{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvorfor er der ingen der bruger "Lav"? {{forumTopicSubject}}

Så, nu vil jeg prøve at oprette et indlæg herinde. smiley

Jeg er gået i gang med at vurdere katte. Man kan angive fra Extra Høj til Lav.

Der findes nogle virkeligt smukke katte herinde. Elsker især de smukke huskatte, og hvis der evt. er nogle racekatte hvis linjer jeg elsker. I de tilfælde giver jeg høj, alt det jeg kan.

Og i de tilfælde hvor katten's ejere har valgt at lade kattene fremstå som noget de ikke er, har jeg givet Lav, hvad kan man ellers, for det er både fornedrende overfor racerne og skadeligt med de underlige begrundelser disse ejer har for diverse underlige tricks, som alt i alt kun handler om at være BYB'ere og misbruge racernes gode navne. De får det til at fremstå som noget helt naturligt at deres katte er en race, som de ikke er. Jeg er så træt af at nogle mennesker bare ligeglade med det hårde arbejde, det er at være en ordentlig opdrætter. Og jeg er indigneret på huskattenes vejne over at folk bare blander en masse race ind i hinanden, og dermed er i færd med at ødelægge den danske huskatte-race. Jeg forstår simpelthen ikke at man har samvittighed til det.

Man kan jo bare tage et kig i annonce-markedet herinde. De fleste katte af de der bliver solgt herinde, er blandinger af racer, eller de såkaldte "racekatte uden stamtavler". Jeg er fuldstændig forfærdet over begge fænomener. Så derfor får de katte hvis ejere ikke forstået disse basale problemer altså "lav" fra mig, "racekattene uden stamtavler", gør jeg endda den tjeneste at ikke kommentere på deres type. Jeg håber disse folk bliver klogere af sig selv, og at jeg kan hjælpe med at åbne deres øjne.

Hvad bruger I vurderingsfunktionerne til? Andre forslag til hvad man kan bruge vurderingen Lav til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er der ingen der bruger "Lav"?
  • #1   12. jul 2008 såden synes jeg ikke man kan sætte karakter systemet op og som jeg forstår det så "må" man egentligt hellert ikke stemme sådan.

    det her er taget fra reglerne ..

    Det skal dog siges at bedømmelsessystemet ikke er dit eget "våben" til at gennemføre dine regler på siden. Vi vil ikke se karakterer givet med kommentarer om at en bestemt ting skal ændres. F.eks. vil vi ikke se noget krav om at der skal være mindst 10 billeder eller andet. Hvis du er utilfreds med en brugers kat, kan du undlade at give karakter og eventuelt skrive hvorfor.


    jeg mener ikke at nogen katte har fortjent en lav da alle katte er dejlige på hver deres måde.


  • #2   12. jul 2008 Alle katte i lige gode, katte er fantastiske, og derfor fortjener de også et godt liv, uden f.eks. filtrende pels blandet ind i generne hos de vildtlevende katte i DK.

    Og nu er kattene jo ligeglade hvad der står herinde på et internetforum. Forummet er for katteejerne, og ejerne har lagt billeder af katten herind, for at få dem bedømt.

    Hvad i alverden findes "Lav"-bedømmelsen så for? Hvorfor kan den bruges.


  • #3   12. jul 2008 Er det billeder af katten man bedømmer - eller er det ejeren? Jeg bedømmer katten (og som regel får de høj eller X-høj, fordi jeg synes alle katte er smukke). Hvis katten evt. er placeret i forkert race kan jeg godt finde på at skrive en kommentar - men jeg giver ikke lav på grund af det.

  • #4   12. jul 2008 du må da os bruge lav jeg har bare ikke lyst til at bruge den,

  • #5   12. jul 2008 Jamen hvad så med dem som gør kattene kede af det, ved at avle løs på deres katte, som de ikke aner hvad indeholder af f.eks sygdomme eller dårligt temperament, og ved at parre huskatte med langhårskatte, som så ikke kan klare sig selv i naturen (eller hvis de ikke bliver passet og børstet)?

    Nu vi er blevet enige om at forummet er for menneskene, må man da også kunne tage konsekvensen af sine handlinger?



  • #6   12. jul 2008 Signe: Jamen det har jo ikke noget at gøre med galleriet. Der er det da billederne, det kommer an på. Men det er da helt rigtigt, det du skriver, synes så bare mere at det hører til i forumet.


  • #7   12. jul 2008 signe det har jo intet med karakter systemet og gøre.

  • #8   12. jul 2008 Ja, jeg er enig.

    Men hvorfor fortsætter de så, disse mennesker? Jeg tror det er fordi de ikke læser herinde i forummet. Jeg har allerede fået nogle forundrede tilbagemeldinger fra de (to personer) hvis gallerier jeg har givet "lav"-bedømmelsen til.

    Jeg har gjort det for at råbe dem op, og jeg vil da håbe de kommer herind til denne diskussion, så vi kan få dem i tale.


  • #9   12. jul 2008 Signe.. ja men nu har jeg din begrundelse og fred være med dig og dine holdninger..Men samtidig laver du også brud på KG's regler
    Jeg har valgt at lade være med at træde ned på dit stadie og har bare fjernet mine pæne karakterer fra dig.


  • #10   12. jul 2008 Missemor.. Du må godt nok undskylde.. men jeg er så træt af hele tiden at skulle forsvare det her over for en meget lille gruppe katteejere.. Den ene skiftes efter den anden til at hænge Byb'ere ud i diverse tråde. Nu bliver det så gjort under betegnelsen karakteren lav..
    Skulle ikke undre mig at nogen bare ser om der stamtavle og så er alt ok,, men mange skriver ja til tavle herinde selvom de ikke har det.. bare se den sidste tråd hvor Byb'ere skulle hænges ud af en som har huskatte og påstår der er tavle på dem...
    Nope.. gider ikke de her diskussioner, de ender hver eneste gang i skænderierselvom man skulle tro vi var her fordi vi holdte af katte allesammen


  • #11   12. jul 2008 men sigen hvordan kan du se hvem der passer deres katte godt og hvem der ikke gør ?

    for jeg ved da at anette C som os skriver i tråden her passer sine katte godt ?????


  • #12   12. jul 2008 sigen=signe

  • #13   12. jul 2008 Signe skriver
    "Jamen hvad så med dem som gør kattene kede af det, ved at avle løs på deres katte, som de ikke aner hvad indeholder af f.eks sygdomme eller dårligt temperament, og ved at parre huskatte med langhårskatte, som så ikke kan klare sig selv i naturen (eller hvis de ikke bliver passet og børstet)?"
    Det du faktisk siger at hvis de ikke har tavle så bliver de ikke passet ??
    Og tror du ikke kattene er ligeglad med hvem de parrer sig med ?? Det er da os mennersker der har udstyret dem med en tavle ikke dem selv og personligt tror jeg nu ikke katten bliver lykkeligere af et stykke papir


  • #14   12. jul 2008 hmm, om katten er utolig smuk eller bare smuk, kommer da ikke an på dens menneske, eller på om den har stamtavle...

    jeg kunne aldrig finde på at give lav, sådan set heller ikke mellem


  • #15   12. jul 2008 Anette C, jeg kan se at du slet ikke har forstået hvad en stamtavle skal bruges til.

  • #16   12. jul 2008 Signe.. nu er det ikke mig der er ved lavet en sammenkogt ret, men dig.. du blander alt muligt imellem hinanden.
    Syntes du skulle læse på reglerne , efter hvad jeg kan se er det dig der overhovedet ikke har forstået dem


  • #17   12. jul 2008 Signe .. og vil du diskutere stamtavler er der masser af indlæg du passende kunne deltage i !!!

  • #18   12. jul 2008 Jeg bedømmer katte og ikke ejere herinde, og det er vel også sådan det skal være, når det er et galleri.
    Diskussionen om hvordan man holder kat, kommer da overhovedet ikke billederne af katten ved.
    Tråden handler om at give karakter til katte, og jeg giver aldrig lav eller middel, da jeg syntes alle katte er dejlige, og de fortjener høj eller ekstra høj smiley


  • #19   12. jul 2008 du må da os bruge lav jeg har bare ikke lyst til at bruge den. lav er som af sige af folks katte er gremme. alle katte fortjæner et stort x-høj

  • #20   13. jul 2008 Signe, nu er jeg så en af dem du har givet mine katte LAV... åh nej du glemte jo Melis det er sandt eller har du mon husket det nu?
    Hvordan i alverden kan du sidde og udtale dig om hvordan vi passer vores katte?? Hvordan kan du give kattene lav, fordi vi har skrevet MC men uden tavle. Kunne du evt forestille dig hvem der sælger til os?? Ja faktisk dem med tavler. Så ja de er skam den race vi skriver de er. Hvis du gider at læse reglerne for, at give lav, burde du måske tænke dig lidt om.
    -Og jeg beklager da meget, at jeg ikke har skrevet i denne tråd noget før, men jeg har et arbejde, at passe, og har siddet ved en døende det meste af aftenen, og taget mig af pårørende også, så efter dette, tror jeg du mangler at få dig et liv, fremfor at give flotte katte lav!


  • #21   13. jul 2008 Jeg ville aldrig give en lav... og da slet ikke på det grundlag, at det er en racekat uden papir...
    jeg synes man skal se på katten, dens udseende... billedet der er taget..


    i mine øjne er alle katte smukke.... smiler... bare på hver deres måde.. ss


  • #22   13. jul 2008 hvad betyder egentlig Byb'ere ???

  • #23   13. jul 2008 K & C .. en der avler på katte uden tavler..
    Jeg er også sådan en åbenbart selvom jeg aldrig har haft killinger *SS*


  • #24   13. jul 2008 Man siger jo ...Hvis du ikke har noget godt at sige, så lad være med at sige noget.
    Jeg giver ikke LAV, fordi jeg kun stemmer på nogle som jeg bestemt synes er flotte katte, og hvis jeg synes en kat bare er almindelig eller grim, så lader jeg være med at udtrykke det...katteejeren bliver jo ked af at høre at min negative mening om deres kat.


  • #25   13. jul 2008 Jeg kunne ikke selv drømme om at give lav ! alle katte er søde hvis nogle skulle have lav var det min egen kat Mistral han er gammel tynd og ikke særlig køn men han er min lille søde misser ! jeg ville da blive ked af det hvis han fik lav han har jo levet i18 år :=))

Kommentér på:
Hvorfor er der ingen der bruger "Lav"?

Annonce