{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Min kat er en tyran {{forumTopicSubject}}

Min søde dejlige Fenris er en lille tyran. Jeg ved godt at han er efter en jævnaldrene killing herhjemme. Nogen gange SKRIGER min lille mis og flygter ovr hals og hoved, men Fenris løber bare efter hende. Jeg fanger ham, som regel og tager ham op i nakkeskindet og skælder ham ud. Det hjælper også som regel...
I dag så jeg så at han var efter Freje, en MCO pige på 2 år og hun måtte sku også flygte. Troede bare at hun sagtens ku sætte ham på plads (hun har i hvert i fald gjort det før).

Nogen som har oplevet det før og haret godt råd til hvad man kan gøre ved det?
Fenris er kun ½ år gammel...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er en tyran
  • #1   28. okt 2007 Jeg ved ikke hvad du kan gøre, men du kan starte med at holde op med at tage ham op i nakkeskindet og skælde ham ud.
    Måske er han ved at være kønsmoden og overfalder de andre pga. hormonkuller....

• #2   28. okt 2007 Du må ikke tage en kat i nakkeskindet - og da slet slet ikke en kat på ½ år. Det gavner bestemt ingenting.

Er Fenris kastreret?? hvis ikke ville det være et godt sted at starte.
    Du kan evt. prøve at sætte FeliWay i stikkontakten. Det udsender hormoner der kan virke ret beroligende på katte.

• #3   28. okt 2007 Fenris er IKKE kastereret og skal det bestemt heller ikke. Han er købt i dyre domme til avl på Freja. Men ja det kan jo godt være at det er hormoner. Nu kan det jo godt lyde voldsomt at jeg tager ham op i nakkeskindet ig skælder ham ud, men jeg syntes nu selv at jeg gør det ganske harmløst og den skæld ud er nu ikke fordi jeg SKÆLKDER ud. Jeg fortæller ham ganske roligt at det må han altså ikke for de små kan jo ikke li deet og hvordan han selv ville ha det hvis det var ham som blev jagtet...

Jeg har også lige fundet en vandpistol frem og den ligger klar når det sker igen.
    Tror i måske at det er en bedre løsning???

• #4   28. okt 2007 Unaset om du skælder ham ud eller ej, så må man aldrig tage en kat i nakkeskindet.. Det er og bliver aldrig harmløst.

Som du selv foreslår, så brug en vandpistol.

I øvrigt, så synes jeg meget lidt om din bemærkning
    *Fenris er IKKE kastereret og skal det bestemt heller ikke. Han er købt i dyre domme til avl på Freja*

Er der kærlighed nok til at have ham?? Eller er han "bare" et produktionsdyr??
    En avlskat er noget man bruger mere end 10 min. "næææh den er flot" på.

• #5   28. okt 2007 Er du sikker på det ikke bare er leg. Katten er sikkert ikke klar over at "modstanderen" er mindre end ham. Mine katte løber også efter hinanden og skriger tiltider også, men det er bare voldsom leg og med tiden lærte den lille at forsvare sig. Efter den store har indset den ikke kan vinde hver gang, er de begyndt at slikke hinanden i stedet for....
    Er ganske enig med de andre i at katte bare ikke skal løftes i nakken, det er jo synd :o/

• #6   28. okt 2007 Nej.

Og jeg er enig med de andre mht. at løfte i nakkesmindet. Det er han alt alt for stor til. Det gør ondt på ham! Det er kun ganske små killinger (0-4 uger), der kan tåle den behandling - og i øvrigt løfter en mormis ikke i skindet alene - hun tager om hele nakken på killingen smiley

Det kan være nødvendigt at holde en avlshan adskilt fra de øvrige katte i huset netop af de årsager, du beskriver. Læs evt. om at holde hankat her:
    http://www.kattehandel.dk/avlshan.htm

• #7   28. okt 2007 Rigtig godt indlæg fra kattehandel.dk, det burde alle opdrættere læse. Men er ikke enig i, det ikke kan være leg, for det er det hos mig Men er katten direkte agressiv skal der jo en hel anden løsning til, som du også beskriver. Personligt synes jeg bare det er synd at holde de søde små indespærret i små rum bare fordi vi skal "bruge" dem og foretrækker indhegnede haver eller lignende.
    Min egen han som ikke er kastreret klarer sig fint sammen med den anden selvom den er 8 måneder og de er begge indekatte med adgang til have.

• #8   28. okt 2007 Du kan tro at jeg elsker ham. Han er den mest kælne kat jeg har kendt længe. Min x-kæreste har den mest kælne OG sødeste jeg har kendt før Fenris.. Jeg er opvokset i et hjem hvor der ALTID har været både kat og hund så jeg holder MEGET af dyr, uanset hvilket dyr vi snakker om... Ja ok jeg kan IKKE li STORE edderkopper med hår på benene og den slags. Og fluer og myg kan jeg heller ikke li...

• #9   28. okt 2007 Mikael - det er rart at læse smiley

Og jeg er ret enig med dig i dine valg af "hadedyr" *GG*

Men lad være med at tage din kat i nakken som det første.. Det er ikke smart...

• #10   28. okt 2007 Er det ik bare voldsom leg? Mikkel flyver også nogen gange på Nynne på den måde... og han ER kastereret...

• #11   29. okt 2007 tak for jeres råd. Vil se tiden an med hvordan det går. I går aftes ku de dog godt lege sammen. De for frem og tilbage på værelserne og stuen UDEN at der blev skreget :0)
    Og lover at jeg nok skal lade vær med at tage ham i nakkeskindet mere... :0)

Kommentér på:
Min kat er en tyran

Annonce