{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Min søsters kat unormale adfærd, måske? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Undskyld min lange smøre, men inden i læser videre så er der lige lidt baggrund om os. Min kæreste og jeg bor midlertidig på mine forældres ejendom, samt sammen med søster som er i slutningen af 30’erne. Vi har 5 katte i alt. 1 gammel kat på 10, 2 søskende som er hun og hankat, og 2 søskende som begge er hanner. De sidste 4 katte er allesammen ca 1,5 år. De er alle sterile. Alle kattene er min søsters og er opvokset hos hende de første par måneder.

Her er sagen:
Jeg har altid haft den mening at vi ikke skulle have katte på vores værelse, men nu har jeg overgivet mig. Jeg er normalt ikke et kattemenneske. Min kæreste har altid været den der har kælet mest med “Pedersen”, som den ene kat hedder, fra helt lille. Han kalder den for “min mis”. Han er 1,5 år. Pedersen er meget glad for at komme ind til os om aften og sove.
På trods af at det min kæreste som kæler med ham mest, så tror jeg at Pedersen har en svaghed for mig.
Som det er lige nu, så fortrækker Pedersen at sove i min side af sengen i fodenden det meste af aften og natten. Det virker som det mest naturlige, da jeg har de korteste ben. Hen over sommeren har min kæreste haft en del mareridt og krampetrækninger pga sygdom, så det har selvfølgelig også noget at sige.

Men her er mit spørgsmål:
Når vi skal lægge os til at sove, så rejser Pedersen sig op og sætter sig oven på mig. Han ælter og smyger sig indtil jeg kæler med ham. Der går ca 1 min tid, så lægger han sig så lang han er med hovedet HELT oppe i mit. Altså oven på mig. Uanset om jeg ligger på ryggen, maven eller siden. Og der ligger han til vi falder i søvn eller han automatisk glider ned. Det skal lige siges at Pedersen er en blanding af en stor huskat og en skovkat, så han er både stor og tung at have liggende. Er det normal katteadfærd? Tænker at han burde gøre det med min kæreste, da det er mest ham der har ham i hænderne? Og hvad betyder det? Jeg ved godt det at ælte er en moderlig ting, men ligefrem at sove oven på mig?!
Scenarie 2:
Tidlig morgen skal jeg på toilet hvor han følger med mig frem og tilbage. I starten troede jeg at han ville ud så han kunne være sammen med de andre katte (som sover ved min søster). Jeg prøver altid at lukke ham ud, men det vil han ikke, og jeg vil ikke tvinge ham ud.
Og så går vi ind i seng igen, hvor det hele starte forfra. Når jeg så vågner igen, så ligger eller sidder han ofte ved mit hoved og slikker og bider mit hår og hovedbund.
Han er også i et besynderligt humør?! Han leger med alt hvad vi har i vindueskarmene, selv gardinsnore. Det er ofte der han kommer udenfor under mindre tvang, da han gnaver i snore og ledninger.
Min søster siger at han også bider hende i håret når han sover ved hende, men han ligger ikke så tit på hende, som han gør ved mig.
Nogen der har nogle teorier om hvad det betyder? Skal jeg lade ham blive ved, eller er det dårlig adfærd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søsters kat unormale adfærd, måske?
Kommentér på:
Min søsters kat unormale adfærd, måske?

Annonce