{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
932 visninger | Oprettet:

Syg? {{forumTopicSubject}}

Vores ene kastrat har den seneste tid opført sig en smule mærkeligt, og jeg er i tvivl om hvorvidt han fejler noget. Der er bestilt tid hos dyrlægen til ham i morgen, men vil gerne høre jeres bud på, hvad det evt. kan være.

Det startede for to måneders tid siden, hvor han begyndte at tisse inden for. Vi troede det var fordi han ikke turde gå ud gennem kattelemmen, da han er bange for vores anden kat, der har ligget på lur på den anden side.
Siden har han tisset han inde med jævne mellemrum - og ofte steder hvor han plejer at sove, han går ikke til 'side' så at sige. Har flere gange fundet ham siddende/liggende ved siden af en pøl af tis.
Herudover har han tabt sig en del, men er stadig ret vommet. Hans pels er nusset og fedtet, men han spiser med stor appetit og drikker rigtig meget. Han virker generelt frisk og 'normal' bortset fra ovenstående symptomer.
Jeg frygter lidt at det kan være noget med nyrerne (uden at vide det). Som sagt skal han til dyrlæge i morgen, men ville være rart at kunne forberede sig lidt på hvad, der venter - om muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg?
  • #2   5. mar 2012 Jeg bider mærke i, at han spiser og drikker meget og samtidigt taber sig.
    Det er desværre en klassiker ved diabetes.
    Jeg håber og be'r til at det er uskyldigt. Krydser alt hvad krydses kan og håber på en update.


  • #3   5. mar 2012 Mange tak Lone!

    Marianne
    Jeg har lige været en tur inde på netdyredoktor, og kan desværre nikke genkendende til mange af symptomerne. Håber dog ikke det er det, han fejler, for så vidt jeg kan forstå, er fremtidsudsigterne ikke særlig gode for en kat med diabetes ): Men mange tak!


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   5. mar 2012 Da min kat fik problemer med nyerne, ville hun slet ikke spise, men drak meget og var blevet tynd at se på, det gik ret hurtig. Så jeg tror ikke det er nyerne din fejler, men man kan jo ikke vide det.

    Jeg tror mere på det kan være urinvejsinfektion han har eller som du selv beskriver, han er stresset over den anden kat ligge på på lur, så han er frustreret og stresset og derfor tisser, for at fortælle at der er noget han er utilfreds med. smiley

    Så pøj pøj med ham i morgen, håber det ikke er noget alvorligt. smiley


  • #5   5. mar 2012 Udsigterne for en kat med diabetes er altså ikke s¨dystre, den skal bare på diæt og insulin.
    Har stået i den situation.
    Men nu håber vi bare at det er ganske uskyldigt:-)


Kommentér på:
Syg?

Annonce