{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Kat efter fjernelse af tænder - hvad med vandindtag? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Min kat har sidste fredag fået fjernet to tænder. Bagerst i munden. Allerede natten efter ville han spise lidt tørfoder (har han dog ikke rigtig gjort siden) men tilgengæld med stor velbehag spist vådfoder, hvilket han aldrig rigtig har gjort. Men er forståeligt nok med øm mund. Før, da han spiste tørfoder skulle der jo selvfølgelig drikkes en del vand. Men synes ikke han har drukket så meget inde som han plejer. Han har fint adgang til vand udenfor. Men svært at tjekke om han drikker nok med vand. Men er der nok væske i hans vådfoder eller? - han er pt stadig på smertestillende / pencilen. Han virker igen som sig selv, spinder og diverse som han plejer. Sover måske lidt mere? ?? Men han savler også lidt, er det også normalt efter en tandoperation?
Håber jeg har gjort mig forståelig. Ellers stil endelig spørgsmål.
Måske i kan fortælle mig om jeres oplevelse med jeres kat efter fjernelse af tand? smiley
På forhånd tak for svar.

Vh. Maria


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat efter fjernelse af tænder - hvad med vandindtag?
  • #1   31. jan 2019 husk at vådfoder oftes indeholder over 80% vand så han får nok det væske han har behov for.
    hvis du syntes at han drikker for lidt, så kan du jo prøve at tilsætte lidt mere vand til hans vådfoder. eller også kan du købe en vandfontæne til ham. det plejer at hjælpe de fleste katte. har selv en til mine.

    jeg har haft nogle stykker som har fået fjernet en tand eller to. uden problemer. 1 af dem måtte dog have smertestillende i længere tid. der er nemlig meget forskel fra kat til kat hvordan de reagere på smerter.
    har Sille som fik fjeret næsten alle på nær 5 tænder. hun spiste tørfoder allerede samme dag. hun er dog blevet mere glad for vådfoder - så hun får vådfoder vel 3 gange om dagen + det tørfoder hun selv tager.


  • #2   1. feb 2019 Jeg har 2 tandløse, og de er indekatte med adgang til have,,, de fik ikke lov til, at komme ud, før de var helet op og de ikke fik smertestillende og antibiotika.
    Mine har haft tørfoder til rådighed fra start, men fik også vådfoder en del gange om dagen, og de har spist af begge dele.


  • #3   9. feb 2019 Savl er helt normalt. Det stopper igen efter få dage smiley

Kommentér på:
Kat efter fjernelse af tænder - hvad med vandindtag?

Annonce