{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.340 visninger | Oprettet:

10 mdr. gammel kat, lige hentet hjem, vil ikke spise {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!
Min kæreste og jeg fik igår en 10 mdr. gammel kat hjem.
Han er meget bange og gemmer sig, hvilket er forståeligt.
Når jeg er alene med ham, kan jeg godt få lov til at kæle og snakke med ham for en stund, men så begynder han igen at løbe og gemme sig efter kort tid.
Min største bekymring er, at han intet spiser eller drikker, og han har heller ikke lavet i sin kattebakke eller nogen andre steder. Hvilket er ca. 1,5 døgn siden nu.
Har prøvet at lokke ham med tørkost, vådkost, godbidder og pålæg.
Hvad skal jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10 mdr. gammel kat, lige hentet hjem, vil ikke spise
  • #1   18. mar 2019 Har i fået hans vante foder med?

  • #2   18. mar 2019 Jeg ville prøve at give ham Kalm eller Colostrum. Feliway er også ok at bruge.

  • #3   18. mar 2019 Sådan var Bounty også da han kom hjem som 14 uger.
    Giv det lidt mere tid smiley


  • #4   18. mar 2019 Ja, tidl. ejer gav os foder og grus med samt en smule Feliway.
    Har prøvet at give ham lidt kattemælk fra Whiskas, men han er slet ikke interesseret.

    #3 Luna, hvor lang tid gik der med jeres Bounty? smiley


  • #5   18. mar 2019 Helle:
    jeg tror han spise en smule og drak en smule efter 2 dage samt begyndte at bruge toilettet.
    Men jeg satte alting indenfor en meter af den hule han havde placeret sig selv i, så det var let tilgængeligt smiley
    Og så sad jeg af og til med en finer dyppet i vand inde ved ham i hulen, ikke at han ville have det men så duppede jeg det på hans mund så når han så slikkede sig om munden så fik han måske lige en dråbe med ind smiley
    Og så lagde jeg tørkost ind i hulen smiley


  • #6   18. mar 2019 At give katten slik fra Whiskas er ikke en løsning. Den skal have mad. Katte overlever ikke længe uden.

    Kattemælk er ren slik.


  • #7   18. mar 2019 jeg ville prøve en dåse tun (i vand)

    sæt det i nærheden af hvor han sidder/ligger og så lad ham være. han skal nok komme frem når han er overbevist om at det er ok. han er sulten nu,
    men lad ham få ro til at spise/drikke.


  • #8   18. mar 2019 Alt står indenfor en halv meters afstand fra hans hule (omme bag sofaen), og kattemælk er erstattet med tun i vand og en håndfuld tørkost, som er kommet ind i hulen.
    Tak for de gode råd smiley , nu håber jeg bare, at han vil spise smiley


  • #9   19. mar 2019 Den skal bare have tid og ro.
    Da jeg fik Røde, boede han på mit klædeskab i 2-3 dage, og fik mad der oppe, og bakken stod lige neden for.
    Jeg prøvede at være som jeg plejer og gjorde som jeg plejer, og tit er det en fordel, at gå hjemmefra et par timer, for så har katten "fri" Røde flyttede ind til 2 noget ældre katte, og han var selv knapt et år.
    Tun er en fin ide, de fleste katte kan ikke stå for det, forleden dag, kunne jeg ikke finde Mitti, jeg havde flyttet rundt, fået et nyt bor og fik lige støvsuget, døren til den lukkede have var åben, og uanset hvor meget jeg kaldte og lokkede med godbid, kom han ikke frem, og jeg var ved at tro, at han var smuttet, så jeg gjorde klar til en tur rundt med en dåse tun i området, og så dukkede Mitti frem, han var hjemme smiley


  • #10   19. mar 2019 PS, jeg håber han er vandt til at bo inde, og er vandt til mennesker smiley ellers er det en helt anden historie.

  • #11   19. mar 2019 Han er vant til at være inde, og har fået lov at komme ud med sele, når det har været godt vejr. Tidligere ejer var enlig mand og havde 19 andre katte.

    I nat gik han og søgte efter de andre og miavede helt vildt. Når jeg går hen til ham og snakker til ham, kan jeg få lov til at kæle med ham. I nat prøvede jeg at berolige ham ved at nusse ham. Her endte han med at følge efter mig fra den ene ende af stuen til den anden, fordi han så gerne ville nusses og gned sig op ad mig. Tror jeg fik lov i en halv time, og så løb han væk og har gemt sig og har opholdt sig på badeværelset hele natten. Tror ikke han sover.

    Hverken mad, vand eller kattebakke er blevet rørt. Prøvede med rejer i nat. Har prøvet at åbne hans mund og ligge lidt mad ind, så han lige kunne få smagen af det, men han vil ikke.


  • #12   19. mar 2019 Går det bedre med din nye kat.

  • #13   19. mar 2019 Ja det er n stor omvæltning, hvis han skal være ene kat, det havde nok været bedre, hvis han havde haft en ven med.
    Når han stadig ikke spiser, må du til dyrlægen med ham, og jeg håber det ikke er for sent.


  • #14   19. mar 2019 hvordan er det gået i dag?

    ja det er ikke sjovt når man er vant til at der er andre katte i hjemmet, og så kommer ud et sted hvor der kun er en selv.
    det er hårdt for ham.

    hvis han ikke vil spise i dag så ville jeg nok lige snakke med dyrlægen i morgen.


  • #15   19. mar 2019 Det er ikke gået fremad ift. Maden, vand og toiletbesøg. Jeg har været til dyrelæge med ham idag. Han havde feber og hun opstartede smertestillende- og antibiotikabrhandling.
    Hun gav mig en lille sprøjte med, som jeg har brugt til at give ham vand med. Fik lirket 10 ml vand i ham og 9 ml kattemælk. Ved godt kattemælken er ren slik, men håber det kan give ham appetit.
    Snakkede med tidligere ejer efter dyrelæge besøg. Vi besluttede at se an, ellers ville han komme og hente ham. Jeg har idag anskaffet med feliway, som er sat op i køkken og stuen så det kan sprede sig lidt rundt. Har forsøgt at give ham rå Kyllingefilet, efter anbefaling af tidligere ejer, men han er ikke interesseret.

    Har lige lagt mig op i seng, så han har hele stueetagen for sig selv. Der er sat mad og vand frem flere steder, så nu håber jeg bare, at han vil spise.


  • #16   19. mar 2019 du kan også prøv
    https://www.matas.dk/bach-rescue-remedy-draaber-10-ml

    du kommer en dråbe i hans vand
    det virker noget hurtigere end feliway



  • #17   19. mar 2019 har du ikke mulighed for at få en ekstra kat?

  • #18   19. mar 2019 Det lyder ikke nemt. Kunne han måske komme tilbage til tidligere ejer et par dage og få en ven med hjem, måske kan han undvære en til. Jeg har aldrig oplevet problemer på den måde, selvom jeg kun har en kat, men har fået dem, da de var 12 uger, håber på det bedste.

  • #19   20. mar 2019 Han har været i kattebakken i nat og tisset en hel del smiley
    Tænk at man kan blive så glad for det ??
    Det ligner også, at han har været i kyllingen, men jeg er ikke sikker.

    Anja hvad gør dråberne?

    Har tænkt det samme, om man skulle få en af hans søskende herhjem, men de koster 6500 kr. Og det er mange penge på SU. Har allerede brugt 2000 kr. Ekstra på ham.



  • #20   20. mar 2019 Hvilken slags kat er det, du har købt ?

  • #21   20. mar 2019 De dråber, Anja nævner, beroliger. Du kan også købe dem på helsebixen.dk, her er de lidt billigere, men du kan sikkert også få dem i fysiske Matasbutikker, det er hurtigere.

  • #22   20. mar 2019 Det er en hellig birma

    Dem vil jeg lige kigge på:)


  • #23   20. mar 2019 Åh, de er dejlige, jeg har en Ragdoll, de ligner hinanden utrolig meget. hun er også en forsigtig pige, men har aldrig været specielt utryg.
    Måske behøver din kat nummer 2 ikke at være en hellig birma, men kan være en almindelig huskat. Jeg ved, der er mange Ragdollejere, der også har almindelige huskatte.
    Her er min Trine


    profilbillede
  • #24   20. mar 2019 Jeg kan se, der er en Facebook-gruppen for Hellig Birma, her kan du evt. Spørge om forskellige ting. smiley

  • #25   20. mar 2019 Jeg vil have snakket med tidl. Ejer om muligheden for en af hans søskende. Ellers må han tilbage. Jeg synes det er så synd for ham og det skærer mig dybt i hjertet at han ikke trives

  • #26   20. mar 2019 Her er han smiley

    profilbillede
  • #27   20. mar 2019 Nej, hvor er han sød.
    Nej, det duer jo ikke, hvis han ikke trives og det er direkte skadeligt, hvis der går flere dage, hvor han ikke vil spise og drikke. Jeg håber, du kan få en af hans søskende, men ellers kan du måske få en anden kat til ham. Du kan evt. Kigge på Den blå Avis, der sælges både racekatte og huskatte, vi fandt Trine der.


  • #28   20. mar 2019 Nej det går ikke. Han har forsat lidt feber. Dog faldet en del fra igår. Dyrelægen mener, at hvis det forsætter skal han indlægges

  • #29   20. mar 2019 Åh, hvor er det trist. Stakkels mis og stakkels dig.

  • #30   20. mar 2019 Det er i hvert fald ikke sådan, jeg havde håbet det skulle være.
    Og stakkels kat, for han gemmer sig hele tiden, men jeg bliver nødt til at fiske ham frem, for at give vand og piller og forsøge at lokke mad i ham


  • #31   20. mar 2019 Jeg synes det er mærkeligt, han er så bange. Jeg tænker, hvad siger opdrætteren, han må jo have prøvet at aflevere killinger mange gange, såjeg tænker, hvordan har de andre killinger opført sig ved ankomsten til deres nye hjem.kan han måske fejle noget andet end angst, noget der gør ondt? Måske er det en god ide at få ham indlagt og undersøgt.
    Da vi fik Trine var hun meget ked af det på vejen hjem fra København til Hillerød. hun prøvede at presse sig gennem tremmerne i transportkassen og græd ynkeligt, jeg var virkelig bekymret. Da vi kom hjem var hun stille og betuttet, men i løbet af et par timer gik hun i bakken og spiste og drak. Vi kunne hele tiden stryge hende og hun sov mellem vores hovedpuder den første nat.


  • #32   20. mar 2019 Opdrætteren er også bekymret og undrende.
    Når han gemmer sig, kan jeg kun få ham frem ved at nusse ham, for så vil han gerne kæles endnu mere med. Han gnubber sig op ad mig og spinder.
    Men når det kommer til mad og drikke, har jeg endnu ikke set ham ved skålene. Jeg nøder ham på bedstevis.


  • #33   20. mar 2019 Det er jo også noget skidt, at du skal give ham medicin og piller, den situation hader de fleste katte, lige meget, hvor trygge de er ved en.
    Det er jo også muligt, at han ikke vil spise, fordi han er syg. De taber appetitten, når de er syge. Bor du langt fra opdrætter eller kunne det måske være en mulighed at se, hvordan han opfører sig der. Han skal jo igang med at spise selv, du kan jo ikke få nok i ham ved at tvangsfodre. Han har jo svært ved at blive tryg ved dig, hvis du skal tvinge alt i ham. Jeg har haft 4 katte og ved, de hader tvang, man kan ikke tvinge dem til at spise medmindre man propper maden i halsen på dem.
    Jeg håber,du finder en løsningmeget hurtigt, det er jo også hæsligt for dig, at du bruger al din energi på at bekymre dig. Jeg kender det alt for godt, man er ved at blive vanvittig til sidst.
    Det er positivt, synes jeg at du må nusse ham, det bekræfter mig også i min mistanke om, at hans manglende interesse for mad og vand skyldes at han er syg.
    Mange positive tanker og kærlige hilsner herfra. Jeg håber, du bliver ved at opdatere.


  • #34   20. mar 2019 Jeg har lavet en aftale med opdrætteren, at han kommer forbi med Mikkels søster for at se om det ændre noget. Hvis Mikkel reagere positivt, så køber vi søsteren også, og hvis ikke det hjælper, så tager opdrætter ham med hjem. Jeg synes det er så synd, hvis Mikkel skal trækkes igennem dyrelæge og tvangsfodres, hvis det hele handler om, at han har hjemve og er utryg og utilpas.

  • #35   20. mar 2019 Det er en rigtig god løsning, synes jeg, så får I afprøvet om det kun er fordi, han er alene, det ikke går. Jeg håber virkelig for jer, at det går, jeg er rigtig spændt på at høre resultatet. Jeg ved, hvordan jeg selv ville have det i din situation, jeg ville være ved at gå til af bekymring. Jeg krydser alle fingre for et godt resultat.

  • #36   20. mar 2019 Jeg håber også, at han bliver glad for at se sin søster og ikke andet opdrætter. At han vil spise og drikke ved synet selvstændigt ved synet.

    Ja du kan tro, at det er hårdt! Synes ikke jeg laver andet end at nøde ham, nusse ham og ind imellem græde, fordi jeg er ved at gå i spåner.


  • #37   20. mar 2019 Det er da også frygtelig trist han ikke trives. Selvfølgelig må det være hårdt for jer begge . Håber det går bedre når opdrætteren kommer forbi.

  • #38   20. mar 2019 Jeg kan godt forstå det er mega hårdt.
    Da Bounty kom hjem var han syg i 2 - 3 måneder. Vi var ved dyrlægen af 2 omgange for udredning.

    Det er skrækkeligt når ens missere er syge smiley


  • #39   20. mar 2019 Det er så forfærdelig!
    Jeg har lige snakket med Mikkel i 20 min.
    Han gik lige ud i køkkenet og kom igen.
    Så nussede vi videre. Så gik han hen og snusede til maden og kattebakken. Snusede til et stk tørfoder der lå på gulvet og slikkede lidt på den. Så gik han ud i køkkenet igen.
    Han har aldrig vist den “interesse” før


  • #40   20. mar 2019 sådan noget må du altså ikke skrive.... smiley
    troede at der var noget helt galt smiley


    men det lyder til at det går stille og roligt fremad. men tænker stadig at det ville være bedst hvis de var to smiley


  • #41   20. mar 2019 Godt i forsøger med søsteren, undre mig lidt over du har kunnet købe en ungkat som ene kat, det er ikke det som anbefales med bimser, tit sælger en opdrætter en killing sammen med en kastrat, og giver tit rabat ved køb af to, så de har selskab, men jeg tror sygdommen er skyld i meget.

  • #42   20. mar 2019 Lige et billede af mine drenge smiley

    profilbillede
  • #44   20. mar 2019 Åh, det er godt at høre, at der er gode tegn, hvornår kommer søster?

  • #45   20. mar 2019 Jeg har Trine alene, det går fint og hun faldt hurtigt til. Jeg er efterlønner nu, så jeg er meget sammen med hende. Jeg havdeogså Alex alene, mens jeg arbejdede, det var også fint, han var dog rigtig glad for at være i pension og kunne godt savne sine legekammerater lidt, når han kom hjem, men kun få timer.

  • #46   20. mar 2019 det som er ulempen her er at katten er 10 mdr og vant til at gå sammen med 18 andre
    og det glemmer de ikke sådan lige i den alder.
    det kan godt give udfordringer her og nu.

    det er nemmere hvis man får en killing eller en kat fra et sted hvor der ikke er så mange katte. så har de ikke samme behov for artsfæller
    mine ville hellere ikke syntes det ville være sjovt at flytte for sig selv. de er vant til at være sammen med andre katte.


    profilbillede
  • #47   20. mar 2019 Hvor ser jeres katte dejlige ud!
    Jeg er opvokset med katte, det var endda en hvid perser, der i sin tid lærte mig at gå smiley Så jeg vil gøre alt for min lille Mikkel.
    Søster kommer i morgen kl. 10 med opdrætter. Jeg er meget spændt og håber på det bedste. Opdrætter er meget sød og hjælpsom. Selvom søster ikke er steriliseret endnu er han villig til, at hun må bo her fra i morgen, hvis alt går godt.

    Endnu et godt tegn. Mikkel var hoppet op på køkkenskabet, mens jeg lavede mad. Han hopper så ned, og jeg smider et stykke kyllinge filet hen til ham, som han så går hen og slikker på. Han spiste det godt nok ikke, men jeg er lykkelig over fremskridtet!
    Jeg har lige gjort hans aftensmad / natmad klar. Der burde være nok til at friste ham smiley smiley


  • #48   20. mar 2019

    profilbillede
  • #49   20. mar 2019

    profilbillede
  • #50   20. mar 2019 Nej, hvor ser det lækkert ud.

  • #51   20. mar 2019 undskyld mit masse skriveri.
    Jeg har lige sat mig i sofaen, hvor Mikkel pludselig kommer springende ned bagfra fra vindueskarmen. Han går ud i køkkenet, hvor jeg kan høre han har gang i skålene. Om det er vand eller mad aner jeg ikke, men hold op, hvor er jeg glad!


  • #52   20. mar 2019 det er bare så godt at hører smiley

    det skal nok gå nu smiley


  • #53   20. mar 2019 Jette:
    Uden helt at være klog på det, må jeg indrømme jeg syntes det er lidt pyller det med at birmaer ikke må sælges som enekatte.
    Ragdolls har meget det samme temperament på lige det sociale punkt. Og de sælges fint som alenekat. Og 99 ud af 100 trives også ganske fint som alenekat smiley
    Men måske der er noget om Birma jeg ikke ved.

    Jeg kiggede selv på Birma i sin tid men sprang fra racen da jeg kun skulle have 1 kat den gang.
    Jeg faldt derefter total for Ragdolls og har på ingen måde fortrudt, nu venter vi en lillebror til ham af mig. Også Ragdoll, men det er kun fordi jeg ikke syntes 1 er nok smiley
    Bounty trives fint smiley


  • #54   20. mar 2019 Når man en gang har set dette syn, holder man ikke katte alene igen, med mindre det drejer sig om en kat, der er voksen og ikke trives med andre.

    profilbillede
  • #55   20. mar 2019 Susanne:
    Tja. Jeg kommer nu aldrig til at blive hysterisk på det punkt. Men jeg håber da Bounty og lillebror får et forhold der ligner det der smiley


  • #56   20. mar 2019 Åh, hvor er det dejligt at høre. Du skal bare skrive, jeg skal nok svare dig, jeg er rigtig glad for, hvis jeg kan støtte dig, jeg ved hvor svært det er,hvis man føler, det er rigtig svært at hjælpe sine dyr på den rigtige måde.

  • #57   20. mar 2019 Susanne, det syn kender jeg rigtig godt og det er ubeskriveligt dejligt. Jeg havde 2 burmesere, der altid lå sådan, men desværre skete der noget imellem dem, så de overpissede hele huset, vi holdt ud til de døde, 7-år den sidste pissede faktisk ikke mere efter den første var død, men det var et helvede, det kan vi ikke magte igen, derforkun en kat nu.

  • #58   20. mar 2019 Jeg vil også sige til alle jer herinde, at det er nogen skønne katte I har, katte er dejlige og jeg er rigtig glad for at eje et skønt eksemplar.

  • #59   21. mar 2019 Kirsten, derfor kunne jeg aldrig finde på at have Burmesere, deres temperament er ikke lige mig.

  • #60   21. mar 2019 susanne
    Det er nu ikke kun burmesere, der kan finde på den slags, jeg følger forskellige Fora på facebook og der kan jeg se, at fænomenet med at katte bliver uvenner og derefter urenlige ikke er så sjældent et problem og kan opleves ved flere katteracer inklusive huskatte.
    Jeg ser også fjernsyn ind imellem og har set en udsendelse med huskatte i England. Kattene havde kamera på, så man kunne følge deres færden. Det viste sig faktisk, at i flere af de husstande, hvor der var flere katte, var kattene ikke begejstrede for hinanden og omgikkes kun nødtvungent. De havde delt huset op i zoner, hvor en enkelt kat regerede. Konklusionen var, at det ofte ikke var til kattenes fordel at være sammen, selvom ejerne troede det. Den udsendelse var meget lærerig for mig, vi havde overvejet en kat til, men det skal vi ikke have, hvis vi skal have 2 katte igen, skal det være fra samme kuld, det er svært at bringe katte sammen, der er store og ikke kender hinanden i forvejen , det kan jeg også se i de kattefora, jeg er medlem af.
    Men det var skønt at se vores burmesere ligge som dine, jeg vil så lige sige, at sådan lå de også og sov, da de var uvenner, det var kun, når de var vågne, der var problemer, så man kan ikke altid skue kattene på hårene.


  • #61   21. mar 2019 Hej Helle
    Hvordan går det med lille Mikkel til morgen?


  • #62   21. mar 2019 Søde Mikkel sover under sofaen, da jeg står op. Kan se i skålene, at han både har været i tunen og kyllingen smiley jeg er så glad!
    Han har også været i kattebakken og tisset. Endnu ingen afføring, men maven skal også lige igang smiley

    Mikkels søster kommer kl. 10 med opdrætter smiley


  • #63   21. mar 2019 Hvor er det godt at høre, at han er kommet igang, nu bliver det spændende, hvordan han modtager sin søster. smiley

  • #64   21. mar 2019 Ja jeg håber ikke, at det bliver for voldsomt for ham, og han har vendt sig til at få alt opmærksomheden selv

    Jeg kan også se, at han har været godt igang med mit spøgelsestræ, den har i hvert fald fået nogle tæsk i nat ??


  • #65   21. mar 2019 Så kom Mikkels søster, og hold nu op, hvor blev han glad for at se hende. Han har gået og leget kongens efterfølger og kaldt på hende lige så snart, han ikke kunne se hende.
    Efter 1,5 time fortrak Mikkel sig op på badeværelsesskabet, hvor han tit sidder. Wendy, som hans søster hedder går og kalder på ham, men han leger vidst gemmeleg lige nu smiley


















  • #66   21. mar 2019 Hvor er det godt at høre, at de har savnet hinanden og er så glade for at se hinanden igen, så kan I slappe af. I skal nok ikke vente for længe med at få søster neutraliseret, det er ikke godt for pigerne med løbetider, hvis det kan undgås. smiley smiley

  • #67   21. mar 2019 Ja det er dejligt! Jeg er på arbejde fra og kommer først hjem kl. 01 i nat. Så jeg er meget spændt på at se, om de finder ud af det sammen smiley
    Mikkel fortrak sig tog de sidste to timer inden jeg tog afsted. Tror det var overvældende for ham smiley


  • #68   21. mar 2019 hvor sødt smiley

    held og lykke med dem smiley smiley

    beholder du hende?


  • #69   21. mar 2019 Ja det gør jeg smiley

  • #70   21. mar 2019 god beslutning smiley

    glæder os til at se billeder af de to sammen smiley


  • #72   21. mar 2019 Hvor er det dejligt, du beholder begge. Ja vi glæder os meget til at høre, hvordan det går med dem og se billeder. Jeg har fulgt dig med stor spænding og medfølelse og håber, vi må følge dine skønne misser i tiden fremover. Hvor er det dejligt, det går godt.

  • #73   22. mar 2019 Da jeg kom hjem lå de sammen under sofaen og puttede. Maden var spist råb og ståb. Jeg er sikker på, at Mikkel er begyndt at have affrøring, der var i hvert fald nogle små knoldede afførringer i Bakken, som godt kunne ligne noget obstipations afførring.
    Wendy er helt vild legesyg og nærstudere alting! Man kan tydeligt mærke, at hun er fremgangskatten og den der går først.
    Dog er Mikkel den der er blevet mest kælen. Men kun hvis jeg kommer til ham og starter med at kæle med ham. Derefter begynder han at slikke min hånd og kommer og puffer til min arm fordi jeg skal blive ved.
    Jeg bruger ca en time om morgnen og aftenen på at nusse og kæle med dem, finde mad og vand og ordne bakke. Så bliver der self også nusset en del i mellemtiden. Det kræver bare utrolig lang tid, at få Mikkels tillid til at komme frem, så han kan få sin morgen og aften piller, og den bliver ødelagt lige så snart jeg skal til at “tvinge” pillerne i ham.
    Mikkel gemmer sig stadig meget. Wendy kan derimod godt finde på at ligge sig i sofaen ved siden af mig. Hun er en del mere opmærksomhedskrævende ??


  • #74   22. mar 2019

    profilbillede
  • #75   22. mar 2019

    profilbillede
  • #76   22. mar 2019 Hvor er de dejlige og smukke. Det er så dejligt at høre, at det går godt med dem og at de kan så godt sammen.
    Check lige op på dine planter, der er rigtig mange, der er giftige for katte. Alle slags løg og løgplanter og en masse andre. Jeg troede det var ok med afskårne tulipaner, men har lige fundet ud af, at det er det ikke. Her er et rigtig godt sted at checke www.Siamis.dk jeg har faktisk kun roser. Man må endelig heller ikke give dem mad med løg i.
    Ja, det er altid trælst at skulle give piller, det er der vist ikke mange katte, der bryder sig om. Hvor længe skal du give dem? smiley smiley
    Min Trine vil ud hele tiden, hun kan mærke foråret.H smiley un kommer kun på terrassen nu, men skal ud i vores indhegnede lille rækkehushave, når det bliver varmere. Hun har været derude en enkelt gang, men da blev hun møgbeskidt, fordi plænen er så våd. smiley


  • #77   22. mar 2019 nej hvor er de bare kære sammen smiley

    jeg tror at du har gjort det helt rigtige.

    vedr planer så kan "pletter i luften" anbefales. den kan kattene også godt tåle
    men allerbedst er at købe kattegræs. vi har en del planter men kattene holder sig til deres græs.


  • #78   23. mar 2019 Ja de er rigtig søde. De er vidst det, man kalder "rigtige" søskende. Når den ene ikke kan finde den anden, så kalder de, men de kan også blive trætte af hinanden, især når der skal leges. Der gider Mikkel ikke, at Wendy kommer og "stjæler" hans legetøj smiley

    Den de sidder ved blev jeg anbefalet til katte, men når jeg googler den, er der mange der mener den ikke er katte-venlig. Så den kom lige udenfor at stå smiley
    De røre ikke ved mine andre planer, men skal vidst på planteindkøb snart smiley


  • #79   23. mar 2019 Det er så dejligt at høre, at de har det så godt sammen og trives. Det link, jeg gav dig ang. Planter er faktisk rigtig godt, du kan slå planterne op alfabetisk og og så se en gradinddeling af, hvor giftige de er. Det var
    www.siamis.dk
    Rigtig god weekend


  • #80   23. mar 2019 Tusind tak for det Kirsten smiley

  • #81   24. mar 2019 Listen med giftige planter er ikke en dk adresse, den hedder
    Siamis.com
    Den kan også findes ved at google siamis planter
    Undskyld fejlen
    Rigtig god søndag til jer og kattene


  • #82   25. mar 2019 Hvor er det dejligt, at det går godt, og han skal nok blive helt i top, når du ikke længere skal give piller, det er jo ikke den bedste start på et nyt hjem og ny familie,,, selv når de har været længe et nyt sted, er medicin ikke noget katte er glade for.

  • #83   28. mar 2019 Hvordan går det med de skønne misser?

  • #84   29. mar 2019 Da jeg fik min han hjem på 5 måneder var han præcis sådan. Tror der gik 3 dage, så hørte vi han spise tørfoder - men havde stadigvæk ikke set ham drikke, og han spiste stadigvæk meget meget lidt.
    Tror der gik 2 - 3 uger før jeg hent faktisk så han drikke ??. Gav ham tid. 1,5 døgn er ingenting!


  • #85   2. apr 2019 Hej Kirsten,
    Det går rigtig godt! De nyder hinanden og kommer lige så snart vi står op eller kommer hjem. Især Mikkel er meget kælen. Ingen tvivl om, at de nyder godt af hinanden smiley


    Amalie, af alle de katte jeg har haft, har jeg ikke oplevet noget lignende. Det handlede ikke bare om, at han ikke ville spise, men han var heller ikke på toilet og havde en underlig adfærd. Det var hans opdrætter også enig i, når jeg beskrev det for ham. Men det vidste sig også, at jeg havde god grund til bekymring. Han var syg og blev opstartet i AB-behandling og smertestillende og havde feber.


  • #86   2. apr 2019 Det er rigtig godt, det går så fint med dem, det var synd for jer, at I startede op med en syg kat, men nu er tingene heldigvis vendt til det bedste. Jeg håber, I må få rigtig meget glæde af jeres to små nye misser.

Kommentér på:
10 mdr. gammel kat, lige hentet hjem, vil ikke spise

Annonce