{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Råt kød {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg mange gange læst herinde om at katte får råt kød f.eks. hjerter og lever.

I samtlige ernæringsråd i diverse kattebøger, har jeg læst at det skal koges pga. paracitter!

Min opdrætter har fortalt at mine kommende katte, elsker lever og hjerter!

Er jeg total "hys", når jeg tror på at det skal koges?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råt kød
  • #1   19. nov 2007 om du er hys el ej vil jeg undlade at kommentere*G*
    men i naturen har katte og andre jo ikke mulighed for at tilberede maden osv og jeg er sikker på at det er sundt for katte at de får lidt råt kød nu og da.
    begge vores katte får en lille smule nu og da, det hænder så ikke så tit at de får det, men det ka så både være tilberedt og råt det de får og hos vores katte er interessen størst når det er råt

• #2   19. nov 2007 Natasha.

Har også hørt det med mikro-ovnen.

* KG*Foto *
    Det vil jeg da lige prøve at ringe til ham og høre!

Jeg er måske hys, men kan jeg undgå at de får diverse orm fra kød, vil jeg da gerne det!

Jeg har ikke selv spist råt kød og sushi, siden jeg så en udseendelse om, hvad vi mennesker risikerede at få, ved at spise det. Så da jeg læste det om i kattebøgerne, lød det jo meget logisk!

• #3   19. nov 2007 LOL!

Tak Johnny!
    Både for dit input og fordi du vælger ikke at udtale dig om mig!

Er der noget i det rå kød som katte har brug for og som evt. går tabt når vi koger/bestråle det?

• #4   19. nov 2007 Jeg tænkte mere på sådan noget som vitaminer, mineraler men kan godt se det med tænderne. Kompencerer tørkost ikke for det med tænderne?

Alt hvad jeg ved om katte, drejer sig om adfærd. Jeg aner virkelig intet om ernæring, andet end hvad jeg har kunne læse mig frem til! Sølle mine killinger!

• #5   19. nov 2007 Natascha.

Jeg ved at der findes et tørfoder som forhindre dannelsen af tandsten hos katte, men kan da ikke lige komme i tanke om hvad det hedder! Kan du vente til fredag, så har jeg mulighed for at finde ud af hvad det hedder!

• #6   20. nov 2007 Vi giver ikke råt kød - netop pga. parasitterne og risikoen for tarminfektion. Men det er vist lidt et spørgsmål om, hvad man selv er overbevist om, for der er jo mange som fodre med råt kød og hvor kattene ikke bliver syge.

• #8   20. nov 2007 Stoffet taurin som Camilla L nævner, er det ikke tilsat den mængde der er nødvendig i den tørkost de får? Hivs ikke, kan man så købe noget tilskud, så man er sikker på at de får nok taurin?

Jeg må altså tilstå, at jeg langt hellere vil give det på anden måde, end i form af råt kød!

• #9   20. nov 2007 Jeg turde ikke give min dyr råt lever og hjerter, da min svoger mistede sin hund juleaften for 2 år siden pga. et stykke råt ande lever. Den døde inden for et døgn. på trods af den kom til dyrlæge med det samme.

I naturen er kattene også bekendt med de bakterier der er og er mere modstndsdygtige over for dem.

• #10   20. nov 2007 Hvis kødet har været frosset burde der ikke være risiko for parasitter. Reglen for fisk til sushi er frysning -18 grader) i min to døgn, så skulle alt være dødt.

• #11   20. nov 2007 Mai T

Du tænker på Hill´s T/D

• #12   20. nov 2007 **Poly-Cats**© .

Det er den til Nataschas kat du mener ikk? Syntes det lyder bekendt, men den er altså helt væk hos mig! Hvis den du nævner forbygger, så er det jo egentlig også ligegyldigt, om det er et andet mærke jeg ikke kan huske!

Indimellem ryger der jo noget ud fra ens "harddisk". Det er bare frygtelig irriterende, når man ikke selv styrer hvad der deletes! :0)

Kommentér på:
Råt kød

Annonce