{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Berte igen {{forumTopicSubject}}

Jeg har taget et billede af Berte’s pels. Det er mest pelsen på rygen der strinter/totter. Resten er mat og kedelig. Hun ser forfærdelig ud. smiley
Da vi var kommet i seng, kom hun i løbet af et par timer 3-4 gange helt op i armhulen på mig. Normalt kommer hun op lægger sig 1 gang i et kvarters tid, hvorpå hun så flytter ned i benenden, hvor hun lægger sig lige så lang hun er. I nat vente hun tilbage flere gange om end i kort tid. Hun var rastløs, men ville være i nærheden af mig.

Til morgen har hun spist og både tisset og haft afføring. Nu ligger hun sammenrullet på min seng.

Jeg er godt nok i vildrede. smiley Om hvorvidt jeg skal se tiden an, eller sige tak for nu, inden hun måske/nok bliver være?

Hvor meget sundhedstegn er der i at hun spiser og kommer af med det hun skal og stadig vasker sig. Dog ikke i stor stil. De ting er så det eneste der er normalt , omend med et tvist.

Er mad, wc og pelspleje det første , eller sidste der stopper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berte igen
  • #1   12. mar 2019 Man skulle jo synes, der må være noget med hende, hvad sagde dyrlægen om pelsen i sidste uge? Hun spiser bedre end hun gjorde, gør hun ikke? Jeg ville nok kontakte dyrlægen igen, det ved jeg godt, du ikke er så glad for, men dyrlægen har jo mere viden end os lægfolk. Du har fået taget blodprøve ikke?

  • #2   12. mar 2019 Har dyrlægen intet sagt om pelsen. Kan du rede hende uden besvær. Det er jo en stor pels at passe for hende, så måske skal hun bare ha lidt hjælp . Min datter har også en blanding med lang pels og her om foråret når han skifter pels er der også en periode , hvor hans pels ikke er særlig nem og der er min datter nød til at hjælpe til med en del pels pleje. Ellers ville han være en masse filter totter.

  • #3   12. mar 2019 er du sikker på at hun ikke er begyndt at have gigt?

    netop det at hun er blevet dårligere til at passe sin pels. hun er raskløs. hun er begyndt at klister mere på dig
    for mig lyder det som om at hun måske kunne have begyndende problemer med sin ryg/hofte

    har selv haft flere gigt-katte og fælles er netop det at de begynder at være dårligere til at vaske sig. da de har ondt følger de sig mere tryg ved at være hos en.

    jeg kan anbefale canosan hvis hun er begyndt at have gigt. det har virket på nu 4 af mine.pt har jeg 3 katte på det pt.


  • #4   13. mar 2019 Pelsen sagde hun ingenting om. Blodprøverne var fine. Hun bryder sig ikke om at blive børstet. Jeg kan til nød stjæle et par strøg i ny og næ. Lige for tiden virker pelsen klistret og så hænger kammen fast. Så er det klart nok endnu mere ubehageligt for hende.
    Hun hader dyrlæger efterhånden og stresser rigtig meget. Derfor syntes jeg at det er synd at slæbe hende derhen.

    Grunden til, at jeg skriver her, er at i måske kan genkende adfærden og hvorfor katte ændrer vaner mm. Hvis der ikke er sygdoms betinget, kan dyrlægen vel ikke gøre så meget.

    Hun springer stadig fint op i møbler, reol og seng. Kan hun så have begyndende gigt mm.?

    Noget af det mad hin plejer at kunne lide, vil hun pt ikke røre, af andet kan hun spise fint. Men generelt spiser hun ikke så meget som hun plejer. Hun skulle så også tabe sig. Dog er der røget for meget på kort tid.

    Kan katte lide Canosan? Hvis det skal puttes i munden, duer det nemlig ikke.


  • #5   13. mar 2019 De kan faktisk godt springe rundt selvom at de er begyndt at have gigt. Min Sille farer altid rundt med 180 selvom at hun har en dårlig ryg. Hun fik hold i ryggen, som følge af gigt.
    Hun hader piller - har så stor set ikke en tand i munden. Så jeg knuser hendes canosan og blander den sammen med mayonnaise (are en lille bitte smule). Og så ruder den ned
    Her er det bare at finde noget katten virkelig godt kan lide og som man er sikker på at den spiser helt op

    Det kan kun ses på røgnes hvis den har gigt. Eller ud fra hvordan den reagere

    Men der sker jo ikke noget ved at prøve. Du kan evt se resultat efter 2-3 uger


  • #6   13. mar 2019 En klat smør kan måske også bruges, når man skal give piller, det tror jeg alle katte kan lide, det er det eneste menneskemad, Trine vil spise, men hun får det meget sjældent.jeg ved ikke med Norsk skovkat, men jeg ved nogen Ragdollejere får deres katte klippet, måske kunne det være en ide med Berte, så der kommer bund i det.

  • #7   14. mar 2019 Jeg har ind i mellem heldet med mig mht piller. Dog kun med dem der må opløses eller knuses.

    Jeg fik talt med min vanlige dyrlæge i går. Vi kom frem til igen at sætte hende på en dosis medrol.

    Hun spiste lidt af sin morgenmad og hoppede derefter op i min lænestol og rullede sig sammen. Hun plejer altid at ville ud på dagens første haverunde og besørge.

    Jeg kørte ud og købte kræsekost og lidt andet snask til hende. Bla. nogle portions poser med tun, kylling og 2 andre hvor maden ligner det det er. Ned med 2 mg medrol og vupti maden var væk. Den lille mokke kører vist godt og grundigt rundt i manegen med mig. Jeg viste godt nok ikke, at medrol hjalp på forskud. smiley

    Hun er blevet en smule mere sig selv. Så truslen om, at hendes liv snart kunne være slut, har nok hjulpet.

    Det er ikke nemt at have dyr, når jeg nu holder øje med alt og hellere går for hurtigt til dyrlæge, end for langsomt. Der er nu noget underligt ved hende smiley


  • #8   14. mar 2019 Godt, hun har det bedre. Ja, jeg kender godt det med at gå til dyrlægen lidt for ofte. Jeg er også blevet mere pylret efter at have mistet Alex på kun 4 år i sommer. Hvad er Mendrol?
    Havde din dyrlæge en kommentar til pelsen? Jeg håber, hun kommer ovenpå igen.


  • #9   14. mar 2019 Det var godt nye forsyninger hjalp på humøret. smiley

  • #10   14. mar 2019 hi hi smiley

    jeg havde en kat som jo ind imellem blev dårlig - han havde en hjertefejl, så jeg var lidt mere obs på ham
    men det passede næsten hver gang at vi smuttede til dyrlægen, så fejlede katten ikke noget nyt. det hjalp bare at han kom ud og kører. smiley


  • #11   15. mar 2019 Kirsten. Medrol er binyrebarkhormon. Det sætter skub i bla spsielyst, hjælper immunforsvaret osv. Kun at det kunne være en del af hendes allergi. Hun er slem til at trække pels ud i perioder. Det gør hun nu også selvom hun får medrol. Så derfor stoppede jeg med det igen. Nu får hun det igen et stykke tid. I små doser varer det længe før der kommer bivirkninger.

    I dag har hun stort set været som hun plejer. Spist op, været ude, hygget med en ny catnip pude og ikke ligget oppe på hylden, men i sofaen og på lænestolen som vanligt. Hun pels er igen blød og ikke klasket mere. Hvordan søren kan hun vende 180 grader?


  • #12   15. mar 2019 Nej, hvorlyder det godt, at hun er frisk igen. Det er, som du selv siger, utroligt så stærkt det et gået. Binyrebark er selvfølgelig ikke så sundt, men det kan være nødvendigt at bruge det, nogen katte får det konstant ved jeg. Rigtig god weekend til dig og Berte.

Kommentér på:
Berte igen

Annonce