{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Holder min kat inde {{forumTopicSubject}}

Jeg er i den sitersion at der er nogle der holder min kat inde i deres lejlighed og de har ikke bogen på hinde. Og de siger at den har været til dyrelæge og altmulig for den har haft alt mugligt og den sedder inde i deres lejlighed hele natten og KAn ikke komme ud hvis hun ville det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holder min kat inde
  • #1   11. nov 2018 Har du mærket din kat og registreret den? Så er der jo ingen diskussion, den er din og du kan hente den,,, måske skal du så betale den dyrlægeregning, som de selvfølgelig skal kunne fremvise.
    Hvis din kat ikke er chippet eller øre tatoveret så skal du kunne fremvise billeder af din kat som tydeligt viser dens særlige kendetegn, men det er en del svære, for en kat som ikke er mærket, kan flytte hvor hen den vil.
    Hvis din kat er mærket, så burde dyrlægen have tjekket ejerforhold, og kontaktet dig, men det kræver der er korrekte oplysninger.
    Kommer katten stadig hos dig? Så kan du holde den inde, i 14 dage, så den ved hvor den bor, få den mærket og registreret samtidig med, at du får den neutraliseret.
    Hvis de andre har ejerfornemmelser for den, fordi de fodre den og går til dyrlæge med den, så kan de altså også gøre det samme, for at sikre sig, at andre ikke tror det er deres, kun en serie af billeder af den, fra killing kan jo modbevise det, og er ikke 100% på at det er nok, for en umærket kat ejes af den som fodre i nogle dage, det er den måde udekatte tit skifter hjem, for vil katten hellere være et andet sted, så er der ikke meget du kan gøre når den går ude.
    Det er en af flere grunde til, at mine katte er indekatte med lukket have.


  • #2   11. nov 2018 PS, jeg kender flere som har delekat, altså at de har det fint med, at den bliver fodret flere steder, men man må så dele regningerne til dyrlæge, eller have en aftale om hvem som gør hvad, og hvem som betaler hvad, og tjekker op på, at den ikke forsvinder, fordi man tror den er hos de andre.

  • #3   11. nov 2018 Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår?
    Du skriver de ikke har bogen på hende, vil det sige du har en stambog på hende og dermed er registreret som ejer? For hvis du kan dokumentere at du ejer katten så er det simpelt tyveri og du kan gå til politiet.
    Men hvad er baggrunden for at personen holder din kat inde, hvorfor har den Været ved dyrlæge??
    Har du en uenighed med personen, har personen udtrykt utilfredshed med din kat tidligere, evt med hensyn til den går frit eller at den ser syg ud??


  • #4   11. nov 2018 Bogen er det en sundhedsbog med vac. mm.?
    Hvis du har en stambog er katten mærket og du står i katte registeret som ejer?


  • #5   11. nov 2018 kontakt politiet
    og så må du sørger for at holde din kat hjemme. hvilket faktisk også er lovpligtigt


  • #6   12. nov 2018 Jeg var over og hente den i dag men hun smuttede ud af kattelemmen tror ikke den føler sig hjemme ved mig længer. Hun stak af ud gennem lemmen da jeg havede lukket den forker i en kæmpe upser fra min side af ??

  • #7   12. nov 2018 Når hun er vant til at gå ind og ud gennem kattelem, så er det klart at det vil hun fortsætte med, du kan ikke bare holde hende inde, det har intet med om hun føler sig hjemme eller ej.
    Men er der en grund til hun ikke skulle føle sig hjemme hos dig?? Du har valgt ikke at svare på de spørgsmål du er blevet stillet, så er det lidt svært at råde dig.


Kommentér på:
Holder min kat inde

Annonce