Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flagyl, ??
  • #1   19. okt 2007 må man lige få af vide hvad det er???

• #2   19. okt 2007 Jo da, men så har du jo højst sansynlig ikke erfaring med det smiley

Jeg har fået noget af min dyrlæge mod blærebetændelse til min hankat. Men han savler helt vildt af det, og går helt i panik når han får sprøjtet det ind i munden... Det kan ikke være rigtigt at han skal stresses sådan yderligere op af det ..

Jeg er tilbage om 10 min.

• #3   19. okt 2007 Jamen der blev også sagt at han ville begynde at savle, meen jeg syns nu det er en hel del. Det er ikke rart at se på, men det er også vigtigt at han får medicinen, det ved jeg jo...

Men at han skal have det to gange dagligt, i ti dage, puls en smertestillende pille om morgenen, plus noget parafinolie mod hans hårde mave.... Puha, jeg syns godt nok at det er meget... Og det er svært at skulle give ham det når han reagerer så voldsomt på det...

Og jeg er så nervøs for at jeg har en helt anden kat, adfærdsmæssigt, når han bliver rask, fordi man har tvunget så meget medicin i ham, og stillet ham i så mange ubehagelig situationer...

Er det bare mig der helt skal lade være med at tænke sådan og putte medicin i ham, som dyrlægen siger... ??

• #4   19. okt 2007 Jeg har fået af vide at det smager af vanilie og har også fået rystet noget op i hvedet, så jo det smager af vanilie.... Men jeg tror ikke at det er pga. smagen, men mere oplevelsen af at få sprøjtet det ind.. Hans hjerte hamrede helt vildt, efter jeg fik sprøjtet en ml ind.

Er der nogle der ved om man kan få det i pilleform.... ??

• #5   19. okt 2007 Findes som tabletter, oral suspension, suppositorier (stikpiller til indføring i endetarmen), vagitorier (stikpiller til indføring i skeden) og infusionsvæske, der indgives i en blodåre.

• #6   19. okt 2007 Der står at de fås i tabletter, ihvertfald til mennesker, så må det vel også til dyr... Takf or det polycats..

• #7   19. okt 2007 Lundkvist, det lyder såmænd fornuftigt nok, men hvor er det dog svært at tvinge ham til det... smiley

Han har lige fået noget andet antibiotika, men det virkede ikke mod den bakterie han har, så nu får han så det hersens flagyl... Det er svært at blive klog på, syns jeg nu nok..

• #8   19. okt 2007 Hvad mener du med at det slår maven itu ????

• #9   19. okt 2007 Ok, jamen det er i og for sig ok... Han har jo rigtig ekstremt hård mave, sagde dyrlægen, så det ville være godt, hvis der kom lidt gang i maven også...

ja, der er vel ikke andet at gøre end at bide i det sure æble, og tvinge det medicin i ham.. men jeg havde bare mine betænkligheder ved det, nu hvor han reagerede som han gjorde..

Tak for hjælpen.. smiley

• #10   19. okt 2007 Ja, det håbe rjeg bestemt også..
    Tak for det lundkvist.

• #11   19. okt 2007 TM - Mange tak for det. Træls at vi går en lang weekend i møde nu, men jeg må kontakte min dyrlæge på mandag...

• #12   20. okt 2007 Hej Bettina.

I foråret blev der lanceret et nyt lægemiddel til dyr, som hedder Convenia. Det bruges bl.a til behandling af urinvejsinfektion hos kat. Og det "smarte" er at det er en injektionsvæske, der gives som depotmedicin (mener den holder i 1 måned). Selvfølgelig er det ikke alt, det kan behandle, men netop i et tilfælde som dit, hvor katten skal have meget medicin og er ved at være træt af det, kan det måske være en god idé at prøve det.

...Om det kan bruges afhænger bl.a. af, hvilken bakterie, der forårsager urinvejsinfektionen - men du kan da prøve at spørge din dyrlæge, om han kender præparatet smiley

Een af mine katte fik det i sommer med godt resultat (dog ikke imod urinvejsinfektion).

• #13   20. okt 2007 Rettelse: en injektion med Convenia har effekt i 14 dage - ikke 1 måned. Men det svarer også nogenlunde til en normal behandlingsperiode med antibiotika.

• #14   20. okt 2007 Sidste pip fra mig: http://www.presseprofilen.dk/dyr/9335

(undskyld reklamen, men det er et godt alternativ, jeg selv har i baghovedet for fremtiden)

• #15   21. okt 2007 Hej Katrine,

Han er så småt ved at acceptere det, men bestemt ikke med velbehag og hvor kunne det være godt at spare ham for dette...

Jeg skal alligevel ringe derhen på mandag, og jeg vil høer om muligeheden for dette.

Tak for muligheden, jeg vil forsøge den... Tak tak

• #16   31. okt 2007 Hej,, ved godt det er lidt sent jeg svare på dit indlæg..
    Flagyl har ikke samme bivirkningen på katte som det har på mennesker....
    Jeg kan ikke lige huske hvilken der er hos katte, men de er ikke så slemme, som hos mennesker..
    Men det at en kat summer kan være et dåligt teng, men behøver ikke være det, det kan vvære fordi katten bliver vred over det, Det kan jeg nu også godt forstår, da det jo nok smager meget grimt og er ret udehageligt at får sprøtet ind i munden...

Håber at din misling har fået det godt igen, god bedring med ham...

Kommentér på:
Flagyl, ??

Annonce