2.485 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Pøller i pelsen Pøller i pelsen

Hej, jeg har en langhåret killing på 14 uger, nogle gange efter han har været i kattebakken hænger klumper med pøller i hans hår bagi. Nogle gode råd til hvordan jeg sørge for at det ikke sker? Eller hvordan jeg hurtigt og effektivt får det fjernet?
Jeg har prøvet med en våd klud, men det er simpelthen villet får meget ind i hans pels smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pøller i pelsen
  • #1   3. apr 2019 Vi klipper lidt af pelsen af, vi prøvede også i starten at tage det af med en våd klud, man kan godt hvis det ikke er meget - men så kan katten godt blive lidt sur, hvis man er for lang tid om det. smiley Så det bedste resultat er at klippe pøllen af (det er vores erfaring) smiley

• #2   3. apr 2019 Jeg har Trine på 10 måneder, som er en Ragdoll. Hun har også med mellemrum pøller i pelsen, men først, fra da hun var omkring 8 måneder. Det sker ikke så tit. Vi prøver forsigtigt at tage pøllen af og vasker hende i bag i håndvasken for at få det sidste af. Vi har klippet et par gange. Jeg ved også, der er nogen, der klipper pelsen i bag. Jeg indrømmer, det er megasvært at få af. Hvad er det for en Katteraceklub, du har fået.

• #3   3. apr 2019 Jette R
    Jeg måtte lege en del med ham indtil han blev træt så jeg kunne klippe pøllerne ud (der var meget smiley ) da jeg fik fjernet pøllerne tog jeg lige lidt af det lange hår. Han tog det rigtig pænt

Kirsten P
    Jeg har en sibirisk neva masquerade smiley

profilbillede
  • #4   3. apr 2019 Min oplevelse er at man skal børste pelsen en del i det område så den ikke klumper så det kan sidde fast. Desuden skal du sørge for pøllerne ikke er for våde så sørg for noget foder med højt fiber.
    Jeg har en Ragdoll som meget sjældent har det, når han har kan jeg nemt lige pille dem ud med et stykke papir smiley

For mig er det vigtigt ikke at klippe pelsen, da han er udstillingskat.
    Hvis din kat ikke skal udstilles så ville jeg simpelthen bare fjerne den pels der sidder i vejen deromme smiley

• #5   3. apr 2019 Hvor er det en yndig lille kat. Det lyder fornuftigt, det du har gjort. Trine har det ikke ret tit, så vi har ikke klippet hende bagi, men jeg ville gøre det, hvis det var slemt. hos hende er det bestemt ikke nemt bare at pille af og hun faktisk en temmelig fast mave.

• #6   3. apr 2019 Det kunne godt lyde som om, at killingen har lidt blød afføring, så kan det godt hænge i pelsen. Hvad spiser han?

• #7   3. apr 2019 Ja jeg har også klippet det af, min lille tøs var handicappet, så hun blev altid klippet bag i, og når du altid klipper det snavsede af, fjerner du efter hånden den pels som det kan hænge i, men du skal have styr på maven, måske lige tage en snak med opdrætteren eller dyrlægen.
    Hvis du skal udstille ( forhåbentlig ikke lige nu) så må der ikke klippes i pelsen.

• #8   3. apr 2019 Jeg oplever det med min norske skovkat hvis jeg får kommet for meget grus i bakken. Så prøv evt med lidt mindre grus (i hvert fald hvis du har låg på bakken)

• #9   3. apr 2019 Han er ikke en udstillingskat, men bare min helt egen lille hyggedreng.

Jeg prøver lige dit råd Susanne J, for hans afføring er slet slet ikke tynd, og det er nok også derfor at det er sværere at få fjernet. Jeg holder meget øje med hans afføring smiley

• #10   3. apr 2019 Jeg taler skam heller ikke om TYND afføring. Så til en anden gang vær så sød at læse det skrevne. Fakta er, at normal afføring ikke sætter sig i pelsen, men BLØD afføring kan godt gøre det. Især hvis pelsen måske i forvejen er lidt filtret omkring nummeren. smiley

Iøvrigt nøjes tynd afføring ikke med at sidde i pelsen men løber hele vejen ned af benet, hvis man er rigtig heldig - og halen. smiley

• #11   3. apr 2019 Susanne, det var faktisk Susanne J jeg svarede i min besked smiley

Hans afførring er en smule blød, jeg vil lige afprøve et par forskellige ting de næste par dage og se hvordan det går. Han får det her som han fik med fra opdrætteren og det er hvad jeg har tænkt mig at holde mig til i killingen perioden smiley

Hans madskål er altid fyldt op med tørfoder og vådfoder får han 2 gange om dagen på faste tidspunkter og så en gang malt inden sengetid.

Probiotic får han en gang i mellem og kun én fyldt pipette smiley

profilbillede
  • #12   3. apr 2019 Hvis han næsten lige er flyttet hjem til dig, kan hans afføring sagtens være en smule blød alene af den grund. Stress giver lynhurtig udslag på afføringen. Ja at flytte er altid lidt stressende, også selvom han ser veltilpas ud hos dig. smiley

• #13   3. apr 2019 Susanne
    Det kan sagtens være det der gør det, det er knap en uge siden at vi fik ham hjem smiley
    Og ikke nok med det så har vi hentet ham hos en opdrætter i Polen, så det var en laaaaang køretur hjem, med piv og miaven den første halve time. Derudover sov han faktisk det meste af turen hjem smiley

• #14   4. apr 2019 Ok det med at dybt grus, skulle give problemer, har jeg aldrig oplevet, tvært i mod, hvis der ikke er et tygt lag på mindst 5 cm, så kan de træde i klumper som ikke er tørre endnu, og det kan også sætte sig på bunden af bakken.
    Godt du ikke skifter foder endnu, ikke når killingen endnu ikke er faldet helt til, så vil maven bare blive helt tosset.

• #15   4. apr 2019 Her har vi 10 cm. grus ca., og vi har normalt ikke problemer med pøller i pelsen. smiley

Jeg tænker helt ærligt, at det bare har været lidt stress. Det ER en lang køretur for sådan en lille størrelse. Det skal nok gå i orden igen. smiley

• #16   4. apr 2019 Tak for alle jeres svar.
    Hans pøller virker mere faste i dag og efter at have klippet lidt af hans hår bagi, har der slet ikke været noget smiley

profilbillede
Kommentér på:
Pøller i pelsen

Annonce