{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

Mine neutraliserede katte skider/tisser i sengen {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
Jeg er hurtigt tilbage med et nyt og meget irriterende spørgsmål.

Mine 2 neutraliserede hankatte på 5 måneder har i dag skidt og tisset i sengen. Vi har overvejet om det er fordi vi har blandet én af deres vådfoder måltider op med vand, da det er sket før.

Det skete en gang før de var blevet neutraliseret, da vi også blandede det op med en smule vand (pga det varme vejr og råd fra denne gruppe). Første gang det skete, så var deres afføring smattet, som har de haft tynd mave.

Men denne gang var deres afføring helt almindelig. Vi har ikke været hjemme mens det skete & det var det samme første gang.
Det mega nederen og håbløst og vi ved ikke hva vi skal stille op. De er nogle rigtig ballademagere som gør alt det de ikke må når vi ikke er hjemme..

Hjælp modtages med kyshånd!!!
- har kigget på tidligere opslag, men alle dem jeg kiggede på, var med ikke-neutraliserede katte..

Mvh Albina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine neutraliserede katte skider/tisser i sengen
  • #1   14. jul 2019 Luk døren til soveværelset, når I ikke er hjemme?

    Har de en bakke med godt grus, som bliver renset dagligt?


  • #2   14. jul 2019 Hvis det var muligt at lukke døren, så var det jo ligesom blevet gjort..
    Vi har ingen dør udover toiletdøren, vi bor i en 2-plans hybel.
    Bakken renses hver dag som minimum, oftest 2 gange om dagen. Så kattebakken er ikke problemet.


  • #3   14. jul 2019 jammen prøv at lade være med at bland vand i deres vådfoder
    så ser du om det virkelig er det som er problemet

    hvis du vil have at kattene skal drikke som de bør, så anskaf en vandfontæne. de fleste drikker mere når man har sådan en.


  • #4   14. jul 2019 Hvis du kun har en enkelt kattebakke, vil det være en god ide, med en eller 2 kattebakker mere og på hver etage, evt. en i soveværelset.

  • #5   14. jul 2019 Problemet er bare at det hele er åbent og det er ikke meget plads vi bor på. Det ikke så ideelt at kattebakker er i enten soveværelset eller stue/køkken, da det jo lugter - og deres mad står i stue/køkken..

    Vi har ihvertfald bestilt en fontæne hjem, så må vi se om de ypper deres vandforbrug..

    Ved ikke om vi skulle stille en ekstra kattebakke, der er åben, på toilettet, der hvor vi bader, som vi så kan rykke ovenpå den anden, når vi så sku bade..

    Ved virkelig ikke hva vi skal stille op, da det begynder at gå hen og koste mange penge, men vi giver det et forsøg uden vand i mad & prøver fontænen af.


  • #6   15. jul 2019 For de fleste katte er 1 bakke sjældent nok, især når man har to. Jeg har selv boet på små kvadratmeter med 2 katte og havde 2 bakker i stuen. 37kvm er ikke meget, men bakker måtte jeg jo have, da jeg havde hørt det var meget svært at stoppe dem når de først havde begyndt at skide/tisse ude for bakken (Min veninde var syg for nogle år siden og kom på hospitalet, i mellemtiden valgte hendes mand at “skære ned på arbejdet” og fjernede 2 af deres 4 kattebakker - med det resultat at de nu tisser og skider overalt. Bakkemængde er ingen joke)
    Du kan evt købe lukkede bakker, bare de er store og bliver rengjort ofte, så bør det ikke være et problem med lugt. (Og kattegrus som ikke lugter).


  • #7   15. jul 2019 1 Kattebakke til hver kat, siger man. smiley
    Det er også her de viser hvem der bestemmer (viser det også på andre måder). Har set flere programmer om netop det problem. Når der ikke er kattebakke nok - gør de det andre steder - så selvom pladsen er lille er det bedre at have det i en kattebakke end sengen.
    Hvis katte ikke kan lide kattegruset kan de også finde på at gøre det andre steder. smiley

    Jeg har 4 katte og 5 katte bakker, bliver ca. renset 2 gange om dagen.


  • #8   15. jul 2019 I Jysk kan du købe noget klart kraftigt plastik (Voksdug) som du kan lægge over jeres seng mens du prøver dig frem med div. løsninger. Men du bliver nok nød til i sidste ende at købe nye dyner da de altid vil kunne lugte at de har tisset på dem og når/hvis der skulle ske noget andet unormalt så vil de måske finde på at gøre det igen.

  • #9   15. jul 2019 Inges Kattehjem har skrevet om, når ens kat bliver urenlig.
    https://inges-kattehjem.dk/artikler/adfaerd-og-vaner/urenlighed/


  • #10   18. jul 2019 En kattebakke pr. kat, har jeg altid fået at vide. Så mit bud er, at I har en for lidt smiley

  • #11   18. jul 2019 Vi har smidt en ekstra ind til dem, tak for alt smiley

  • #12   19. jul 2019 Om antallet af kattebakker, så har jeg hørt at det skal svare til antal katte + 1, derfor har jeg 2 bakker til 1 kat. Den ene står i soveværelset. Begge bakker er lukkede, men store. Jeg bruger Classic klumpende grus. Det virker perfekt uden dårlig lugt. Tømmer for klumper 1-2 gange dagligt.

  • #13   21. jul 2019 Er det blevet bedre, gør de det stadig i sengen?
    Man kan med UV lys (det blå lys) se hvor de har tisset. smiley Håber det er blevet bedre smiley


Kommentér på:
Mine neutraliserede katte skider/tisser i sengen

Annonce