{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Syg ? :( {{forumTopicSubject}}

Har lidt en nødsituation - Min lille pige misser har nyst lidt i 3 dage, men virket meget frisk udover det men i dag her til nat har hun pludseligt kastet op (ikke bare hår, men rigtig opkast) og bagefter sad hun og rystede lidt som om der var mere på vej op. men der er ikke blevet kastet op efter, nu ligger hun bare ude i gangen og ser helt træt ud i blikket - også selvom mine 2 andre katte kom hen til hende lå hun bare stille, selvom der altid er mega meget krudt i hende - hun har gået lidt, men der går hun og svejer lidt ? Kan der være noget meget slemt i vejen eller er der nogen af jer andre der har oplevet det samme via. en forkølelse? :-s vil gerne vide om jeg skal vække min mor og komme afsted akut, eller om det er "normalt" ved forkølelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg ? :(
  • #2   29. okt 2011 enig med Jesper
    Ville helt klart ringe til dyrlægevagten
    God bedring med hende!


  • #3   29. okt 2011 Har også prøvet og finde en lige siden, men ikke rigtig med held smiley

  • #7   29. okt 2011 Mange tak

  • #8   29. okt 2011 Hvordan var opkastet - ufordøjet foder, blandet med grønne plantedele eller hvad?
    Har du lagt mærke til, om hun er kommet af med afføring de sidste dage?
    Er hun øm i bugpartiet?
    Har du taget hendes temperatur? Det vil dyrlægen sikkert spørge om.
    Du skal sørge for, at hun ikke ligger i træk og er i fred og ro for de andre katte.





  • #9   29. okt 2011 Ryesgade skal du nok ikke bruge.
    Du kan ringe til Karlslunde, LIFE eller Københavns Dyrehospital. Hvis du skal afsted med missen, vil jeg klart foretrække Karlslunde ud fra deres omdømme - næstbedst LIFE, men der skal man vidst være kunde i forvejen.


  • #10   29. okt 2011 Jeg har een gang haft ringe til alle 3 vagtdyrlæger - Karlslunde, LIFE og KBH - da jeg stod med en kat med ret høj feber midt om natten. I KBH får man ikke selv lov at snakke med dyrlægen. De andre gør man. Det kan jo altid variere, hvad det lige er for en dyrlæge, man får fat i fra de forskellige steder, så derfor er det rart med flere muligheder.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #12   29. okt 2011 Dyreklinikken I Ryesgade, vil jeg IKKE anbefale.:-( Prøv at google klinikken eller søg herinde.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #14   29. okt 2011 Jesper...Nej selvfølgelig tænker man ikke lige over det. smiley Der er sikkert også nogle dyreklinikker jeg ikke ved om de er anbefalelses værdig , som jeg også kommer til at linke til. Så det er da helt okidoki. smiley

  • #15   29. okt 2011 Jeg har i hvert fald krydset fingre for den lille mips og er spændt på at høre nærmere om, hvordan det går.

  • #16   29. okt 2011 Tak for alle jeres svar.. læste godt noget om dem i københavn ikke var så gode, så det bekymrede mig lidt - jeg sad og overvågede min lille pige hele natten og pakkede hende godt ind i et tæppe ved siden af mig - og her til morgen virker hun frisk igen, tror bare det en lille feber - selvom jeg var lidt nervøs da min gamle kat også begyndte at opfører sig sådan lige inden han altså blev nødt til at blive aflivet for nyresvigt - men det ville også være underligt hvis det var sådan eftersom vi lige har haft hende til dyrlægen og der var hun i fin stand, men man bliver jo desværre urolig når sådan noget sker da jeg ikke ved hvor slemt feber/influenza ting er for katte, men hun virker på toppen idag og det er jeg selvfølgelig super glad for.

  • #17   29. okt 2011 Mange katte opfører sig sådan, når de er dårlige, men det betyder ikke, at de er lige ved at dø. Jeg kan ellers godt forstå dig, da du oplevede noget nær det samme med din gamle kat.

    Men vær obs på hende og skriv datoen og forløbet ned, hvis der skulle blive noget senere og du skal til dyrlægen med hende.
    Det kan hjælpe dyrlægen med at finde årsagen og den rigtige behandling.

    Fortsat pøj,pøj med hende!


Kommentér på:
Syg ? :(

Annonce