{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Tør pels {{forumTopicSubject}}

Jeg har min dejlige gamle dame på 12 år, som er maine coon blanding, adopterede hende i august.
Hun har været lidt svær at fodre (er blevet tjekket ved dyrelægen), indtil januar fik hun vådfoder der var specifikt til maine coons, men i janaur skiftede jeg til tør foder til Hills joint care, da hun har slidgigt. Helt klart det bedst skift, da jeg nu har en kat der er meget mere aktiv, elsker sit foder (første gang jeg har oplevet det) og tilmed taget en lille smule på, ikke at hun var undervægtig før, men hun kunne godt tåle lidt ekstra gram.
Men til gengæld synes jeg hendes pels er blevet lidt kedelig siden, og er slet ikke i tvivl om at det er pga. foderskiftet. Har prøvet at give hende lidt fiskeolie, men det er hun ikke specielt begejstret for, har I kloge hoveder nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at "friske" hendes pels op igen? smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tør pels
  • #1   20. mar 2019 Der er sjældent en høj nok fedtprocent i specialfoder, og derfor får de en kedelig pels. De færreste katte kan lide lakseolie. Så det er noget af et problem at stå med, med mindre du finder noget tilskud.

  • #2   20. mar 2019 Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med dit problem, men jeg vil foreslå dig at fremføre det på Facebook-gruppen “ vi, der elsker katte”, den har rigtig mange medlemmer men masser af forskellige kattetyper, så måske kan de hjælpe. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #3   20. mar 2019 Jeg giver mine lakseolie på deres tørkost hver dag,og deres pels er blevet meget mere blød og skinnende .mine vil så godt spise det,jeg køber det i zooplus,der er sådan en trykpumpe på,så er let at dosere. smiley


  • #4   20. mar 2019 Hej Stine
    Mine katte får ca. hver 14 dag en dåse tun i vand til deling - bagefter er deres pels bare pænere og glattere. Man anbefaler bare ikke tun på dåse som katte mad? Så derfor kan jeg anbefale at du køber tun i kattemad som eksempel Sheba Classic Soup Tun (den er mine katte også vilde med) og pelsen bliver bare pænere. Et forsøg vær!


  • #5   20. mar 2019 du kan også købe en lille pose royal canin hair and skind og blande samme med hendes tørfoder eller bruge dem som godbidder (altså godt med godbidder hver dag smiley )

    jeg bruger det hvis mine bliver kedelig i deres pels. bare sådan en 1 mdr tid så bliver den fin igen
    jeg blander den bare med det normale foder

    har også prøvet lakseolie, og det er der ingen af mine som gider. så jeg har en flaske stående til ingen verdens nytte smiley heldigvis var den gratis - fik den i en killingpakke

    mine får 1 ds tun og 1 ds cosma natur tun om morgen. til deling.
    og må faktisk sige at efter jeg er begyndt med cosma så har jeg ikke haft behov for hair and skind. så måske det var noget?


Kommentér på:
Tør pels

Annonce