{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Vandskål {{forumTopicSubject}}

Min kat har for nyligt haft blærebetændelse. Behandlet for det af to omgange og hun er blevet rask igen smiley Jeg er derfor meget interesseret i at hun drikker så meget som overhovedet muligt fremover. Hun gad pludselig ikke drikke af sin gamle store skål, som hun har drukket af i årevis. Hun vil simpelthen ikke røre den. Har en anden lille skål, som hun ingen problemer med har. Men den er så lille, og jeg skal fylde den hele tiden, og skal hele tiden være over den.

Hvorfor fanden gider hun ikke drikke af den store gamle skål? Har købt en lidt større skål nu, en helt ny og frisk og som er lidt større end den lille der. Hvordan kan jeg "tvinge" hende til at drikke af den? Skal jeg fjerne den anden lille i et døgn, hun må vel blive tørstig nok og drikke af den på et tidspunkt. Eller er det ondt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandskål
  • #2   18. nov 2018 Mine katte har ikke gidet deres vandskåle gennem noget tid nu. De drikker af en bowle eller af det lille akvarie uden top. Måske vandet smager af mere? (Essens af fisk smiley ) Og pumpen til sådan nogle minder måske lidt om sådan en drikkefontæne, da formålet vel er at ilte vandet?

    Eliza besluttede at drikke lige nu, så du får lige et billede med smiley

    Er din gamle vandskål evt. af plast? Måske den afgiver smag til vandet?

    Ville ikke fjerne skålene, da du har brug for, hun drikker meget vand. Prøv at stille nogle andre store skåle frem nogle af keramik eller glas eller hvad du har af muligheder.


    profilbillede
  • #3   18. nov 2018 Får hun vådfoder?

    Mine får vådfoder to gange om dagen, og desuden har de 2 store vandskåle og en stor vandfontæne stående forskellige steder.


  • #4   18. nov 2018 Hun får vådfoder ja smiley Lidt hver dag. Men kan meddele at hun godt gider sin nye skål. Hun har lige drukket løs af den og gjorde hun også i nat kan jeg se. Så er jeg glad. Var lidt stressende at fylde den anden lille op så tit. Går meget op i at hun får drukket nok, nu hvor hun er disponeret for blærebetændelse smiley

  • #5   18. nov 2018 Katte skal rent faktisk drikke omkring 330 ml. pr. dag, og det er rigtig meget. Derfor får mine også vådfoder to gange om dagen. Vådfoder indeholder som navnet antyder masser af vædske. Byttedyr indeholder omkring 70% vædske, vådfoder op til 80%. Og tørfoder omkring 7%. Gæt hvad der er bedst for katten. smiley

    Tørfoder er opfundet for at tilfredsstille VORES behov og ikke kattens. Jeg har mistet en til akut nyresvigt, fordi hun ikke spiste vådfoder og ikke drak nok. smiley


  • #6   18. nov 2018 Godt hun drikker af den nye smiley man kan nemlig ikke tvinge, kun tilbyde.
    Jeg vil give en kat med urinvejsproblemer vådkost flere gange om dagen og i de mængder du kan få den til at spise.
    Jeg har haft en kat med kronisk nyrersvigt, da jeg kom op på 3 gange vådfoder om dagen, blev hans nyrertal normale, katte er ikke gode til, at føle tørst og drikker sjældent nok, uanset havd man gør, men som regel vil de gerne have vådkost, som faktisk bedre tilgodeser at katte i naturen får det meste af deres væske fra deres byttedyr.


  • #7   18. nov 2018 Tak for jeres input. Tror jeg vil skrue endnu mere op for vådfoderet, også selvom hun får lidt dagligt, så det ikke bare er tørfoder det hele. Hun elsker sit tørfoder, det er lidt dyrt. Men der er jo selvfølgelig ikke noget væske i det.

Kommentér på:
Vandskål

Annonce