{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Indekatte -helt eller delvis? {{forumTopicSubject}}

Har lige siddet og læst nogle ældre tråde og er nu kommet i tvivl.

Jeg har besluttet at mine katte skal være indekatte - forstået på den måde at de ikke får mulighed for at komme ud, med mindre det er i sele og kun i egen have. Så er det jeg lige sidder og læser, at det bør være "enten eller".

Risikerer jeg at Aslan og Malou får smag på udelivet ved at de får lov til at komme ud i sele, når familien sidder på terrassen? Jeg vil jo helst ikke risikere at få frustrerede katte der ønsker at komme ud, da jeg er alt for pylret til at de skal være "frie udekatte!".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekatte -helt eller delvis?
  • #1   20. okt 2007 jeg er fuldstændig ligesom dig smiley også puldret og bange for at hvis de er rigtig fri, at de så ikke kommer hjem en dag, af forskellige årsager...

Vores kommer ud i haven i snor. Det er der ingen problemer i, i sommers ville de ud hele tiden, men ikke så meget nu hvor kulden bider. de står klar ved døren hver morgen og så kommer de ud, de mijaver når de vil have mig til at åbne døren og lukke dem ind. Det sker som regl efter en havl times tid.

Kan mærke at de er mere glade nu hvor de får lov at komme lidt ud, så jeg synes klart at du skal gøre det.

• #2   20. okt 2007 Mai T - Hvis I har mulighed for det, kunne det at indhegne haven måske være en mulighed? :o)

• #3   20. okt 2007 Min kusines kat Linn var udekat med stort U, indtil vi flyttede sammen. Vi bor på første sal og meget centralt. Nu kan hun ikke komme ud mere, medmindre det er i sele. Og det har hun ikke være siden vi flyttede sammen i juli måned. Men det går bare rifgtig gidt. Hun kan endda komme med ud på terrassen, uden at stikke af smiley Men jeg vil også mene, enten eller. Men der er vel undtagelser smiley
    Min kat har aldrig været ude kat. Jeg er også for pylret! Missen kommer kun ud på terrassen. Og der gider han kun være når jeg går med.

• #4   20. okt 2007 Bella er indekat med adgang til løbegård, det fungere fint, men hun har jo heller ikke prøvet andet.

Silke har været fri udekat, men vi har holdt hende inde siden juni måned, det fungered ikke i længden og hun er derfor begyndt at komme ud igen.
    "Hun sad daglig ved døren og klagede."

• #5   20. okt 2007 Tak for jeres besvarelser.

Jeg vil aldrig turde lade dem få det frie udeliv pga. "alle de fare der lurer" udenfor vores matrikel. Det med at indhegne haven og lade dem være ude så ofte de vil i sele, har jeg overvejet og forkastet fordi:

Da vi flyttede ind, var der 2 katte på vores terrasse. De tilhører naboen, men mener åbenbart selv at de bor her! Har forsøgt tale med naboen. at jage kattene væk, da de har kradset dybe fuger i mine ( hele 3 sæt! ) træhavemøbler, går ind i mine stuer mv.
    For et år siden opgav jeg efter 2 år kampen og accepterede at "de bor" her og indimellem har venner på besøg. De går kun hjem for at spise og kommer så tilbage for at sove!

Derfor vil det med at indhegne min have ikke "beskytte" mine små mod de andre katte, som jo sikkert vil forsvare deres territorium! Jeg vil heller ikke turde lade dem være derude i sele uden opsyn! .........

Jeg vil jo gerne at de kunne komme med ud, når familien er ude, sådan som Mimi H´s men det Lis D og Jeanette T er inde på, er det jeg frygter. Især som Lis D nævner nemlig at en gang er nok.

Så mit nye spørgsmål går på om jeg er for overbeskyttende?? Er der overhovedet hold i min frygt mht. de andre katte???

Undskyld det meget lange indlæg, men håber I vil give jer tid til at læse og besvare det!

• #6   20. okt 2007 Jeg har hørt at nogle bruger en strømtråd oven over hegnet, for at holde uønskede gæster ude af deres løbegårde. var det ikke en løsning så i kunne komme ud og nyde sommeren.

• #7   20. okt 2007 Hej Jeanette T.

Jeg syntes det er rigtig irriterende at mine (kommende) katte skal være lukket inde pga. andres katte, men at give kattene stød, uanset hvor lille det stød end er - ja det har jeg altså ikke nænnet til!

Jeg er altså et af de der mennesker der (helt bogstaveligt!) ikke engang kan/vil slå en myg ihjel, så......

Men igen, er min frygt for nabokattene velbegrundet?

Jeg er primært bange for slagsmål, men også for at de bringer sygdom til mine katte - undskyld, lyder vist som en snob, men vil altså ikke risikere at miste mine katte pga. katteaids og hvad de ellers kan få fra andre katte.

Hvordan får jeg kattene væk fra min have, så mine katte kan nyde udelivet - omend et begrænset udeliv! ?

Skal lige nævne at jeg har prøvet med vand som ejeren forslog, ignoret dem, forsøgt at "skræmme" dem væk, haft hund på besøg og meget mere. Det eneste jeg ikke har forsøgt er at "være ond" ved dem! (Tror nu nok at jeg kunne få den side frem i mig, hvis de gjorde mine små misser noget! Føj hvor dobbelmoralsk!)

• #8   20. okt 2007 Hmm.. Jeg kan godt se dit dilemma - og jeg aner det ikke. Min den ældste går det fint med - hun var tidligere udekat og flyttede med i lejlighed med mig (planen var at hun kunne komme tilbage til mine forældre hvis det var) og der har aldrig været det mindste problem der :o)

• #9   20. okt 2007 Du er bestemt ingen snob

Men når din nabo ikke vil lytte til fornuft kan jeg godt se det blivet et problem.

• #10   21. okt 2007 Hej alle sammen.

Skal ud og besøge Aslan og Malou på tirsdag, og vil der lige snakke med opdrætteren som Lis D forslår, men efter at have læst alle jeres svar, tror jeg at det bliver til, at Aslan og Malou bliver 100 pct indekatte - evt. med en løbegård til næste sommer.

Jeg har virkelig været i tvivl og er det egentlig stadig. Det eneste jeg hele tiden har været afklaret på er at mine katte ikke skal have det "ultimative frie udeliv!" hvor de render frit.

Nu bevæger mig ind på rigtig farlig grund, det ved jeg godt (!) -men.... Jeg har valgt at holde kat, det har mine omgivelser nødvendigvis ikke! Da jeg havde mine to skønne-kæmpe-store og total fredlige-rottweilere, lod jeg heller ikke dem stæse rund i nabolaget, og så vidt jeg ved gælder den samme lovgivning jo for katte, så hvis mine katte skal ud er det i sele eller løbegård.

Men som sagt, efter at have læst jeres svar er jeg virkelig i tvivl, om det er at gøre Aslan og Malou en "bjørnetjeneste!".

• #11   21. okt 2007 Mai - og alt efter kattene kan det jo være lykken, eller som du skriver en bjørne tjeneste - håber du finder ud af det :o)

Og i forhold til mig roder du dig ikke ud på farlig grund - jeg synes derimod du udviser ansvar overfor både dine katte, men også overfor dine naboer :o)

• #12   21. okt 2007 Eva K.

Stort smil og tak herfra.

Jeg håber jeg bliver en ansvarlig og god katteejer! Med hjælp fra alle jer herinde, mon så ikke jeg lærer det hen af vejen?

• #13   21. okt 2007 Mai - Det må vi i hvert fald håbe :oD Der er i hvert fald rigeligt til at svare på spg herinde

Kommentér på:
Indekatte -helt eller delvis?

Annonce