{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvorfor vejer mine katte så meget? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften lyder, kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan pokker det kan være at Walther og Carlo vejer så meget.

Walther er en tyk kat og vejer 9,2 kg. Da vi fik ham vejede han over 10 kg. Han er aktiv og spiser ikke kæmpe meget. Vi køber fedtfattigt tørkost fra Royal Canin,som han kan spise af.

Carlo er ikke tyk - overhovedet (ifølge dyrlægen),men hans vægt er ogsågodt oppe. han vejer 5.8 kg, og han får det samme mad som Walther.

Jeg var til dyrlægen med Carlo forleden pga en byld, og der så jeg et skema over huskatte (som Walther og Carlo er), men den vægtklasse hænger bare overhovedet ikke sammen med Walther og Carlos vægte.

De er begge to meget robuste - især Walther. Hans nakke er mega bred.

Er der noget jeg som katteejer kan gøre (mere end jeg gør i forvejen) for at få Walther ned i vægt?

Kan der være Norsk skovkat laaaaaaangt ude i familien, som de har fået deres robuste krop fra?

Håber nogen kan svare mig på mit spørgsmål.

Knus Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor vejer mine katte så meget?
  • #1   8. sep 2007 Sanne - Der findes også bare grene af huskattene som ér meget kraftige :o)
    Hmm, altså Carlo lyder da til at have en fin vægt. Men man kan jo nemmest selv se på dem om de er vommede eller ej.
    Går katten lige hen efter ribbenen mod hofterne, så har den en god vægt. Buler den ind er den for tynd, ud for tyk.. Og så kan der self. være grader af tyk/tynd.
    Og Walter kan jo godt bare være tyk og spise så meget at han ikke tabe sig, men heller ikke tager på :o)
    Evt. slankemetode er at aktivere ham mere..
    Jeg pljede at aktivere Mea (dog ikke for vægttabs skyld, men for legs skyld) ved at kaste hendes aftentørkost et stykke af gangen så hun skulle løbe efter det, spise det, og vende tilbage efter et nyt stykke.. Så fik kun tonseten del m. frem og tilbage efter det. Og når hun så ikke gad mere og havde brugt al den energi hun orkede fik hun resten af maden, men hun var så slet heller ikke for tyk der :o)


  • #2   8. sep 2007 Eva K.

    Okay, det var nu en meget smart metode du har der *s*

    Du har sikkert ret i, at Walther bare er en stor buttet kat (tyk kat). Han er nu meget aktiv- altså når han gider *griner*

    Jeg vil prøve at se om jeg ikke kan aktivere ham noget mere.

    Forresten tak for dine hilsner hos mine katte smiley

    Knus Sanne


  • #3   8. sep 2007 Sanne - Det var så lidt :o)
    Og Mea morede sig i hvert fald ved det.. Og det skader sikkert heller ikke hvis Carlo vil være med :o)
    Men jeg kan så også se dine er udekatet? Så får de jo også brændt lidt krudt af ved at gå ude.. :o)


Kommentér på:
Hvorfor vejer mine katte så meget?

Annonce