{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Perle har lige været ved dyrlægen {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen med Perle. Da jeg stod op så jeg der var noget rivende galt med hende, for hun støttede slet ikke på hendes højre bagben, så jeg ringede straks til Dr. Dyr. Jeg frygtede at hun havde brækket benet, for jeg kunne slet ikke få lov til at komme til hendes ben.

Da vi kom derud, spruttede og hvæsede hun efter dyrlægen, når han bare tænkte på at røre ved hendes ben, så han valgte at bedøve hende. Han undersøgte benet og konstaterede, at det ikke var brækket, og at det var et bidsår hun havde fået. BIDSÅR *CHOK*
Min første tanke var hunden, og jeg spurgte om det kunne være hende, men han mente ikke det var hende for hullet var ikke så stort.
Jeg begyndte sgu at græde ude ved dyrlægen, dengang han konstaterede bidsår, for det hele med Bella væltede bare op i mig igen.
Der var heldigvis ikke sket noget med hverken knogler eller sener, så hun fik et skud penicilin (eller antibiotika - kan sgu ikke huske det), et skud smertestillende og piller til 5 dage.

Lige nu ligger Perle i transportkassen og sover. Jeg har lukket hende inde i et bur (beregnet til STOR hund) og så kan hun få fred til at vågne og komme til hægterne.

Damn en forfærdelig måde at vågne på... Men hvor var det da heldigt jeg ikke skal møde før kl. 13 i dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Perle har lige været ved dyrlægen
  • #1   1. okt 2007 Ja sikke en morgen.. Kan huse da det samme var sket med Ally.. Det er længe siden nu og heldigvis ikke sket siden.. Men det er ikke særlig sjovt og man får et chok.. Men det bid kan jo komme ved leg osv. Det beroligede min dyrlæge mig med dengang ihvertfald.. Og det er heldigvis heller ikke sket siden..

    Men ihvertfald en trøstekrammer herfra.. smiley


  • #2   1. okt 2007 Tak skal du ha'

  • #3   1. okt 2007 Hej Anne K

    hvor er det da bare synd for din kat. God bedring med hende. Katte heler heldigvis hurtigt, og med medicin så skal det nok gå hurtigt fremad. Godt du tog til lægen.

    Ja der kan hurtigt ske noget med vores små

    - vores fertile hankat brækkede sit ben her i Januar. Føj det var ikke godt i starten, men han kom til doktormanden, og de konstaterede at der ikke kunne gøres noget hvor bruddet var. Men han skulle bare smertedækkes - allerede næste formiddag var min dreng i bedre humør, og skulle i løbegården og kalde på pigerne igen. 3 uger efter brud var han klar til parring igen, efter dyrlægens anbefalinger var det 14 dage, men det turde jeg bare ikke. Men han lærte hurtigt at kompensere for det dårlige ben, og der kom killinger i første parringsforsøg.

    Hvordan Danilo har brækket sit ben aner jeg ikke - men dyrlægen sagde, at han kan have siddet fast i kattelemmen, eller sprunget forkert ned fra et kradsetræ eller hylde.

    Hilsen Heidi


  • #6   1. okt 2007 har prøvet nøjagtigt det samme med oskar.. udfra dens reaktion var jeg overbevist om at den var påkørt, så hulkede så voldsomt ved dyrlægen at han intet kunne forstå.. åh-ja - de små kræ smiley god bedring med perle, hun skal nok hurtigt få det bedre.

Kommentér på:
Perle har lige været ved dyrlægen

Annonce