{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Syg ???? / Synlig blinkhnde. {{forumTopicSubject}}

Vores killing - fra marts måned har fået sådan nogle "mærkelige øjne". Det er hinden som ikke bliver trukket med tilbage - er det et tegn på sygdom ? Den virker også lidt mere sløv/træt. Ulækkert nok så prutter den også en hel del - det plejer den ikke !
De har lige fået en ormekur i dag, det sagde dyrlægen jeg skulle prøve.
Det eneste anderledes jeg kan komme i tanke om, er at de fik lidt fiskefilet den anden dag - kan det være skadeligt for dem ?
Hilsen Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg ???? / Synlig blinkhnde.
  • #1   12. okt 2007 Hvis hinden ikke trækker sig tilbage kan det i hvert fald være sygdom, måske øjenbetændelse. Jeg synes da du skal få dyrlægen til at kikke på den.
    Tror ikke det kan være fiskefiletten, det burde den kunne tåle, hvis den bare har spist en smule.


  • #3   12. okt 2007 Snakkede med Dr. Dyr i går og hun sagde det var tegn på sygdom eller svækkelse, men det kunne være mange ting, derfor forslog hun at jeg prøvede at give den ormekur først, inden hun så på den. Mest for min skyld - ang regning !
    Men måske i andre vidste noget... eller selv havde erfaret noget.


  • #4   12. okt 2007 hver gang mine katte har haft det med blinkhinden så har det været orm.. *ss*

  • #5   12. okt 2007 Hvis det så er orm, hvornår kan jeg så regne med at katten er frisk og hinden på øjet trækker sig tilbage, når den fik ormekur i morges ?

  • #6   12. okt 2007 Jegt var til dyrlægen i mandags med andy, da hans blinkhinder var kommet lidt frem. Det ene øje løb lidt i vand og det så dyrlægen godt, men han valgte først at afprøve ormekur. Kattens ene øje løber stadig lidt vand engang imellem og blinkhinden er stadig lidt synlig. Katten virker dog ellers umiddelbart frisk, men jeg begynder da at tænke på om det dog er orm og ikke noget øjenbetændelse eller lign. så det ender nok med at jeg må have en tid igen på mandag hvis det ikke er væk. Han sagde nemlig jeg lige skulle se an i en uge.

  • #7   12. okt 2007 Min søsters kat har også hinden trukket for øjnene hele tiden. Den sidder ca. halvt inde på øjet.
    Vores dyrlæge sagde også den skulle have ormekur.
    Det har hun nu fået 2 gange, men det er stadig ikke gået væk /:


  • #8   12. okt 2007 Er blinkhinden stadig synlig,selvom man har givet ormekur,så er det bare afsted til dyrlægen.Så er der noget andet galt,som kræver behandling.

  • #9   12. okt 2007 Hm.. Okajj :I
    Vi havde hende nemlig til dyrlægen, fordi der var et eller andet i vejen med hende.
    Så spurgte vi lige for en sikkerhedsskyld, hvad der kunne være i vejen med hende.
    Det var nogle uger efter hun havde fået første ormekur.
    Han sagde bare vi skulle give hende en ormekur mere.
    Det lød ikke på ham, som om det var noget, som hastede /:


  • #10   13. okt 2007 De kan da vel ikke bare blive ved med at sige at så giver vi den en ormekur mere. De kan da vel tage nogen prøver. Det sagde min dyrlæge at han ville hvis det ikke var gået væk. Men gad vide om man så skal betale for konsultation igen, det ville ikke undre mig, selv om jeg syntes at det jo ikke er noget nyt man kommer med. så kan det da hurtigt løbe op, hvis man sådan skal komme en gang i ugen eller lign for så at prøve noget nyt. nå men det er der jo ikke noget at gøre ved hvis det er. Det er et dyrehospital jeg kommer ved og de høre ikke ligefrem til de billigste i honerar. :o)

  • #11   13. okt 2007 Vi tog kun til vores dyrehospital, fordi den dyrelæge, vi plejer at bruge, som kommer hjem til os, var på ferie. Hun kommer hjem i slutningen af denne måned, og så skal hun vagginere vores katte. Der plejer hun lige at undersøge kattene fra top til tå (:

Kommentér på:
Syg ???? / Synlig blinkhnde.

Annonce