{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Malene S
Malene S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hvad kan man vente sig? Hund/Kat {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg er helt ny :o)

Jeg har et spørgsmål til det med at få kat.

En hunde hvalp kan lave de mest vanvittige numre den første tid... grave huller i vægge, spise måtter, gnave i alt muligt osv osv...

Men hvad med en killing? Hvad kan sådan en lave af ulykker den første tid alene?

Og hvor længe ville I sætte af til at gå hjemme med en ny killing?

KH Malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan man vente sig? Hund/Kat
  • #1   4. sep 2007 Hehe, heldigvis ikke helt det samme.

Killinger skal være 12 uger inden de kommer hjemmefra deres mor vil jeg lige sige.
    Til den tid er de renlige, men man kunne måske godt risikere et lille uheld ved siden af bakken (oplevede mine killinger sætte sig i bakken og så med rumpen udover, så smart, hehe, men der var de yngre end 12 uger).

Ledninger skal man især passe på! De kan være meget interessant legetøj. Da mine killinger var små havde jeg de fleste steder dækket med tæppe/håndklæde til de var gamle nok til at forstå hvad nej betod og huske det 5 min efter :o)

Kradsen/hvæsen kløer i møblerne. Det er vigtigt at have et kradsetræ fra starten så katten har et passende sted at stille dette naturlige behov :o)

Hmm.. Leg med ting der måske ikke helt skal leges med..

jeg oplevede da mine var lige omkring 12 uger at den ene af drengene (2 dage inden han kom hjemmefra, suk) fik kradset TOTALT hul i tapetet, men det var i det hjørne kradsetræet stod, så han har nok forvekslet tapet med træ og gået lidt amok under leg. Oplevede det ikke med nogen af de andre..

Ved ikke om der er flere ting, ellers må folk jo endelig supplere..

En uges tid ville jeg nok bruge? Evt. en forlænget weekend.
    Dog vil jeg til enhver en tid anbefale dig at få To katte. De vil få meget stor glæde af hinanden, samt kræve mindre af dig. Har man været på arbejde om dagen, kan man næsten ikke tilade sig at gå fra en enekat om afntenen, da den sådan har kedet alene hjemme :o)

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#2   4. sep 2007 Eva - Tusind tak for dit fine svar.... Er dog glad for at ulykkerne er af en lidt mindre kaliber :o)

Jeg har haft kat da jeg var barn, men efter jeg flyttede hjemmefra har der kun været hunde i mit liv. Mine 2 sidste hunde døde af sygdom og jeg har ikke lyst til at købe hund igen (jo måske om mange år)
    Jeg savner et kæledyr som bare fa..... og tænker at en kat passer fint til mig og min søn.

Jeg ville nok bare have svært ved at holde den inde, da døren tit står åben, men jeg bor ud til marker og sportsplads og der er langt til en farlig vej... tænker at den kunne komme ud og lege når jeg kom hjem fra job eller omvendt - ind når jeg kommer hjem....

• #3   4. sep 2007 Der er nogle katte der kan finde på at ødelægge blomster, tapet, gardiner, ALT hvad der bevæger sig bare en lille smugle..

Min kat har endda ødelagt min kæreste arbejdstøj.. heldigvis har han flere sæt, for som buschauffør er det ikke så pænt med itu revet bukser og bluse..

Plus nogel katte kan finde på at tisse i seng, sofa, stol, hvad de nu vil sove på..

og hvis den ikke er kattebakke vant, tja så ligger der sikkert også "gaver" rundt omkring når du kommer hjem *g*

Når de så bliver kønsmodne kan de finde på at mjiave meget.. nogle hunkatte mjiaver også ekstremt meget når de er i brunst

• #4   4. sep 2007 Hmm, altså en kat der ikke altid kan komme ud, vil faktisk have bedre af aldrig at komme ud. Og en indekat vil stort set aldrig have lysten til at komme ud. Min den yngste er født i min lejlighed (fra det kuld killinger jeg snakkede om) og hun Tør slet ikke komme ud, selv ikke engang vi var på sommerferie hos min kæreste og boede i stuen med åbne vinduer :o)
    Men skal det være indekat vil jeg ISÆR anbefale to :o) Og har man først en og bakke, og ansvar osv, fylder to faktisk ikke mere end en. På en måde mindre :o) (Havde selv én da jeg flyttede i lejlighed, er SÅ glad for at have to nu, gør livet meget nemmere) :o)

Og ja, en kat er tit et nemmere kæledyr end en hund, især hvis man ikke er en hel stor familie til at være hjemme ved det :o)

• #5   4. sep 2007 Ja, men man neutraliserer dem da vel inden at de bliver kønsmodne? Hvad skal de blvie det for medmindre man vil have killinger på en hunkat fx? :o)

Ratster - haha, men det var da godt nok nogle vilde og uopdragne katte I har som de ødelægger al ting. .Er glad for mine ikke er sådan..

• #6   4. sep 2007 Sådan er han heller ikke mere, nu er han for doven *g* Han er jo født gårdkat smiley

• #7   4. sep 2007 De kravler steder de ikke må... fx på borde, i reoler, inde i skabe - så kig lige en ekstra gang inden du lukker dem smiley

Luk toiletbrættet ned så den ikke hopper der op smiley

• #8   4. sep 2007 og tja... vores hankat kommer om natten og smider sine 6kg på min mave og forventer at blive nusset smiley

• #9   4. sep 2007 Ratster - Aeh, hehe.. Hvor heldigt for jer.. Ja, gårdkatte har ofte ikke heeelt den samme respekt for tingene som inde-opvoksede katte :o)

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#10   4. sep 2007 Okay.. dvs. hvis jeg ikke har kattelem er det bedre at den bare er inde? Så kan tidspunktet jo heller ikke være bedre, for nu er det koldt og døren kan af gode grunde ikk stå åben og til sommer er det jo ikke sikkert at det ude er så interessant mere.....
    Har også hørt om at indekatte ikke går så langt væk hvis de får lov at komme lidt ud, er det helt forkert?

Jeg ved "ski" ikke lige med to... det må tiden vise :o)

Raster - årh årh....... nu skræmmer du mig helt hihi :o)

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#11   4. sep 2007 Den med toiletbrættet husker jeg lige :o)

(det kan vel også være farligt for en lille killing at falde derned)

• #12   4. sep 2007 Jeg har min kat ude i sele smiley lige nu er han så tyk (6,5 kg) at han må have en hundesele *g* I starten havde jeg en kanin sele smiley

• #13   4. sep 2007 Hej

Jeg kan se, at du skriver, at du evt. overvejer en skovkat. Kan så fortælle (har selv 3), at de er meget aktive, men også meget nysgerrige. Vores kan åbne skabe, pille risten af i bruseren og anser ikke rigtig noget for at være en forhindring. Vi har også haft en tapetkradser (Elo) og nu er Faruq smiley også begyndt.

Men ih, hvor er de skønne og smukke og gode til at underholde hinanden, vil bestemt også anbefale 2 stk.

• #14   4. sep 2007 Min kat sover om dagen og er vågen om natten, så det er begrænset hvor meget selvskab han mangler når jeg er i skole

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#15   4. sep 2007 Raster... du må lade være med at give ham al den gode mad :o)
    En sele var jo også en mulighed...

Iih, jeg går bare og venter på at den rigtige race til den rigtige pris kommer... :o)

• #16   4. sep 2007 Malene - Ja, det er det.. Især sådan som du beskriver at du bor.. Ellers kunne du måske godt risikere at få en fladmast kat ret hurtigt :o(

Og til sommer kunne måske en net dør være sagen? Så risikerer du heller ikke at din søn vandrer ud (nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men han lyder ikke ligefrem til at være en teenager :o)

• #17   4. sep 2007 Ratster: haha, godt at vide jeg ik er den eneste med en tyk kat (hankat på 6kg) smiley

Malene: Hvis det ender med den skal ud, så bare lige vær opmærksom på at de jo godt kan få smag for det og vil ud hele tiden...

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#18   4. sep 2007 Ja jeg har forelsket mig i norsk skovkat, maine coon eller blanding....
    Er også vild med ragdoll og Birma....

• #19   4. sep 2007 Hmm.. Jeg vil anbefale ren huskat eller ren racekat Med stamtavle :o) Sidder selv med to superoverdejlige blandinger jeg aldrig ville bytte, men som jeg dog ville ønske var stamtavle katte eller huskatte :o)

• #20   4. sep 2007 Jeg har en huskat og en blanding, og det er nu meget fint... Den ene er fra internat og den anden er hentet privat...

• #21   4. sep 2007 jaaa hvad kan man forvente... en masse ballade uden tvivl men en hulens masse gode oplevelser som man aldrig ville være foruden :o)

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#22   4. sep 2007 Eva - du har ret, han er 3 1/2 år, så han forstår ikke det med at lukke døren hurtigt. Han er dog fantastisk til dyr. Han elsker hunde, katte, kaniner og håndtere dem rigtig rigtig flot.
    OG han ville blive helt vild i varmen :o)

Vi tager på camping om sommeren og ville meget gerne at min kommende kat kunne komme med i sele og snor - så den ikke skulle på pension!

• #23   4. sep 2007 Vil give samme anbefaling som Eva K, også selvom dine tøser er rigtig lækre, Eva.

Husk du ikke kan regne med oprindelsen, hvis katten ikke har stamtavle, hvis du vælger en racekat.

• #24   4. sep 2007 Plus - Noget af det man betaler i prisen for en racekatte killing er dyrlæge regninger.. Får man f.eks. en killing der er 1 eller 2 gange vaccineret, øremærket og neutraliseret sparer man en del penge på dyrlæge regninger senere hen :o)

• #25   4. sep 2007 Jeg har tre burmesere, der er ude, når jeg er hjemme - jeg har ikke kattelem og vil heller ikke have det. Om vinteren er de også inde om natten. Den lille tæller ikke helt med, for han er simpelthen dér, hvor jeg er - ligegyldigt om døren står åben smiley

Når man som du bor ud til åbne marker (jeg forstår ikke helt Eva's kommentar om fladmaste katte?) vil jeg personligt mene, du sagtens ville kunne have fritgående og kattene kan uden problemer lære, at når mor går, skal vi ind (senest). Bare fordi de har adgang til at komme ud, betyder det ikke nødvendigvis, at kattene får et helt vildt behov for at være ude 24/7. Den af mine, der er ude længst tid af gangen, har præsteret at være "væk" i ca. 4 timer som det højeste og det var i de første dage af sammenføringen med den lille, så der var mere trods over det end så meget andet.......

Vælg, hvad du har det bedst med - hvis du føler, du vil være nervøs for kattene, når de er ude, så indret dig derefter med enten 100% inde, kattegård eller indhegnet have. Hvis du på den anden side mener, at du kan give kattene muligheden for at løbe frit i et sikkert område, når du er hjemme - så gør det smiley

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#26   4. sep 2007 Slambert 1 - tak for din mening.... :o) Jeg er ikke bekymret for området... selfølgelig er her veje, men det er et børnekvarter hvor folk køre stille og roligt. Jeg ville have det bedst med at have katten inde når jeg er på arbejde og lukke døren op hen af eftermiddagen. Den kat der bor nedenuder mig er enormt meget ude og alene. Den er bestemt ikke sky, men jeg ville nok fortrække en kat der ville kæle noget mere end den.
    Men man kan vel forme den som man selv ønsker den mht kæleri?!

Mht stamtavle har I nok ret hvad angår dyrlægeregninger i den sidste ende (egentlig burde jeg have lært det med 2 hunde, døde af sygdom der kunne være mere eller mindre undgået med stamtavle)
    Jeg synes bare det er vildt mange penge 3000-4500 kr at have rendende rundt undenfor uden snor - Jeg tror jeg er bange for at nogen stjæler den.... hvis de ser det er en racekat...

• #27   4. sep 2007 Slambert - Jeg læste det så lidt forkert.. Hehe, læste AT hun boede ud til en farlig vej.. Ikke langt fra den..
    Men min kommentar gik så på at RIGTIG mange udekatte bliver kørt ned i DK hver dag..

Lena - Jeg har selv to blandinger, som jeg jo elsker meget højt. .jeg har bare med årene fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig at udstille f.eks., det kan jeg så ikke :o)

Malene - Og nu læste jeg så forkert hvor du boede.. Hvis du bor med have er en løbegård jo ideelt, også for din søn.. Men det er da fedt han er så god til det med dyr, så vil han jo sikkert også have stor glæde af dem med et kæledyr..
    Og ja, langt de fleste opdrættere Tjekker nemlig deres katte for f.eks. arvelige sygdomme :o)

• #28   4. sep 2007 stor glæde af et kæledyr skulle der stå :o)

• #29   5. sep 2007 Malene S: Mht at *man kan vel forme den som man selv ønsker den mht kæleri?!*
    Njarh... både og. Hvis du får en klling, der er dårligt præget på mennesker, bliver der næppe den store kælekat ud af den. Og så er der også temperamentsforskelle.
    Da du (vistnok) kun vil have én kat og du gerne vil sikre dig en kælen en af slagsen, så synes jeg du bør anskaffe en voksen kat, der er vant til og trives med at være enekat. Og vælger du at holde den som indekat, så anskaf en indevant kat. Der er MASSER af søde, dejlige voksne katte, der søger nyt hjem både på internater og på fx www.vildkat.dk. Jeg ved ikke hvor gammel din søn er, så hvis du får en voksen kat, er det naturligvis bedst hvis du får en kat, der er vant til børn på cirka hans alder.

• #30   5. sep 2007 (sikke rodet jeg kan formulere mig) Grunden til at jeg nævnte voksen kat er, at du så kan se, hvad du får. Den voksne kat har dannet sin personlighed, så du ved altså om det er en kælepotte.

• Malene S
    Malene S Tilmeldt:
    sep 2007

#31   5. sep 2007 Tinka
    Ja det er jo nok rigtigt nok, men jeg vil helst ha en fra killing, så jeg selv kan opdrage på den... Jeg skal nok være opmærksom på stedet den kommer fra... :o)

Kommentér på:
Hvad kan man vente sig? Hund/Kat

Annonce