{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.677 visninger | Oprettet:

mini katte {{forumTopicSubject}}

en af mine veninder har en mini kat den er kun halvt så stor som den burde være den er ikke vokset i over 2 år.

så ville gerne vide hvad race den er den er halvlanghåret og som sagt kun halv størrelse.

det med størrelsen kan det have noget af gøre med af det er en hunkat og altid har boet inde

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mini katte
  • #1   10. sep 2007 Har du et billede af katten? Så er det lidt nemmere at bedømme hvilken kat det drejer sig om

• #2   10. sep 2007 har jeg ikke det er blevet slettet kan først få det efter næste weekend

• #3   10. sep 2007 Kan du beskrive den - eller se de forskellige racer på forsiden. det kunne give dig et prej om hvilken kat det kunne være...

Det kan jo også være en blanding smiley

• #5   11. sep 2007 Som regel, er en lille størrelse (altså ekstremt lille i forhold til alder) enten tegn på hjertefejl eller en form for genfejl..

Jeg har selv haft 1 kat, der var omkrin ½ så stor som sine søskende. Han blev aldrig større end en killing på 16 uger eller lign. Det viste sig så at være pga. hjernefejl som lille.

• #6   11. sep 2007 Helene. Hvad baserer du det på??

Der fødes - ligesom hos mennesker - dværge inden for katteverdenen, men det sker altså ikke ret tit.

• #7   11. sep 2007 det bare som en killing der aldrig bliver voksen

• #9   11. sep 2007 Helene.. Ja der ses afkom efter indavl, der har disse defekter, men der ses altså også afkom efter ubeslægtede katte med disse skavanker (og mange andre skavanker). Jeg syns det er lidt forkert at skyde skylden på indavl, da der jo sagtens kan være andre årsager.
    2 beslægtede katte kan sagtens få sunde og normale killinger, mens 2 ubeslægtede kan få killinger med ganespalte, åben bug, dårlige hofter - you name it - men lige så snart der er en genfejl ved en kat, bliver der altid råbt "INDAVL", selvom dette ikke altid er tilfældet.

I stedet for at sige indavl, bør man faktisk nærmere sige genfejl, da det jo ikke er sikkert, det er indavl.

• #11   13. sep 2007 Helene.. Ja det ved jeg godt, men da der jo er andre muligheder end indavl, syns jeg også de skulle på banen. Desuden så er det ikke altid, at det skrevne ord bliver læst helt korrekt, forstået på den måde, at der står en sætning og det vigtigste ord i sætningen hæfter man sig ved. Her vil man hæfte sig ved ordet INDAVL og derfor konkludere, at det ER indavl - ikke at det KAN VÆRE indavl. Kan du følge mig?

• Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #12   31. jul 2013 jeg har en minikat som er fundet hjemløs da vi fandt den havde den killinger der var ca 6-8 uger ¤stk vi reddet de tre af dem fra sultet døden og beholdt en trefarver killing plus moren den er hel sort med en hvid plet på bryste dyrlæge regne med hun er ca 3 år nå Hun vejer omkring 3 kg og er normal bygge intet er for stort eller for lille på hende <det samme med hendes killing de er lige fyldt 1 år vægt små 3 kg og er også normal intet for stort el defekt Så jeg tror på at de findes mini katte de er bare ikke så udbredt Der skal nok blive lagt foto ind af de små kræ Vi er på jagt efter en hankat af samme str og vægt klasse 3-4 kg ikke mere

• #13   31. jul 2013 Her er en mini kat, som fuldvoksen vejede hun 2,5 kg og var efter dyrlægens udsagn let overvægtig.
    Hellig birma med tavle, men født med handicap, og var kun 2,4 år da hun måtte aflives med en dårlig lever smiley
    Men hun var skøn og min lille pige.

profilbillede
  • #15   15. apr 2016 Jeg håber din killing er vokset op med søskende og en erstatnings mor, for ellers lære den ikke kattesprog, og det kan blive et problem.
    Jeg syntes tit jeg høre/ser at killinger som er flasket op vejer mere end søskende?
    Men er du i tvivl om killingens trivsel er det godt med et Killinge tjek, og den skal vel alligevel vaccineres og neutraliseres, så det kan være godt med et besøg ved dyrlægen og få planlagt det hele smiley

Kommentér på:
mini katte

Annonce