{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

kasteration er bestilt, men... {{forumTopicSubject}}

Ja, så har jeg bestil tid hos dr. dyr så Gustav kan blive kastereret, og Snuffie steriliseret. Problemet er bare, at Gustav kun er 20 uger, og dyrlægen i telefonen trak lidt på det da jeg spurgte om han var gammel nok, hun spurgte om hans... ja, kugler var faldet ned, og det ved jeg ikke noget om... Kan ikke umiddelbart se noget på ham. Jeg vil bare rigtig gerne have ham kastereret inden han blir kønsmoden, jeg er så bange for at han vil skræmme vores anden hankat væk hvis vi venter for længe... Dyrlægen sagde at de jo lige kunne se på sagen når vi afleverer ham til kasteration...
Jeg synes bare det ville være frygtelig synd for kattene, at stresse dem ved at indfange dem, hvis ikke Gustav er klar... Hvorfor er der nogen dyrlæger der godt kan/vil kasterere hankatte når de er 12 uger, og andre der slet ikke vil!! Det er da lidt underligt, synes jeg... hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasteration er bestilt, men...
  • #1   17. sep 2007 Christina: Du kan mærke om stenene er faldet ned - sådan holdte vi øje med vores hankat... Han var 4½ måned da han blev kastereret....

  • #2   17. sep 2007 Altså, mine katte blev kastereret da de var 17 uger... UDEN problemer.. Det eneste som er vigtigt - Det er at killingen vejer lige omkring 2 kg eller derover - Det er pga bedøvelsen smiley

  • #3   17. sep 2007 Okay måske lidt tideligt, men de var på plads osv. og vi fik Anton Katereret da han var 11-12 uger..
    Dyrlægen sagde OK


  • #4   17. sep 2007 Det er en sjov holdning at have, at så snart dyrlæge rent faktisk stiller krav til alder eller vægt før en neutralisering, så er de bar eikke fulgt med udviklingen. Det er da vel dem der har uddannelsen og går til videreuddannende kurser og ikke opdrætterne der altid er "eksperterne" på hvad-som-helst. Sorry skulle bare af med lidt irritation, men jeg synes i undervurderer en veterinærs uddannelse frem for jeres lille hyggeopdræt.

  • #5   17. sep 2007 Zelda * Skrevet: 17-09-2007 20:15:11

    Det er en sjov holdning at have, at så snart dyrlæge rent faktisk stiller krav til alder eller vægt før en neutralisering, så er de bar eikke fulgt med udviklingen. Det er da vel dem der har uddannelsen og går til videreuddannende kurser og ikke opdrætterne der altid er "eksperterne" på hvad-som-helst. Sorry skulle bare af med lidt irritation, men jeg synes i undervurderer en veterinærs uddannelse frem for jeres lille hyggeopdræt.

    --- hmmmm ikke for noget, men ved du helt lige præcis hvor mange dyrlæger der går på efteruddannelse eller kurser?
    Er den nyeste viden ikke noget vi bør arbejde ud fra?? Bør det ikke være et krav til ALLE dyrlæger, at de skal være opdateret omkring noget så "banalt" som en kastration??

    Jeg forstår slet ikke din mening med dette indlæg, og ser det nok mest som en lille provokation til de opdrættere, der vælger at få deres killinger kastreret tidligt...

    Er i øvrigt enig med Gallaxe.. Kan dyrlægen ikke lægge et marsvin en kanin eller en killing i narkose, så bør dyrlægen måske overveje at holde sig fra smådyr og udelukkende holde sig til de større dyr....



  • #6   17. sep 2007 Min dyrlæge sterilisere og kasterer helst inden de bliver kønsmodne...chili blev neutraliseret da hun var va 19 uger

  • #7   18. sep 2007 Okay, ROLIG nu...
    Det jeg mente var at er killingen tungere end 2 kg, så kommer de sig lettere over bedøvelsen, og der er ikke så stor sandsynlighed for at de vil ikke kan tåle bedøvelsen. Det var ikke min dyrlæge som sagde det, men en jeg kender, da hun havde erfaring med det....
    Det var det eneste smiley


  • #8   18. sep 2007 Super smiley
    Det var også bare hvad jeg havde hørt.. Men der kan man se - Så blev jeg så meget klogere smiley


  • #9   18. sep 2007 Men er det ikke mærkeligt, at der er så sto forskel på dyrlæger??
    Nogen gør det allerede ved 12 ugers alderen, mens nogen VIL vente dobbelt så lang tid, så må det da næsten være fordi de ikke "gider" pillearbejdet... Det ville jeg da synes.. Og med det mener jeg, at det da må være et større arbejde at kastererer en killing på 12 uger, fremfor 24 uger... Ville bare være så træt af det hvsi jeg gik igennem alt det mas med at få fanget begge katte (og mormis er virkelig slem når hun skal til dyrlæge), hvis vi bare blev sendt hjem igen!


  • #10   18. sep 2007 Nu har jeg prøvet at kigge efter om hans sten er faldet ned, og hverken mig eller kæresten kan se eller mærke dem... vi blir helt i tvivl om det er en dreng!! Hvad er det for en hjemmeside man kan se det på? Der er også en herinde der har nogle billeder... nogen der ved hvem??

  • #11   19. sep 2007 vores dyrlæge vil først kastrere Oskar, når han er 6 mdr. gammel.. Ville menli også gerne have det gjort så tidligt som muligt, men han holder fast i de 6 mdr.. Så vi må vente smiley

  • #12   19. sep 2007 menli = nemli

Kommentér på:
kasteration er bestilt, men...

Annonce