{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.779 visninger | Oprettet:

Hvordan bruger I jeres kattelem? {{forumTopicSubject}}

Har I kattelem og hvordan bruger I jeres kattelem, har i også flere, har I med chip i, er kattene glade for dem, har jeres katte taget bytte med ind gennem kattelemmen? smiley
Vi har nemlig selv 5 stykker og kun 4 katte. Vores katte er både øremærket og har chip – Vi har 2 katte lemme fra udestue og forstue ud til det fri med chip i så det kun er vores egne katte der kan komme i gemmen dem.
I vores udestue har vi en alm. Uden chip i, ind til huset. På den kattelem har vi sat et skab, her lukker vi lågen på skabet når de er kommet ind for natten (så de ved - nu kan vi ikke komme ud).
Vores 4 katte - er mor kat og 3 stk. hendes unger, (som er blevet voksne) – Mor kat (Nuggi) kan godt blive irriteret på de 3, og det kan godt stresse hende. Så vi har en kattelem med chip i en dør, hvor kun hun kan gå i gemme. Så kan hun selv bestemme om hun vil være sammen med de andre eller ligge og hvile alene.
Vores sidste og 5 kattelem med chip skal vi have sat i et kælder vindue, den skal sættes til at de kan gå ind og ikke ud, hvis de er på den anden side af huset og hurtigt vil ind – hvis er fare på færde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan bruger I jeres kattelem?
  • #1   22. mar 2019 Hold da op, det var avanceret..
    Men godt at I gør så meget for kattene smiley .
    Vi har en kattelem i drivhuset så Gustav kan gå derind hvis det regner. Hvis han vil ud om natten kommer han ind i soveværelset og miaver og banker på vinduet. Så må jeg op og lukke ham ud. Omvendt når han vil ind igen. Hvis han har en mus i munden kan miaver han ikke, banker kun og så kan jeg hvis jeg er opmærksom vente med at åbne til han har sluppet musen. Det er dog ikke hver gang jeg midt om natten er opmærksom så det hænder han får en med ind smiley


  • #2   22. mar 2019 smiley Kan godt huske at jeg har set Gustavs kattelem i drivhuset smiley Godt han kan gå i læ hvis det regner og du ikke lige høre at han banker op smiley Det må ikke være så fedt med små mus midt om natten smiley

  • #3   22. mar 2019 Jeg kan ikke komme igennem en. smiley smiley

    Ej hankattene har kattelem - en helt almindelig blød en til hunde, da de ikke kan gå igennem en almindelig en uden at hale den ud af muren. smiley


  • #4   22. mar 2019 Vores den ene kattelem til chip er også en man bruger til små hunde. De andre er til alm. kat, og ja vores ene kat Nuggi må klemme sig gennem - Det går lige men det ser også lidt sjovt ud smiley Så ja jeg kan godt se problemet smiley De burde alle laves lidt større.

  • #5   22. mar 2019 Selv den største af chipkattelemmene er ikke store nok til en Maine Coon hankat ha ha... smiley

  • #6   22. mar 2019 Hej Susanne. Ok jeg troede faktisk godt de kunne komme igennem de store smiley - Og er findes jo flere store katte - det er ikke i orden smiley Så Øh. håber de får lavet nogle så alle katte kan komme igennem en kattelem og ikke en hundelem. smiley

  • #7   22. mar 2019 har 1½ kattelemme
    1 ud fra udestuen og ud til løbegården
    og så er der købt en som skal sætte i døren ud til udestuen.

    men det skal så siges at kattene stadig ikke fatter at man skal gå igennem. så lågen er hejst op med en snor. så kan de bare smutte ind og ud.
    begge lemme er str hund. ellers kan de små tvillinger ikke komme igennem.


  • #8   22. mar 2019 Hej Anja smiley Vi havde også det første lange tid en snor i lemmen, hvor lågen var hejst. Da vores katte heller ikke fattede at de selv skulle skubbe den op. (troede aldrig de lærte det)
    Men da vi så tog lemmen ned igen, lærte de hurtigt selv at skubbe til lemmen. Når først en havde gjort det, fulgte de andre hurtigt efter. smiley


    profilbillede
  • #9   22. mar 2019 tror bare at det er blevet en vane for os - og kattene
    har tidligere haft en kat Freddy og han nægtede at bruge lemmen. han var vildt kilden på ryggen/sidderne, så det var ret totur når han skulle ind og ud af en lem
    og så er det bare blevet til at lågen bliver hængt op



  • #10   24. mar 2019 Min kattelem blev opgivet for flere år siden efter jeg flyttede. Det var meningen Silla skulle ha chip og en sureflap lem . Indtil den kom i havde hun så en almindelig kattelem. Der gik 2 dage efter den var sat i . Så vågnede jeg op til 4 han katte i stuen og så var det bal med kattelem forbi. Jeg ville gerne ha en sureflap ud til hendes have men der er kun vinduer og så skal den indsættes i en rude. Så jeg bruger vinduet og om sommeren min terrasse dør. Forleden så jeg på facebook en der havde chiplem og alligevel kom naboens kat let ind. Jeg orker ikke det cirkus igen. Jeg ved dog ikke, hvor ofte det sker fremmede katte kan gå ind af en chimplem eller om det på facebook var en enlig smutter. Hun havde filmet det så man kunne se den kom ind så let som ingenting ved at tippe døren op den modsatte vej med en klo.

  • #11   24. mar 2019 Hej Britt Det var da også surt at stå med 4 han katte i stuen smiley Vi er meget glade for sureflap - der er også forskellige udgave af dem - den store vi har kan vi styre i begge retninger (både ind og ud) (der kommer ikke andre katte ind end vores - husket i chippen). De små har vi flere udgaver af (vil tro det er alt efter alder på dem) Den ene vi har inden for, kan kun mor katten gå igennem ind til rummet (de har prøvet men den åbner ikke) - men hvis døren er åben og kattene kommer fra den anden side (inde fra) kan alle gå igennem. smiley
    Andre af de små kan vi styre begge veje - så det er vigtigt at man montere den rigtigt vej. (man skal inden for kunne se hvor man stiller den, kan jo også sættes så alle kan gå igennem) - Vi har ikke haft andre katte der gå igennem lemmen med chip. Glemmer vi at lukke døren til udestuen har vi 2 frække han katte der går ind og spiser deres mad. Men jeg har aldrig set det er lykkes dem at gå igennem sureflap lemmen. smiley
    Hvordan det er lykkes den på facebook ved jeg ikke - men lyder som en klog kat der kender systemet - modellen må ihvertfald være som den vi har indenfor hvor man altid kan komme igennem den ene vej. Så hvis du skal have/købe en så husk at få den hvor du kan styre begge veje. smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hvordan bruger I jeres kattelem?

Annonce