772 visninger
|
Oprettet:
Råt kød {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg mange gange læst herinde om at katte får råt kød f.eks. hjerter og lever.
I samtlige ernæringsråd i diverse kattebøger, har jeg læst at det skal koges pga. paracitter!
Min opdrætter har fortalt at mine kommende katte, elsker lever og hjerter!
Er jeg total "hys", når jeg tror på at det skal koges?
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
men i naturen har katte og andre jo ikke mulighed for at tilberede maden osv og jeg er sikker på at det er sundt for katte at de får lidt råt kød nu og da.
begge vores katte får en lille smule nu og da, det hænder så ikke så tit at de får det, men det ka så både være tilberedt og råt det de får og hos vores katte er interessen størst når det er råt
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Har også hørt det med mikro-ovnen.
* KG*Foto *
Det vil jeg da lige prøve at ringe til ham og høre!
Jeg er måske hys, men kan jeg undgå at de får diverse orm fra kød, vil jeg da gerne det!
Jeg har ikke selv spist råt kød og sushi, siden jeg så en udseendelse om, hvad vi mennesker risikerede at få, ved at spise det. Så da jeg læste det om i kattebøgerne, lød det jo meget logisk!
okt 2007
Tak Johnny!
Både for dit input og fordi du vælger ikke at udtale dig om mig!
Er der noget i det rå kød som katte har brug for og som evt. går tabt når vi koger/bestråle det?
okt 2007
Alt hvad jeg ved om katte, drejer sig om adfærd. Jeg aner virkelig intet om ernæring, andet end hvad jeg har kunne læse mig frem til! Sølle mine killinger!
okt 2007
Jeg ved at der findes et tørfoder som forhindre dannelsen af tandsten hos katte, men kan da ikke lige komme i tanke om hvad det hedder! Kan du vente til fredag, så har jeg mulighed for at finde ud af hvad det hedder!
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
okt 2007
Jeg må altså tilstå, at jeg langt hellere vil give det på anden måde, end i form af råt kød!
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
I naturen er kattene også bekendt med de bakterier der er og er mere modstndsdygtige over for dem.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Du tænker på Hill´s T/D
okt 2007
Det er den til Nataschas kat du mener ikk? Syntes det lyder bekendt, men den er altså helt væk hos mig! Hvis den du nævner forbygger, så er det jo egentlig også ligegyldigt, om det er et andet mærke jeg ikke kan huske!
Indimellem ryger der jo noget ud fra ens "harddisk". Det er bare frygtelig irriterende, når man ikke selv styrer hvad der deletes! :0)
Råt kød