{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Tag for pokker da ansvar {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg flere gange alene i denne uge konstateret, at folk meget elegant frasiger sig ethvert ansvar, hvis deres kat får killinger, og hold da op hvor er jeg ved at brække mig over denne lade holdning.

Uanset om i tager en gravid kat til jer, om jeres kat "pludselig" får killinger eller i finder ud af, at jeres nyerhvervede kat er drægtig, har i valgt at tage vare på et dyr, og derved har i sgu også valgt at tage ansvaret.

Jeg er så harm over, at i overhovedet kan få jer til at myrde killinger, bare fordi i er for dårlige eller for skvattede til at tage det ansvar der følger med.

SÅ TAG JER FOR POKKER SAMMEN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tag for pokker da ansvar
  • #1   9. maj 2012 Amen !!!
    Godt brølet løve smiley

    Bliver så ked af det og harm når jeg læser disse tråde .
    Og en følelse af afmagt over for vores samfund til dags.


  • #2   9. maj 2012 Modtog selv en lille hunkat i mandags da ejeren ville aflive hende fordi hun mente hun krævede for meget tid og omsorg.. kendte ikke selv ejeren personligt, men vi har en fælles veninde der fortalte mig om det. Da jeg hentede katten fik jeg af vide hun var 6 måneder og var behandlet for både orm og lopper. MEN hun er meget lille, ligner en killing på 3-4 måneder (ved intet konkret og vil ikke kalde det en direkte løgn før jeg har talt med dyrelægen) UDOVER det undersøgte jeg hende med kam for lopper i dag og selvfølgelig fandt jeg nogen ... heldigvis har jeg noget til at behandle det med i huset, men frygter for orm nu. Venter på svar fra dyrelægen om at komme op med begge katte nu

  • #3   9. maj 2012 Ja jeg er også enig.. Jeg synes at hvis man synes man kun kan overkomme de katte jeg har, skal man neutralisere dem også KAN man vel lige overkomme hvis den får et kuld.
    Min egen kat Perle som var en omstrejfer, kom pludselig hertil og stod og skreg udenfor døren, jeg begyndte at lukke hende lidt ind (selvom jeg i forvejen havde tre katte), vi blev bedre og bedre venner, men hun tilbragte mest tid ude..
    Efter noget tid kunne jeg godt se og mærke at hun jo nok var drægtig, vi tog til dyrlægen og hun slog hende til at være omkring 11 år, så hun var ikke sikker på hvordan killingerne ville være, men hun fødte ikke ret lang tid efter. Hun fik 6 killinger og ja det var mange katte, fordi nu var vi trods alt oppe på 10. Men de små stakkels kræ kunne jeg da ikke bare lade gå.. Så de kom herind og bo og vi har fundet hjem til alle killingerne og senere fået steriliseret Perle og hun bor her nu og er langt om længe "gået på pension" som en nu ældre dame smiley
    Men det jeg ville sige var bare at jeg kan godt sætte mig ind i situationen at det er mange katte, men det er altså ikke umuligt.. Jo bedre man tager sig af sine killinger, jo større chance er der for at nogle vil have dem smiley


  • #4   9. maj 2012 Vil gerne have en "synes godt om" knap til start emnet også.. Har også overvejet sådan et indlæg Anne for et par dage side, men kunne ikke finde ord, men JA du har ret! Det er forfærdeligt når man støder på de indlæg og annoncer med personer der ikke tager ansvar for deres killing og har sådan en indstilling...

    I sidste uge sad jeg og så på annoncer og faldt over en der direkte skrev at hun var villig til at sælge sine killinger et par uger før hvis det skulle være.. (Ikke herinde, men på en svensk side da vi bor i Malmø).. Det var tydeligt at det tog hun ikke så højtidligt og tog på en anden måde jo overhovedet heller ikke ordentlig ansvar for hendes killinger.. Blev så sur og følte jeg bare nødt til at komme med min holdning til hende.. Så jeg skrev til hende og berettet hende om der er en grund til det, hvad det kan have af konsekvenser og hun burde tage sig sammen og tage ansvar og ikke mindst neutralisere hende katte.. Hun svarede aldrig men da jeg kiggede på annoncen næste gang havde hun da også slettet det og stod nu bare at de blev solgt fra 12 uger.. Hvad hun så gør kan jeg jo ikke vide, men gjorde hvad jeg kunne for at gøre opmærksomhed på det i hvert fald.. Vil jo bare killingerne det bedste!!


  • #6   9. maj 2012 Forresten kører Inge's Kattehjem en stor kampagne om det med ikke at tage sig ordenligt af sine killinger lige for tiden smiley Så der er da i det mindste fokus på problemet..
    Her er en artikel fra Ekstra Bladet :

    http://ekstrabladet.dk/kup/kaeledyr/article1756452.ece


  • #7   16. maj 2012 Er helt enig med jer. Var ved at få et hysterisk anfald over en bekendt der ikke kun havde en men to der var blevet gravide fordi de ikke fik p-piller eller var blevet strilliseret. Sagde til dem at det blev de altså nød til hvis de ikke skulle have flere killingere. De har dog hørt efter og har fået strilliseret begge. Min egen får p-piller og skal også strilliseres på et tidspunkt.

Kommentér på:
Tag for pokker da ansvar

Annonce