{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

Orm hos killing? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg vil lige hører hvor lang tid går der fra at man har set orm hos killingen efter den har fået ormekur , til den store hårde mave er væk?

Dyrelægen sagde at killingen skal have omkring igen 14 dage efter.

Mht dens mave svinger det meget med hvor hård den er, den er mega hård lige efter den har spist men den falder så lidt efter ca en time , men den er så stor at vi skal hjælpe killingen med og vaske sig bagi for den kan ikke selv nå derover smiley

Jeg frygter jo FIP, men dyrelægen sagde at vi var nødt til og få styr på ormene og at killingen fik en sund og regelmæssig kost før vi tænker FIP.
Killingen prutter os RIGTIG meget og de STINKER smiley puhaaaaas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Orm hos killing?
  • #1   20. nov 2018 altså en kur er to piller over 3 uger. så endelig burde maven forsvinde i løbet af denne periode

    hvor længe har du haft den? mere i forhold til den spisevaner. for tænker lidt at den er som de fleste nye killinger. nemlig at i starten er det super lækkert alt den nye mad. så spiser vi mere og det er måske også nyt mad i forhold til tidligere sted. og det skal tarmen lige være med til. derfor prutter den.
    hvorfor den lige skal ahve en stor mave ud udover evt orm.
    har oplevet katte og killinger med fip, og oftes så vil de også være mere dvaske og ikke så livlige som normale killinger.


  • #3   21. nov 2018 Jeg har overtaget killingen søndag aften , efter den har vandret alene rundt i den nærmeste by i en uge inden, og til sidst forbarmede en sig over den efter og have hørt den kalde hele ugen smiley plus hun havde efterlyst en potentiel ejer på facebook og i byen uden held smiley

    Killingen vurdere til 7 uger men en på en katte sige på facebook vurdere den til 8-9 uger , så pas , ved bare den er lille..!
    Den vejede 1000 gr ved dyrelægen i mandags smiley

    Den fik ormekur mandag morgen og mandag aften kom alle ormene ud af den, vi måtte trække nogle af ormene ud af dens numse da de bare stak ud, føj så klamt...!
    Så derfor jeg vil hører om den allerede f.eks på mandag må få 2 gang eller om vi skal vente de 14 dage som dyrelægen sagde?

    Killingen får killinge foder fra Hills og vådfoder fra whiskas morgen og aften, og det er meget lidt den får af vådfoder, dyrelægen gav mig noget med, men ikke om den vil rører det, den snuser til det og går så sin vej igen, bvraa siger den smiley

    Idag er maven lidt bedre men den prutter stadig og de stinker rigtig rigtig slemt ... den har ikke diarré mere heldigvis.. dog overvejer jeg zoolac til maven med ved ikke om det er dumt og proppe mere i den lille mave ?

    Den går fint i kattebakken og drikker fint vand smiley og er mega legesyg smiley


  • #4   21. nov 2018 ud fra dine billeder så ser han faktisk helt fin ud
    tænker at det er ormene der driller. ville nok vente så der er gået 2 uger inden han får igen

    da jeg var på kv sagde vi gerne at når katten vejede 1000 g så var den ca 9 uger. det har jeg brugt efterfølgende.

    det med "duften" det skal nok gå over i løbet af de næste par dage. det plejer at være galt den første uges tid. så er det lige som om at maven falder til ro på nyt foder.
    du er heldig at han ikke har dårlig mave. det får en del nemlig når man får dem ind på den måde

    men nuser er han altså smiley


  • #5   21. nov 2018 Anja : det krydser jeg os fingre for at det bliver bedre efter nogle dage smiley

    Og tak for svar mht ormekur , så venter jeg til næste søndag med og give ham næste portion smiley

    Og ja han er mega bedårende smiley


  • #7   22. nov 2018 Lotte:

    Tak for dit svar smiley

    Mht whiskas har jeg i mange år (2,5) forsøgt og få vores store hun kat til og spise andet men ikke om jeg kan, hun rører KUN whiskas, dog spiser hun ikke kødet men drikker kun væden, om det er derfor at hun ikke stinker sådan kan da nemt være smiley

    Tak for rådet , jeg vil bestemt prøve og købe der fra Aldi, han fik i mandag og tirsdags 3 gange dagligt mht vådfoder men så gik jeg ned til kun morgen og aften , for måske det var våd foderet der var skyld i det men problemet er det samme smiley og værre næsten puhaaa...!

    Jeg har heller aldrig været fan af Hiils kattemad , jeg har altid kun kørt med Royal canin ,
    Den store får Royal canin steriliseret og hun elsker det smiley

    Så idag købte jeg en Royal canin mother og babycat pose til den lille smiley

    Jeg kan med sikkerhed fortælle dig at han er ikke 12 uger i hvert fald , max 9-10 uger.. ! Og måske 7 uger som dyrelægen spåede ham til:-)

    Jeg sidder dog og overvejer og kontakte vores egen dyrelæge som vi bruger til den store kat ( vi er lige flyttet by så derfor var vi hos en anden dyrelæge med killingen i mandags), da jeg ikke bryder mig om at hans mave er så stor , rund og hård smiley
    Synes altså den burde være faldet nu smiley

    Men den bliver ved med og være stor og hård smiley


  • #8   22. nov 2018 Så fik jeg snakket med dyrelægen igen, og han siger når der var så mange orme i katten efter ormekuren , så er det dem der ligger og fylder derinde og derfor den lugter så dårligt smiley

    Der vil gå 1 uge til 14 dage før tarmene er ok igen, plus så skal han ormekur igen, og så kan vi være uheldig at det samme sker igen med han får dårlig mave smiley

    Så pga ormene vil der gå noget tid. smiley

    Spurgte ham mht alderen igen på ham, og han sagde at måske var 7 uger lavt nok sat, men ikke mere end 9 uger er han smiley


  • #9   27. nov 2018 Jeg kan ikke se billedet? :,-(

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #10   27. nov 2018 Hej Sanne… Du kan se killingen på Qvinden28 profil. smiley



Kommentér på:
Orm hos killing?

Annonce