{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

gå tur i sele hver dag??? {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet fortalt, at hvis man går tur med sin kat i sele, så SKAL man gøre det hver eneste dag. Jeg fik ingen begrundelse for den mening. Derfor vil jeg høre, om andre deler den holdning - eller om det er noget vrøvl? Hvis det af en eller anden grund er synd for katten, hvis den ikke kommer ud at gå tur i sele hver dag, så vil jeg ikke starte på det. Men jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, hvorfor det skulle være nødvendigt at gå tur hver dag....... Man kan altid blive klogere, så derfor vil jeg gerne høre erfaringer og argumenter fra alle. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gå tur i sele hver dag???
  • #1   7. mar 2019 Jeg har hørt at nogle katte sidder og miauer indtil du går tur med den. Derfor bliver man nød til at gøre det hver dag, da man ellers ikke kan holde ud at være i sit eget hjem.

    Men jeg har nu haft min kat med ude i sele. Han syntes udelivet er verdens dårligste ide smiley


  • #2   7. mar 2019 Vi har Tinka ude i sele, og det foregår mest i weekenderne i fint vejr. Der har også været weekender, hvor hun ikke har været ude. Det giver os ingen problemer. Nu hvor det bliver lysere tænker jeg også vi kommer ud med hende i løbet af ugen og så har vi plan om indhegning af noget af haven så selen bliver unødvendig, men stadig skal hun kun være ude sammmen med os.

  • #3   7. mar 2019 Har du ikke mulighed for at indhegne have eller altan.
    Jeg har ikke prøvet at gå tur med kat i sele. Jeg havde 2 burmesere, som var i sele i haven. Det var ikke den bedste ide, de følte sig begrænsede og fik hele tiden snorene viklet ind i alt, så man brugte næsten al sin tid i haven til at vikle dem ud igen. Nu er haven indhegnet, det er rigtig fint.


  • #4   7. mar 2019 Gustav og jeg går uden sele, to gange om dagen og han følger fint efter mig samt kommer når jeg fløjter.
    Hvis IKKE han kommer ud bliver han belastende. F.eks har han gået og "grædt" hele natten fordi han var til dyrlæge igår og ikke måtte komme ud. Han klynker og går frem og tilbage mellem dørene og vinduet i soveværelset.
    Normalt kradser han i sit træ og går rundt om mine ben når han vil gå tur. Hvis jeg ikke reagerer kradser han i sofaen og løber rundt i stuen.
    Så i dag var han meget glad da han måtte komme ud igen.
    Heldigvis nyder jeg også turene smiley


  • #5   7. mar 2019 Dejligt at høre, at Gustav er fit for fight igen.

  • #6   7. mar 2019 Indie Bob kommer næsten dagligt i sele, fordi han er indekat, og han kan stikke af fra vores terasse. Man skal jo lufte ud engang imellem. Han giver os ingen problemer, selvom det ikke sker hver dag smiley

  • #7   7. mar 2019 Elvis kommer ud i sele når der er fint vejr og vi begge trænger til luft smiley Han jamrer ikke, så i mine ører er det noget sludder at de SKAL ud hver dag smiley

  • #8   7. mar 2019 jeg har brugt det meget før hen. Og nogle af mine blev p.. sur hvis de ikke fik lov. nu havde de så også løbegården.
    det hjalp også når det bliver koldere


    men jo man bør ikke begynde på det hvis man ikke er til udendørslivet. for nogle katte vil altså ud -både selvom at det er regnvejr/sne/storm mm. man kan også være heldig at få en kat som nægter at gå ud i dårlig vejr.
    jeg har faktisk mødt 3 katte som er endt med at blive aflivet af den grund at de er gået amok over manglede udetur. alle 3 har overfaldet ejeren. 2 endte på skadestuen.

    man kan ikke forvente at katten forstår at man ikke lige gider
    Og katte reagere på den måde som rovdyr gør.


  • #9   8. mar 2019 jeg går ofte tur med min kat. med snor. og det gør jeg når vejret er til det og ellers på 14 dag ellers ikke men har ikke mærke noget forkert ved det smiley så nej jeg tror ikke det skader katten overhovedet ikke . hvis man bare husker og lege og gør katten glad løbe af dagen så den for brugt lidt af kroppen smiley

  • #10   8. mar 2019 det er bare ikke alle katte som kan nøjes med at blive leget med

    så man skal være klar over at det altså ikke er alle katte som er ens og kan nøjes med at gå en tur hver 14. dag
    der er katte som elsker at være ude hver dag- uanset vejret
    jeg har katte som ikke på hvilkår vil ud i løbegården her om vinteren. Og så har jeg sådan en som Fie som kan sidde der ude hele dagen, om det regner/sner/blæser mm


  • #11   9. mar 2019 det jo forskelle fra kat til kat smiley

  • #12   9. mar 2019 Nemlig Garff, og fra menneske til menneske.
    Jeg får luft og lys næsten uanset vejret og det kan jeg takke Gustav for smiley


    profilbillede
  • #13   9. mar 2019 min kat vil slet ikke ud hvis det regner så nej puha det slemt smiley

    men min mor og fars kat selma . hun er ude i alt vejr lige fra sol til sne til regnevejr
    sådan lidt gammel kat


    profilbillede
  • #14   9. mar 2019 Storm er det absolut farligste smiley

  • #15   9. mar 2019 Tak for alle kommentarer. Jeg konkluderer, at det er forskelligt fra kat til kat, og at jeg må prøve mig frem, når den tid kommer. Jeg har hverken have eller altan, så det er ingen mulighed. Og da jeg er en tøse-pige, ville jeg, hvis jeg havde haft have, ikke ha turdet at lade min kat gå ude i den med mindre, at den var både indhegnet og overdækket med net (som en kæmpe løbegård, som jeg selv kunne opholde mig i.....men det er bare en drøm). - Jeg er glad for at I ville dele alle jeres erfaringer med mig. Er dybt imponeret over dig Martin R og Gustav, som følger dig og kommer, når du fløjter. Det ville jeg gerne turde, men den risiko tør jeg ikke løbe længere - har dyb respekt for at du tør og synes, at det lyder dejligt smiley

  • #16   9. mar 2019 Hvis du ikke har altan eller have, så kan net for et vindue være godt, både for dig og katten om sommeren, så kan du få masser af luft ind, og katten kan se og lugte udelivet.
    Det gjorde mine første katte, da jeg boede på 2 sal, de hang altid ved de åbne vinduer, man skal bare sikre dem godt.


  • #17   11. mar 2019 Jeg har 3 katte som jeg går tur med hver dag da jeg bor i en by med meget trafik.
    De nyder at komme ud og gå i haven hver dag på skift og så er der såmænd rang orden her .. min pige på 7 år først og så kommer drengene på tur bagefter ..jo de nyder det ganske vist og især hvis de er ude 2 gange om dagen alt efter vejret smiley smiley smiley


  • #18   16. mar 2019 Jette L, - jeg skal absolut ha net for mine vinduer. Min allerførste kat (da jeg var 19) gik ud af et åbent vindue og ud på gesimsen på husmuren, - og faldt ned! Det endte med et brækket ben, og det var en forfærdelig oplevelse, som jeg ikke ønsker for nogen. Jeg boede på 1. sal, og det betød, at katten ikke engang havde mulighed for at "folde sig ud som en faldskræm", som katte ellers gør, når de falder - dyrlægen fortalte, at katte som faldt fra højere etager oftest slap heldigere fra det, end min kat gjorde. - Det var ikke sjovt for katten eller mig, at hun havde benet i gips. Men heldigvis voksede benet fint sammen, og gav hende aldrig nogen problemer i de resterende 14 år. - Så for mig er net for alle vinduer året rundt et absolut must.

Kommentér på:
gå tur i sele hver dag???

Annonce