{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Hjælp - en legekammerat til min hunkat? {{forumTopicSubject}}

Kære Jer,
Jeg er en lykkelig ejer af Blixen på seks måneder. Hun er en sibirisk kat købt fra et fint stueopdræt. Vi er meget glade for hende, hun er sjov og skøn.
Det er ligeledes min første kat, og selvom jeg synes at jeg læste internettet tyndt, så er det alligevel gået min næse forbi, at to katte er at foretrække, så de kan lege og udvikle sig med hinanden - så er jeg blevet det klogere (og ja, det giver jo virkelig god mening, jeg har bare ikke tænkt tanken). Blixen trives og har et dejligt katteliv, men når jeg til sommer afleverer mit speciale og forhåbentlig finder mig et job, så vil der være mange timer om dagen, hvor hun skal være alene. Vi er derfor på jagt efter en legekammerat mere, og nu til mit spørgsmål til jer:
Det opdræt, jeg købte hende hos planlægger først killinger sidst på efteråret, hvilket for mig er langt ude i fremtiden; jeg har imidlertid fundet et andet opdræt, der venter killinger i uge 18. Jeg mindes, at have læst at det er en god idé, at have katte fra samme kuld, men da det jo ikke er muligt, så tænkte jeg om det næstbedste er, at vente til næste år med en killing, og så købe en søsterkilling til Blixen? Eller kan jeg købe en killing fra et andet opdræt og stadig få en god legekammerat til hende? - jeg håber virkelig mit spørgsmål giver mening, ellers må I hellere end gerne spørge efter en uddybning smiley
God søndag derude.
// Melanie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - en legekammerat til min hunkat?
  • #1   14. apr 2019 det er bedst at have to

    men de behøver altså ikke at være i familie. din kat vil aldrig kunne finde ud af at det måske er en lillesøster at du evt får. det vil hun være totalt ligeglad med. hun har glemt alt om sin tidligere familie

    det som er vigtigst er at finde en kat som passer sammen med den man har i forvejen.
    altså er det en lidt doven kat, ja så skal man finde en som hellere ikke lige er så vild i varmen.
    så tempermanet er vigtigst at få til at passe sammen
    alderen , jo tættere på hinanden jo mere glæde kan de få af hinanden.
    køn.ja jeg har begge dele. men når man kun har en hunkat i forvejen så ville jeg nok vælge at få en pige til. han og hunkatte leger bare ikke altid på samme måde. Især hunkatte kan være mere sippet, og derfor gider de ikke altid at lege med drengene

    så hvis jeg var dig ville jeg vælge at se om man kunne finde en hunkilling i samme alder som din - racen er underordnet bare tempermanet er der

    Og når det så er sagt, ja så er det jo ikke sikkert at de vil blive bedste venner. nogen gang lykkes det, og andre ikke

    disse to(en af hver) var fra to forskellige kuld, med 14 dage imellem.


    profilbillede
  • #2   14. apr 2019 Køb du bare fra et andet opdræt det er der intet problem i smiley

  • #3   14. apr 2019 Man anbefaler samme køn, men alder har jeg nu ikke som sådan oplevet spille ind hos dem jeg har set smiley

  • #4   14. apr 2019 jeg har to tøser kida og fie. her er der 11 mdr i mellem
    og de har ikke ret meget glæde af hinanden. jo kida vil gerne jorde Fie men ellers ikke
    de er enige om at man ikke blander sig når drengene leger, men ellers er der ikke meget de er enige om

    her har jeg så fortrudt at jeg ikke fik to i samme alder i stedet for.


  • #5   15. apr 2019 Anja:
    Det er ikke sikkert det havde gjort nogen forskel. Hvis personligheden imellem kattene ikke matcher så hjælper det intet at de har samme alder.


  • #6   15. apr 2019 Tusind tak for jeres svar smiley
    Min kæreste er allergiker, og jeg havde egentlig (ulykkeligt) afskrevet håbet om en kat, indtil vi fandt den sibiriske race, og fandt ud af, at han kan tåle dem. Derfor kan vi desværre ikke bare finde en killing hos hvem som helst. Der er ikke mange opdrættere i Danmark, men én af dem venter killinger i uge 18. Der kommer jo så til at være et halvt år mellem vores og en evt. lille ny. Det kan måske sagtens gå, så længe personlighederne stemmer overens? Hvis vi skal finde en killing med et temperament og personlighed svarene til Blixens, hvordan kan jeg så se personlighed og temperament hos en lille killing? smiley
    Det er mange spørgsmål, men jeg undskylder med min novicestatus på killingeområdet - jeg har kun haft voksne huskatte, men de var næsten aldrig indedøre.

    // Melanie


  • #7   15. apr 2019 Jeg ville kontakte opdrætter og forklare dem jeres situation og fortælle om jeres egen kat og at i søger en kat med et temperament der minder om.
    Opdrætteren går op og ned af kattene så de kan bedre observere dem.
    Så vil de søge efter den kat der er mest egnet til jer smiley


Kommentér på:
Hjælp - en legekammerat til min hunkat?

Annonce