{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Katte skider på græsset og fanger fugle ! {{forumTopicSubject}}

Da jeg i en anden tråd fik noget modstand på mine påstande vil jeg gerne uddybe her hvad Gustav gør.
WC: Når han skal på wc går han til et bestemt sted under nogle træer nede på marken.
Så graver han, først fra den ene side så fra den anden, indtil han har et hul ca. 10 cm dybt. Så dybt at hele lorten falder derned. På den måde undgår han at noget sætter sig i pelsen ??. Når han er færdig dækker han omhyggeligt til, snuser efter og dækker mere til.
Jeg holder øje med det for at se om han har orm. Det fik min tidligere kat en gang imellem men den åd også de mus den fangede.

Fugle:
Gråspurve er for hurtige til han kan fange dem.

Gærdesmutterne er også for hurtige og det ved de godt. De sidder tæt på og pipper provokerende og når vi går følger de efter fra træ til træ. Dem smasker han efter og bliver irriteret.

Solsorte er også for hurtige og de advarer hinanden ved at skræppe op. Når de får unger sker det at nogen falder ud af reden inden de kan flyve og dem vil han gerne løbe efter.
MEN så kommer der 4-6 voksne fugle som flyver hen over hovedet på ham og skræpper op så det bliver han hurtigt træt af og stopper.

Musvitter er for hurtige men hvis de slås og er uopmærksomme kan han tage dem. Så bærer han dem hen foran terrassedøren og slipper dem fri og forsøger at fange dem igen, ofte uden held. En gang var der en som var skadet som jeg blev nødt til at aflive.
Ungerne er i reden til de kan flyve og forældrene advarer dem hvis han nærmer sig.

Det samme gælder mus. Dem bærer han hen til døren, slipper løs og leger lidt med dem, hvorefter han lader dem løbe.

Men rotter bider han ihjel med et enkelt nakkebid. Det har jeg set to gange.
En gang fangede han en mosegris som han ville lege med men da den hvæste af ham bed han den ihjel som rotterne.
Sådan gør Gustav. Hvad gør jeres ?


Kommentarer på:  Katte skider på græsset og fanger fugle !
  • #1   26. jan 2019 Det er jo kattens natur smiley
    Den eneste af mine der får lov til at komme ud på egen poter er Freddie og han har snart gravet alle mine forårsløg op, for der skal nemlig også graves et pænt hul og dækkes pænt til - dog ikke i kattebakken, der kan jeg være hans slave smiley

    Solsorte er attraktive, men hvis de er sunde og friske og stiller sig i en halvcirkel ca. 1,5 meter fra ham og skræpper løs. Så trækker Freddie sig tilbage smiley

    Småfugle har jeg stort set ikke i min have, det lader jeg naboerne om smiley


  • #2   26. jan 2019 mine går i løbegård så har kun problemer med at de fanger fugle og evt en lille mus
    men det sker kun går de kommer ind til kattene smiley

    men ellers oplever jeg ikke at katte skider på græset. det er nu mest pindsvin og ræve som gøre dette.
    og fanger fugle... det er nu værre med rovfuglene..


  • #3   26. jan 2019 Min fanger ingenting. Han gider ærligtalt ikke rigtig det der udeliv smiley

  • #4   26. jan 2019 Jeg har sådan en foderdims til vinduet og der sidder Silla hver morgen indenfor i varmen og kigger på at blåmejserne spiser. Hun kan sidde helt tæt på dem. Hun ville med glæde hapse dem hvis hun kunne. Forleden kom hun med en lille livlig mus fra haven. Den endte selvfølgelig under min vaskemaskine og jeg gik så i seng, da det var sent. Fem timer senere kom mus og kat farene ind i soveværelset og jeg fik nok af det postyr og fik den med lidt held ud af have døren med Silla som hjælper og der må den være undsluppet gennem trådhegnet. For hun kom tilbage uden mus og så lidt trist ud.

  • #5   26. jan 2019 Gustav slipper også tit mus fri inde hvis dør eller vindue er åben. Så sætter jeg et par musefælder op med rugbrød i hvis jeg ikke kan fange dem og når de går i sætter jeg dem ud igen.
    Men en dag flyttede jeg nogle kasser i bryggerset og i et hjørne sad en mus som havde hentet et helt bjerg af kattemad fra hans madskål. Den fangede jeg i en skål og satte ud sammen med dens mad. smiley


  • #6   26. jan 2019 OMG. smiley

  • #7   26. jan 2019 OMG. Ti hi smiley

Kommentér på:
Katte skider på græsset og fanger fugle !

Annonce