{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

tag et ansvar for jeres kat {{forumTopicSubject}}


Jeg synes det er ved at være på tide igen at ruske lidt i folk. IgEN.. tihi

Pt er der sååå mange små hitte killinger smat forladte sommerhus katte....

Jeg er simpelthed led og ked af at læse alle de indlæg ang katte, killinger og alt det uønsket der sker med disse dyr. Og alle de ups min kat er drægtig..det forstår jeg ikke.

Jeg synes simpelthen at Vi mennesker er for sløset ang. vores dyr. Hvor bliver ansvaret af.

Jeg er træt af at læse " hjælp min kat har fået killinger"

Ja og hvad så... få den dog neutraliseret det koster ikke en formue.

"åh, min kat er gravid selvom den er på p-piller" og hvad så, få den neutraliseret.

Der er så mange katte der smitter hinanden med div. sygdomme... Ja og hvad så: få dem neutraliseret.. Alle sammen før de komme uden dørs. Det kan gøres helt ned til 12 ugers alderen.

Jeg synes simpelhed at det er for dårligt. jeg bliver SÅ ked af det. Det er så synd for både mor, killinger og de hankatte der er syge eller bliver efterladte.

Mig og min kæreste ELSKER det arbejde vi gør for efterladte katte og killinger, og vi har snart reddet MANGE.

Vi har kørt 200km i snestorm for at redde en familie, taget killinger ind selvom vi ikke havde plads til dem..

Pørv nu at Tag jer sammen og tag et ansvar før i skaffer jer kat.

Bliv også testet om i kan tåle katte inden i anskaffer jer dem.. det spare jer for mange bekymringer og tåre... og uønsket aflivninger..

ja det var det jeg havde på hjertet...

Knus fra Sanne, paw og alle vores dejlige uldtotter..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tag et ansvar for jeres kat
  • #1   30. sep 2007 Godt brølt Sanne,det kan ikke siges for tit.Stadigvæk findes der er masse ansvarsløse mennensker,som ikke tager det ansvar og er bedøvende ligeglade med de stakkels katte og killinger.De er tunge at danse med ;o(((

  • #2   30. sep 2007 Jeg kunne ikke være mere enig, derfor er begge mine katte købt på et kattehjem. Jeg er derfor også medlem af kattens værn og giver penge dertil.
    Ligesom når mine katte er blevet træt af noget legetøj, eller da deres kradsetræer blev skiftet ud, så fik vores lokale katehjem det..

    Det der er værdiløst for nogen er guld for andre...!


  • #3   30. sep 2007 Enig enig. Begge mine er steriliserede. Og min kommende dreng bliver kastreret inden jeg får ham.
    Og lille Milton som er min hittekilling bliver også kastreret inden han får et nyt hjem.

    Jamen også bare den både folk behandler deres katte på. Læste lige på katteifokus for nogle timer siden at en af kvinderne derinde havde fået en besked fra hendes underbo. Og hold nu fast, der stod ""Min kollega har to gode katte han skal af med, da han flytter fra hus. De bliver myrdet på fredag, hvis det har interesse."

    Så nu leder hun med lys og lygter efter nogen der kan tage to hankatte, kastrerede og chippede.

    Vor herre bevares siger jeg bare. Gør mig så GAL hvor lidt katte betyder for nogen. De er altså levende dyr.



  • #4   30. sep 2007 Rigtigt godt skrevet TAK ........

    Jeg får helt ondt i maven med de killinger der er sat til salg her , de er 14 dage og der står HASTER eller de blir aflivet imorgen .......

    Har arbejdet på internat , såå har set alle de stakkels skæbner der kommer ind , suk .......

    Mine killinger havde en hård start på livet og hver dag er lidt en kamp , da deres mor ikke rigtigt vil ta sig af dem , så mormor og mig hjælper til , bare tanken om at de sku aflives eller gå til , det ville jeg slet ikke ku bære .......

    Knus herfra


  • #5   30. sep 2007 ja det gør også ondt i mit hjerte at læse om de stakkels små liv, der bliver taget så let på dyreliv. Den historie om et par der fandt killinger i en sæk i vejkanten. Helt ærligt, hvad er det for noget!
    Jeg vil gerne høre mere om det jeanette D skriver om kattenes værn. Måske skulle jeg også støtte det når jeg om et par måneder er færdig med studiet. Skriv gerne lidt om det...


  • #6   30. sep 2007 altid godt med en rusker *SS*

    godt skrevet *SS*


  • #7   30. sep 2007 Enig - sørg for at neutralisere!!!! Neutraliserer du én kat, kan du forhindre mange skønne killinger i at blive til noget der er mindre værd end en tom ølflaske, man kan få pant for i Brugsen.

  • #8   30. sep 2007 Helt enig !!! Neutralisere, vaccinere, lade sig teste osv....

  • #9   30. sep 2007 Linda - hvad mener du med det?

  • #10   30. sep 2007 Linda & Eva smiley
    Går ud fra Linda mener at man jo gerhe holder katten på p-piller hvis man ønsker kuld senere hen. Det er vel det hun mener med en grund, sådan som jeg forstår?


  • #11   30. sep 2007 Er 100% enig i at man skal passe sin kat ordentligt. Hvis man har valgt at få et dyr skal det også passes med dyrlæge og ordentligt foder.
    Jeg kan dog ikke se at det er at fralægge sig ansvaret hvis man vælger at få sit dyr aflivet. Tvært imod. Hvis man har et voksent dyr hund eller kat som muligvis aldrig vil finde sig tilpas i et nyt hjem er det da meget mere fair at aflive dyret end at sende det ud til en uvis fremtid. Jeg kan ikke se hvordan det nogensinde kan være synd at aflive et dyr hvis det bliver gjort på en god og ordentlig måde.


  • #12   30. sep 2007 Nina - Jeg er enig i at aflivning Nogen gange kan være den humane løsning. MEN ofte er den slags annoncer man ser ikke ligefrem med folk der vil bringe deres dyr til dyrlægen og lade dem gøre det, da det jo koster penge..


  • #13   1. okt 2007 man kan blive rimelig deprimeret af at læse annoncer på markedet. Enten har folk fundet katte i papkasser (godt der er nogen der finder dem. Tænker tit på hvor mange der ikke bliver fundet) ellers har katten fået killinger, som bliver aflivet, hvis folk ikke skynder sig at skrive. De har ikke engang råd til at give dem vacciner, så folk vil købe dem (hvordan har de så råd til at få dem aflivet??).
    Jeg er glad for at jeg har købt mine "overskudskatte" på et internat. Der køber man en "færdig" (vac.neutralisering, ormekur osv) kat for 500. Så her kan pengene da ikke være et problem...
    Er dog glad for at der findes nogle derude, som ikke bare tager ansvar for deres egen kat, men også hjælper dem, som ingen vil have smiley


  • #14   1. okt 2007 Sofie B:
    Imodsætning til Dyrenes Beskyttelse er Katens Værn en meget fattig organisation, da de ingen opmærksomhed får og der overhovedet ikke er fokus på dem igen fordi de ingen penge har til at lave dyre reklamer...



  • #15   1. okt 2007 Linda - Ikke altid. Ofte er det pga folk der tror det er nememre og billigere at give p-piller end steriliserer. Men ja, kan godt følge dig. Det var Mea jo også til jeg fik May og de andre killinger. Nu er hun så steriliseret :o)

  • #16   2. okt 2007 Hey...
    Er helt enig, alle burde neutralisere deres katte hvis de ikke ønsker killinger, vi har haft MANGE omstrefende katte inde hvis egentlige ejer ikke har villet tage sig af den fordi det har været en "uønsket killing" og der er mange hvor de kommer fra, selv i den lille by jeg bor i... Havde også engang en tam hunkat inde med et helt kuld killinger, men der var ingen der ville kendes ved hverken den tamme hunkat eller kullet af killinger. Så vi blev nødt til at overlade dem til KV...
    Syntes simpelthen det er søndt for alle de killinger som bliver født uden at være ønsket, og af den grund bare bliver efterladt til sig selv...


Kommentér på:
tag et ansvar for jeres kat

Annonce