{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Gode råd/ideer søges desperat {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er ved at være desperat. Naboen fik killinger i sommers som bor i deres gamle staldbygninger. For ca. 1 måned siden flyttet den ene af de 3 killinger ind hos os, lidt imod vores vilje, da vi allerede havde 2 katte, men det hjalp ikke at skræmme den væk og den fandt hurtigt ud af hvordan kattelemmen virkede.

Vi har den sidste måned set hvordan de 2 sidste kilinger har søgt mad ude i vores have og bla. spist af fedtkugler til fuglene. De får tydeligvis ikke mad nok, da den som flyttede ind allerede er dobbel str. Så vi har sat i foderautomat til dem udenfor vores egen have i håb om at det ville holde dem væk fra huset, men nu har den ene så fundet ud af kattelemmen og går ind.

Vores egen er vokset op med kattelemmen og ved at de spillter den ad, hvis vi lukker den og jeg er også meget ked af at give dem magnet/infrarød halsbånd på, for deres egen sikkerheds skyld.

Jeg har også snakket med naboen tidligere og de vil ikke af med killingerne.

Min største frygt er at vores "gamle" katte vil "forsvinde" pga. de 2 nye killinger.

Hvordan kommer jeg af med dem?????

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd/ideer søges desperat
  • #1   3. jan 2009 Tak, men skal nok lige siges at min nabo er total ligeglade og vores katte går jo også over til dem. De er den slags mennesker, som sikkert kunne finde på at gøre en ulykke på vores katte eller lign. De er lidt psykopat agtige, uden nogen som helst respekt for andres ejendele

  • #3   3. jan 2009 Selvfølgelig holder man ikke op med at fodre de killinger.
    Ring til Kattens Værn elller DB eller et eller andet dyreværn og bed om råd. Eller aflever dem simpelthen på et internat. (Øv for nogle ****naboer I har)


  • #4   3. jan 2009
    Har også overvejet at DB osv. men ville jeg så ikke stjæle kattene???
    De er ikke registreret på nogen måde, men alligevel
    Og hvis jeg holder op med at fodre dem, så tror jeg ikke de overlever vinteren


  • #6   3. jan 2009 Joooeh, sådan set er det tyveri. Men man kan jo heller ikke bare se til, at naboerne lader deres katte sulte ihjel. Og spørgsmålet er så også, om naboerne egentlig ejer de katte, når de ikke tager ansvar for dem, som de burde. Hvis de hverken søger for mad eller tag over hovedet... såeh...

    Lortesituation! Derfor jeg synes du skal kontakte DB, KV eller hvilket dyreværn der nu er mest aktiv i dit område.
    Desværre hører man af og til om, at KV og DB ikke tager folk alvorligt, men lad dem ikke feje dig af, insister på at du må have hjælp til en løsning.

    Held og lykke!


  • #7   3. jan 2009 Lov mig i hvert fald at du ikke holder op med at fodre dem.

  • #8   3. jan 2009 altså ... medmindre du afleverer dem på internat.

  • #9   3. jan 2009 Nej jeg holder som sådan ikke op med at fodre dem, men det er sku træls for de har ret mange katte, min sidste optælling var på ca. 8 katte, som bor over i staldbygningen og jeg ved også at de får mad, men bare ikke nok som rækker til 8 kattes behov. Killingerne er formentlig ikke stærke nok til at slås med de andre for maden og derfor søger mad andre steder bla. ved at spise fuglefrø og gammelt brød ude i min have
    Det er simpelhen for meget at se på, når man selv lige har købt 10kg. til sin egne katte. Har også overvejet at gå over og aflevere kattemad hos naboen, men så holde de nok bare helt op med at købe selv


  • #11   3. jan 2009 lov eller ej, så er det ikke den store hjælp her alligevel idet alt hvad der hedder lovgivning er tabt på denne nabo. Vi snakker fuldstændig vanvittig kørelse og ulovlig hjemmelavet fyrværkeri

Kommentér på:
Gode råd/ideer søges desperat

Annonce