{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

andre der bruger wish.com? {{forumTopicSubject}}

hvordan handler man på den side?
er der noget med at der er begræsninger på hvor meget man må købe for?
andet jeg bør vide?

har handlet i kina i flere omgange. men kender ikke wish. Og har lige siddet og kigget lidt på den, og der er da flere ting som jeg godt kunne bruge både til mig selv og til kattene.
jeg ved godt at pris og kvalitet hænger sammen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  andre der bruger wish.com?
  • #1   21. jun 2018 Det er nu ikke så meget kvalitet - det er alle de stoffer de putter i. Basically, hvis det er noget der rører din hud i mere end få sekunder ad gangen så lad være med at købe det.
    Hvis det er noget dine katte vil have i munden og slikke på så lad være med at købe det. Her er det Forbrugerrådet skrev:
    “Rådet anbefaler, at man er meget opmærksomome på, hvad man køber, og holder sig fra produkter til børn, make-up og andet man får på eller ind i kroppen, og elektriske produkter som f.eks. opladere, hvor der kan være brandrisiko, hvis de kortslutter.”

    Og her fra deres nyeste test:
    Undgå at shoppe disse ting på Wish og lignende sites
    Elektriske produkter – de kan være brandfarlige
    Legetøj, børnetøj og babyudstyr – manglende hensyn til sikkerhed og skadelige stoffer
    Køkkenredskaber – skadelig kemi kommer i direkte kontakt med din mad
    Kosmetik, plejeprodukter, tøj og rengøringsartikler – kan indeholde skadelige kemiske stoffer, der er hormonforstyrrende og allergifremkalende.


  • #2   21. jun 2018 Hej Anja. Før du handler nogle ukendte steder. Kik altid på Trustpilot!!!
    Mvh
    Fredericia


  • #3   21. jun 2018 Du må stadig kun købe for max. 80 kr. hvis du ikke vil betale told og skat! smiley Det er vist også en kina-forretning. smiley

  • #4   21. jun 2018 Jeg har brugt wish til flere ting. Dog kun ting til mig selv indtil videre.

    Jeg må indrømme at sådan noget som kemikalier osv har jeg aldrig været så bekymret for. Det er korrekt at de ikke følger EUs regler i forhold til hvad de må putte i. Men de putter jo ikke ligefrem gift i.
    Det er korrekt at nogle stoffer kan være allagifremkaldende, hormonforstyrrende osv osv.
    Men vi har også en million ting herhjemme der kan fremkalde den slags ting. Det er bare i mindre mængder måske og derfor er det godkendt. Så med mindre man går meget op i at undgå alle former for stoffer så kan man sagtens handle på wish smiley
    Jeg er i hvert fald ikke sart. Så legetøj tør jeg f.eks godt købe der fra. - Ikke at jeg har gjort det, men det er nu bare fordi det har været nemmere at handle på zooplus som er en meget billig hjemmeside smiley


  • #5   21. jun 2018 det jeg pt har kigget på er kjoler til mig selv og min mor smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   21. jun 2018 Anja. Jeg har læst at de fleste på wish køber tøj og sko der er et nummer større end de bruger, vil bare lige fortælle dig det, så dig og din mor ikke køber tøj der er for lille. smiley

  • #7   21. jun 2018 Det er meget forskellige med str. Jeg køber ofte den størrelse jeg plejer at bruge og som hovedregel så passer det men man er aldrig helt sikker og mange gange sidder det slet ikke tæt på den måde det ser ud på billederne. Så jeg køber sjældent tøj derfra længere. Tror det er omkring halvdelen af det tøj jeg har bestilt som jeg har kunnet smide ud fordi det simpelthen var ubrugeligt.

  • #8   22. jun 2018 Man behøver ikke at være sart, men det kunne man blive, hvis man ender med at alle de skøn e udenlandske stoffer giver dig allergi, overfølsomhed og i værste tilfælde kræft.
    Så jo, det kunne lige så godt være gift der var i nogle ting. Der er jo også en grund til, at det er billiger i Kina m.fl. Ingen Lund og ingen, eller dårlig kontrol af produkter.
    Jeg vil hellere betale noget mere og så vide at nogen holder øje med, hvad der puttes i. I sidste ende, ender det i fødekæden og i os.


  • #9   22. jun 2018 Noget af det er squ gift... hvad med at se “Pet Fooled” der er det ret tydeligt med kattemads krisen fra 2007 at de puttede melamin, som er giftigt, i kattemaden smiley

  • #10   22. jun 2018 Denise:
    Spiser du færdig lagkagedej?
    Spiser du brokkoli?
    Spiser du popcorn lavet i en micro?
    Bruger du perfume?
    Bruger du skyllemiddel?
    Spiser du kød der ikke er økologisk?
    Solbader du?
    Undgår du solen?
    Spørger du dig med solcreme?
    Lader du være med at smøre dig med solcreme?

    Hvis du gør bare en af de ting her så er du i risikogruppe for at få kræft og/eller allergi.

    Og det er selvom det er danske produkter.
    Problemet er at vi ikke rigtig er kildekritiske i vores forskning.
    Ja hvis du spiser 100 kg brokkoli om dagen så får du måske kræft. Men hvem gør også det?

    Det samme kan meget vel gælde de udenlandske produkter. Hvis du går med et stykke tøj i 24 timer hvert døgn i 60 år så kan du udvikle kræft. Men hvem gør det?


  • #11   22. jun 2018 Jeg handler meget smykker derinde. Og jo - de kan få nogle i s925 hvis du kigger dig omkring og ser på anmeldelser af det enkelte produkt. Tøj har jeg også købt meget af. Nej det er ikke fantastisk kvalitet, men man er da også stupid hvis man forventer det til den pris. Har også købt katteting- de er dog ikke kommet endnu. Jeg falder for at man kan få nogle unikke og spøjse ting som alle andre ikke har.. Hold beløbet under 83 kr pr. bestilling så skal det nok gå. Jeg har altid fået alle mine pakker med fuld tilfredshed smiley

  • #12   24. jun 2018 Luna S Jeg gør nogen af tingene, ja. Nej vi har ikke en mill. ring herhjemme der kan fremkalde det.

    Måden du skriver om det på. Allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer, er da i høj grad gift. De skader kan følge dig for resten af livet og være ret invaliderende.

    Det er da muligt at du ikke er sart nu, men skulle du få allergi/astma eller en hormonforstyrrelser, så er jeg sikker på, at du bliver det. Du skulle sørme ikke tage aå lidt på


  • #13   24. jun 2018 Denise:
    Som beskrevet så er risikoen for de ting ikke så store som du blæser det op til. Præcis ligesom mange af de danske ting som de råber op om. Når de laver forskning på de stoffer der så gør de det meget intenst.
    Da de skulle finde ud af om brokkoli var skadeligt fodrede de en mus med det hver dag, 2 gange dagligt i et år eller sådan noget.
    Konstatere - Ja det er giftigt og kan være kræft-fremkaldende. - Hvis du aldrig æder noget som helst andet. - Men hvem gør det!

    Hvordan kan du vide at princippet ikke er det samme med det andet?
    Fakta er jo at hvis de kan blæse i hovedet på os "Uhh udlandet er farligt" så bruger du alle dine penge herhjemme hvilket gavner de griske mennesker i vores land. Og hvem tror du betaler for den forskning der laves? - De pengegriske i vores land.

    Kom endelig gerne med eksempler på folk der er blevet så skadet af et produkt fra wish - Med bevis på at det ikke var det brokkoli de spiste selvfølgelig som forgiftede dem smiley


  • #14   28. jun 2018 DK tester rigtigt mange varer for vores skyld. Jeg forståelse ikke du kalder det at være griske.

    Jeg behøver vel endelig kun at nævne squisizh og forholde, som bliver lavet i Kina og indeholder bla. hormonfarlige stoffer. Ja skittet fra Kina, Vietnam m.fl. er billigt, men du har ingen sikkerhed for at det ikke er skadeligt og fremstillet på en bæredygtig måde. Alt sammen noget, vi i vesten prøver at gøre noget ved.

    Kvalitet koster og jeg vil hellere give lidt mere for ind varer, end at købe billigt skrammel, der kan indeholde alverdens farligt møg.

    Vi skal være glade for, at DK har strenge krav til både fødevarer og de ting vi bruger i det daglige. Det støtter jeg gerne.


  • #16   28. jun 2018 Det er ikke så meget kræft som er fremme, fordi det tager tid før kroppen bliver påvirket. Det er mere de stoffer som hurtigt forårsager problemer som formaldehyd, kviksølv, bly etc.

    Her for eksempel smykker...
    “EUROPEAN UNION

    In the EU, jewelry products must conform to the chemical requirements as mandated by the Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals (REACH), Regulation (EC) 1907/2006, a comprehensive piece of EU-wide legislation for the management of chemicals. The important provisions in REACH, governing the use of chemicals in jewelry are:

    Restricted chemicals falling under Annex XVII of REACH which include:
    Cadmium
    Chromium (VI)
    Lead
    Nickel (migration)
    Polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs)
    Substances of very high concern (SVHCs) on the Candidate List for the purpose of:
    Article 7(2) of REACH ‘Notification of substances in articles’
    Article 33 of REACH ‘Duty to communicate information on substances in articles’
    In addition to EU-wide legislation, it is also important that jewelry products destined for a particular EU member state conform to any specific requirements, as mandated by the laws of that particular market.”


Kommentér på:
andre der bruger wish.com?

Annonce