{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.987 visninger | Oprettet:

Er katte sociale? {{forumTopicSubject}}

Jeg har snakket lidt med forskellige folk efter jeg har anskaffet mig kat nr. 2 om hvorvidt katte er sociale, og om de har brug for at have en "ven".

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er forkert at jeg har købt den nye killing for at min gamle kat skulle have en legekammarat. Nogle af mine venner mener at eftersom katte er meget territoriale vil de altid opfatte en ny kat som en konkurrant og føle sig truet af den. Og at de har det bedre med at være alene.

Men mange steder har jeg også læst at det altid er en god idé at anskaffe sig to katte istedet for en, for at de ikke skal føle sig ensomme..

Hvis man tænker på de store katte er der jo forskel på fx. løver og tigere, hvor løven er meget social og lever i flokke og tigeren er en enspænder..
Så hvordan forholder det sig med almindelige kæledyrskatte?

Jeg er forvirret ! !

Er katte sociale dyr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er katte sociale?
  • #1   21. sep 2007 katte er meget sociale dyr, det ligger som du selv siger til deres natur.. Men katte der har levet alene i længere tid kan have svært ved at acceptere andre katte..

  • #2   21. sep 2007 Hejsa
    Ja katte er meget sociale, det er mine ihverfal... Der er kun ½års mellemrum mellem dem så der ikke er for meget alders forskel. De vasker ofte hinanden og miaver... De har meget glæde af hinanden... Men nu hvor du har anskaffet dig en killing må tiden jo vise hvordan det bliver... men den "gamle" kat kan ofte føle sig truet da der kommer en fremmed kat på dens territorium... <Men kender andre hvor det er gået helt fint, hvor den store tager sig af den lille:)


  • #3   21. sep 2007 Jeg tror nogen er..

    Herhjemme er de ikke..

    Skønt med adgang til at gå hen til hinanden (velvidende om hinandens existens) opholder Kisser og Rottweiler sig i hver sin ende af legligheden..


  • #4   21. sep 2007 Det der med om de kan ligge og hygge sig sammen og i det hele taget acceptere hinanden,kommer rigtigt meget an på om de er neutraliserede, eller ej. Det er ihvertfald hvad vi har oplevet. Når de er,falder der mere ro over dem, og så kan de have rigtigt meget glæde af hinanden.


  • #5   21. sep 2007 claes S - jeg gætter på Kisser er sterilliseret, men jeg er hvertfald 100 på at Rottweiler er kastreret, for det har jeg selv betalt for 'g*

  • #6   21. sep 2007 Altså oscar var ENORMT social da han ikke var kastreret, virkelig meget sød og kælen og social, men han er lige blevet neutraliseret idag, og jeg er spændt på at se om han overhovedet kan blive mere kælen! smiley

  • #7   21. sep 2007 Altså oscar var ENORMT social da han ikke var kastreret, virkelig meget sød og kælen og social, men han er lige blevet neutraliseret idag, og jeg er spændt på at se om han overhovedet kan blive mere kælen! smiley

  • #8   21. sep 2007 Katte er både sociale og territoriale. Voksne katte skal ofte bruge lang tid på at finde sig en rangorden dog :o)

  • #9   23. sep 2007 efter at være kommet hjem til min burmeser pige, som havde været alene hjemme fra 8-14 pga yasha skulle kastreres,hvor hun var våd af sved og savl fra hage ned over brystet til maven til halen pga stress over at være alene hjemme!! - ja så er mine katte aldrig uden hinanden!!!

Kommentér på:
Er katte sociale?

Annonce