når du får besked om vinduesudskiftningen et par dage før, så kan du måske aftale med dine forældre, at de har gjort klar til katten. Evt kan du selv flytte med, så både du og katten bor hos forældrene de (forhåbentlig kun) par dage, det varer.

    En træls situation er det uanset. Forhåbentlig kan det lade sig gøre at få ret klart svar fra de håndværkere om hvornår de begynder og slutter.


  • #7   28. feb 2012 Tinka - Nå - Ja jeg påstår skam ikke andet, men med det mener jeg at det er dog nok MINDRE stressende for katten at høre høje lyde på eget territorie, END at katten bliver flyttet og ser, dufter og hører udelukkende nye ting.

  • #9   28. feb 2012 I forbindelse med Kias operation fik jeg nogle tabletter af dyrlægen der mindsker stress. Det er et kosttilskud jeg mener hedder zyklene (sidder på job), men prøv at google det. Det får katten til at slappe af uden at den bliver helt dopet og sover, vi har rigtig god erfaring med det og kender nogen der har brugt de t.i forbindelse mednytårsaften men prøv at google Det. Måske det er noget du kan bruge uanset hvilken løsning du vælger,

  • #10   28. feb 2012 Sorry hvis det er lidt svært at læse, det er ikke så nemt på mobilen smiley

  • #11   28. feb 2012 Jeg har selv en kat der er lidt utryg ved nye ting... Da vi flyttede var der også håndværkere osv og selvom hun var i et seperat værelse, virkede hun meget stresset over det... Jeg tror jeg ville vælge at få hende passet... Kan du ikke tage hen til dine forældre med hende i en weekend hvor du selv kan være der nogle dage sammen med hende, og så "efterlade" hende der når ugen begynder igen? Så er hun måske mere tryg ved det når du har været med...

    Min kat var ret bange for de lyde håndværkerne lavede også selvom vi var der hele dagen sammen med hende i et andet rum....



  • #12   14. mar 2012 hej allesammen!
    tak for jeres fine råd! de har hjulpet rigtig meget!

    jeg valgte at få hende passet hos mine forældre (hun er der stadig) og jeg tog en masse af hendes ting med og tog selv med og var der hele første dag. Hun var vildt utryg og valgte at gemme sig i et skab i et par timer, men jeg sad lidt hos hende og pludselig hoppede hun ud og ville på opdagelse, men var stadig lidt utryg. Hun har nu været der 4 dage, og er helt tryg ved det hele, og meget nysgerrig.
    Jeg tager dog ud til mine forældre imorgen og er hos hende hele dagen igen, nu tror jeg dog det mest er for min egen skyld fordi jeg ikke kan undvære hende.

    men igen mange tak for jeres råd, de hjalp meget.


  • #13   15. mar 2012 Det var godt at det gik fint smiley

    Lyder emget som min kat, sådan er hun nemlig også nye steder. Gemmer sig et par timer og pludselig så skal hun ud og opdage den nye verden...


  • #14   18. mar 2012 Det er altid rart at få en opdatering på sagerne, så tak for den smiley
    Og dejligt, at du fandt en god løsning, som din kat er tilfreds med smiley


Kommentér på:
Kan min kat passes ude?

Annonce