{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.611 visninger | Oprettet:

Er meget desperat !! Tynd afføring. {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2, egentlig rigtige dejlige Maine Coon katte fra henholdsvis februar og marts i år...

De har begge fået det bedste fra en start, hvad foder og kærlighed angår.... Og dyrlæge tjek, selvfølgelig.
De har begge rigtig dårlig mave, det er så slemt at det mere minder om spejlæg, det de præsterer ude i kattebakken end om reel afføring.

Dyrlægen har fået afføringsprøver, som har været sendt til analyse, men ingenting fundet... De har fået taget blodprøver, som blev sendt til analyse for at blive sendttil videre analyse i USA, men stadig uden held... I samråd med dyrlægen har de fået det foder, som dyrlægen har ment skulle kunne hjælpe, men også uden held...

Nu er vi nået så langt ud at der snart ikke er flere muligheder... og jo de har os fået Zoolac og allergi kost... med samme resultat...

Håber der nogle som har mere end godt kendskab til Maine Coon, har aldrig fortrudt så meget at jeg har valgte Maine Coon racen, som jeg har nu... trods at jeg elsker dem overalt på jorden...

Håber på nogle seriøse svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er meget desperat !! Tynd afføring.
  • #1   3. nov 2007 synes jeg har set noget foder specielt til diverse racekatte inkl. maine coon katte.. Måske det var en mulighed hvis ik det allerede er prøvet?

  • #2   3. nov 2007 De er ikke engang fra samme kuld eller sted, så ved ikke hvad jeg efterhånden skal tro eller mene... smiley

    Ja de har os fået pencillin os uden held...
    er nok rigtig nok at jeg kunne have været lige så uheldig med en anden race, men synes snart ikke jeg ser flere muligheder....


  • #3   3. nov 2007 Du må endelig ikke tro at det fordi det er Maine Coon du har, at du har været så uheldig smiley

    Har desværre ikke lige nogen råd andet end dem, der er prøvet og givet. Håber virkelig ikke du skyder skylden på racen også håber jeg alt snart bliver godt igen.


  • #4   3. nov 2007 Zoe: tænkte mere på at hvis foderet "kun" var til en bestemt kat så ville det måske hjælpe.. Har aldrig haft racekat så ved ik forskellen..
    Prøvede bare at hjælpe


  • #5   3. nov 2007 Nu ved jeg ikke hvilket mærke du fodrer med, men jeg havde også en kat der havde meget meget tynd mave. Lige gyldigt hvad hun fik, så hjalp det ikke. Så efter anbefaling fra dyrlægen prøvede jeg Royal Canins Sensible 33. Og efter det fejlede hun ikke noget mere. Hun fik kun tynd mave, hvis hun fik andet.

  • #6   3. nov 2007 De har fået iID osv osv osv... os uden at ta det ene foder fra dem og så bare videre på det næste, men langsomt ...

    Har også skrevet at det er i samråd med dyrlægen, så alt det med foder er afprøvet... det som virker mest naturligt


  • #7   3. nov 2007 Gallaxe.... det hjalp stort at du måske kunne have ret i det... Det er slle symptomer, som du har beskrevet, men problemet er at vi snart har malket vores konti for penge til dyrlæge regninger... en blodprøve koster for hver kat 1800 kr, som vi har fået foretaget, så puha, men hvis det er det som skal til...

    Prøver at gå videre med det, men samtidig skræmmer det mig lidt, da jeg er gravid og ikke ved om den kan skade mennesker, denne parasit... men prøver at læse om den på nettet


  • #8   3. nov 2007 Hanne hvor bor du henne?

    Vi har nemlig en genial og billig dyrlæge, vi får taget blodprøv hver måned og får sendt den til Tyskland og det koster 400,-.


  • #9   3. nov 2007 MB... Vi har været inde og læse om det på nettet... og vi er slet ikke i tvivl nu.... Det kan ikke være andet end det... for det er boblende og gult og lugter rigtig dårligt, vi får stort set ikke sovet, for når den ene er færdig på toilettet skal den andenderud og sån fortsætter det hele natten... og deres prutter er ulidelige... så er meget taknemmelig for jeres svar... Også i andre som har svaret mig

    Jeg bor i odense.... smiley


  • #10   3. nov 2007 Jeg har selv kæmpet med min killing på nu 5 måneder. Hun har haft diarré i snart 2 måneder. Vi har også prøvet alt: foderskift, skåne kost, I/D, Zoolac, pro-kolin, osv. uden effekt.

    I mandags startede jeg en ny omgang bestående af ormekur (Milbemax), penicillin (Zitromax) og allergi foder (Royal Canin Hypoallergenic). I to dage nu har hun haft fast afføring så nu er vi optimistiske.

    Jeg håber at du får løst problemet. Jeg ved hvor frustrerende det er.


  • #11   3. nov 2007 Jeg siger tusind tak for alle jeres svar... det har været meget nyttigt... smiley det bytder rigtig meget for os... vi er nemlig ved at være kørt derud hvor vi ikke føler at vi har overskud længere... smiley

    Havde aldrig troet at jeg skulle høre mig selv sige det, for elsker mine dyr... smiley ... men når man ikke længere kan lave mad uden at stå i køkkenet uden at blive ved gryderne af frygt for at der skal ligge en kat i gryderne, er det altså ikke længere ret sjovt.... De virker så sultne... og de har fået almindelig ormekur osv osv....

    MB.... Jeg vil meget gerne gøre brug af din erfaring, hvis det når dertil,betyder rigtig meget smiley


  • #13   19. dec 2009 Hej Hanne
    Jeg har selv prøvet at ha en syg kat. Købte en maine Coon Killing i en lille by i Nordjylland (Oue) og det viste sig hun var syg, havde fået en parasit med sig fra moderen. Vi prøvede alverdens medicin og kost og dyrlægen tog flere prøver, men hun tog ikke på (vejede kun 800 gram, 20 uger gl) og vi blev desværre nødt til at aflive hende da ingen medicin virkede og hun kunne smitte de andre katte med sygdommen. Afføringsprøven var positiv for bla giardia. Det var en hård tid og en meget svær beslutning, så jeg ved hvad du går igennem. Desværre var der ingen ansvarstagen fra sælgeren, så pas på hvor I køber katte, de kan forsætte med at sælge syge killinger og avle.
    Men med det sagt, kan det også være foderet. Min tyrkiske angora (som er en MEGET madglad race) får som mine andre katte, Royal Kanin Maine Coon foder eller Royal Kanin diætfoder. Men har han fået fat i noget fra bordet eller børnene har tabt har han også tynd mave nogle timer senere og i op til 2 døgn. Det er helt tydeligt ahn ikke kan tåle foderskift. Hans hvide halvlange pels er næsten ikke til at få ren bagtil, da han jo er øm og ikke vil holdes og vaskes/friseres.
    Men netop Royal Kanin Maine Coon foder er at anbefale, da det er ekstra store "piller", som de er nødt til at tygge og derved bedre for fordøjelsen end når de "sluger" maden.
    Håber det var nogen hjælp med et sent svar. God jul ; )


  • #14   19. dec 2009 er de fra samme opdrætter? Har de haft det hele tinden fra du fik dem?

    Nu sjriver du ikke hvad de er testet for - muligheden for det kan være TF er der - det smitter do ikke så voldsomt som Giardia.

    Det kan du læse mere om her - så vidt jeg husker blev der i det project fundet melem 20 og 25% katte der var posistive. Giv linkene til din dyrlæge:

    (link fjernet)

    Her er alt hvad der er værd at vide om TF:
    (link fjernet)


Kommentér på:
Er meget desperat !! Tynd afføring.

Annonce