{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Hjælp! Anton har det ikke godt... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved knap nok hvordan jeg skal begynde!

Anton har det simpelthen ikke godt mere! Er bange for jeg har lukket øjnene for det i lidt for lang tid, i håb om det vil gå over!
Men i nat vågnede vi ved, at Felix BANKEDE Anton - og det er ikke for sjov mere! Efter vi har fået Karla har Anton meldt sig helt ud! Han kommer ikke op og putter mere hvis én af de andre er i nærheden, han går når de kommer, synes han har tabt sig rigtig meget og han ligger nogen gange bar og stirer tomt ud i luften!
Han burde ha været ene kat fra starten, men det var jo ikke til at vide - og tænkte at en lille hun mis måske kunne hjælpe på det hele, men det har det bestemt ikke gjort!

Er der nogen der har gode råd til hvad man kan gøre? For jeg kan ikke holde tanken ud om, at vi måske skal af med ham...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Anton har det ikke godt...
  • sara *
    sara * Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #1   1. dec 2007 Argh, ærgeligt at jeg ikke kan hjælpe i dette tilfælde smiley
    Men håber virkelig andre kan hjælpe dig!

• #2   1. dec 2007 Håber jeg også... Er helt ude af den:(

• sara *
    sara * Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #3   1. dec 2007 Kan jeg forstille smiley Det virkelig sørgeligt!

• #4   1. dec 2007 Åh, hvor er det altså synd for Anton. smiley

Er alle kattene neutraliseret? Ellers bør det nok gøres.

Har de aldrig kunnet sammen eller er ufreden noget nyt?

Det første jeg tænker ved din beskrivelse af, hvordan Anton har det, så er det, at de katte ikke skal bo sammen. Men hvor meget plads har du? Har du evt. mulighed for at dele huset op, så Anton kan få fred for de andre?
    Men inden du går så drastisk til værks, bør du nok få ham undersøgt ved dyrlægen. Han kan være syg, en syg kat bliver tit kanøflet af de andre.

Feliway kan måske også dæmpe gemytterne. Værd at forsøge.

Du er inde på at han nok burde have været enekat. Ja, det er der nogle katte, der har det bedst med. Hvis man ikke anskaffer kattene samtidigt eller fører dem sammen i en meget ung alder, så bliver det desværre ikke altid en succes at bringe flere katte til huse. Det kan være, du bliver nødt til at søge nyt hjem til ham. For som du beskriver det, så går det altså ikke. Du kan ikke bare lade stå til.

Jeg håber det bedste for Anton. Opdatering ville være dejligt.

• #5   1. dec 2007 Anton og Felix er kastreret - Karla er ikke endnu, da hun jo bar en en killing!
    Anton og Felix har aldrig været de bedste venner, men de accepterede hinanden inden Karla kom til!
    Kan bar næsten ikke tænke tanen til ende, for Anton er virkelig mit "hjertebarn" - men derfor må jeg jo også gøre hvad der er bedst for ham!
    Feliway vil jeg prøve, har lige været afsted men der var lukket!
    Vi bor i lejlighed, så der er ikke mulighed for at han får fred..
    Sidst vi var til dyrelæge tjek (juli) var han begyndt at tabe sig lidt! Der købte jeg vådfoder som han skulle ha en ordentlig klat af hver dag, det er bar ikke nemt når Felix jager ham væk, og Felix må bestemt ikke tage mere på!
    Så tænkte på om det måske er en ide at jeg en gang om dagen tager Anton med ind i et andet rum, lukker døre, og gir ham maden? Så kan jeg også ha lidt alene tid med ham, hvor de andre ikke er der!
    Der står selvfølgelig altid tørkost til rådighed til alle 3=)

• #6   1. dec 2007 Jeg tænker om du måske skulle finde nyt hjem til Karla... Men der er desværre ingen garanti for at det hjælper, nu hvor de to andre ER blevet uvenner.

Helt ærligt så tror jeg ikke, det er nok til at løse Antons problem, at du tager ham med ind i et rum for sig, men det er selvfølgelig en god ide at gøre det, mens han får sit specialfoder. Han skal jo da have ro til at spise. Har han ellers god appetit?

Krydser fingre for at Feliway kan lægge en hurtig dømper på gemytterne. Det løser nok ikke problemet, men kan forhåbentlig gøre det mere tåleligt, indtil du har fundet en god løsning. Der er også Felifriend, som er beregnet til sammenføring af katte, men ved ikke om det vil hjælpe i dette tilfælde. Spørg dyrlægen om det. Jeg synes også stadig, at det vil være godt med et helbredstjek af Anton.

• #7   1. dec 2007 Tror bestemt heller ikke det løser det hele at tage ham væk og give ham mad, men dt kan måske hjælpe lidt på hans humør!
    Han spiser fint... synes bar han bliver tyndere og tyndere... Vil til at veje ham så jeg kan følge lidt med!
    Og tror ikke det hjælper at fjerne Karla, for hende og Felix har det simpelthen så godt!
    Men vil ikke af med nogen af dem jo=) Tak for hjælpen indtil videre...

• #8   1. dec 2007 Jeg havde på et tidspunkt lidt problemer mellem 2 af mine burmesere, den yngste (Lillemand) jagede meget med den mellemste (Coco). Coco blev stresset og begyndte at besørge uden for kassen.

Jeg købte en feliway til at sætte i stikkontakten og har haft skiftet den 2 gangem så var problemet overstået. Jeg tog mig i den periode ekstra meget af Coco og var efter Lillemand når han begyndte at jage med Coco (fjernede ham simpelthen).

Nu har de det igen fint sammen, så det kan godt lade sig gøre.

Prøv evt. også at lege med kattene sammen med f.eks en drillepind evt. sprøjtet med catnip.

Held og lykke, jeg håber at I igen må få fred i huset.

• #9   1. dec 2007 Åh... tusind tak for svaret! Er dejligt at høre det kan lade sig gøre... Må afsted efter en feliway mandag morgen=)

• #10   1. dec 2007 Jeg er kommet til at tænke på at hvis du nu føler dig meget usikker så har jeg fundet link til en katteadfærdsklinik som måske kan hjælpe hvis det går helt galt: http://www.felismir.dk/katte.htm.

Fortsat held og lykke smiley

• #11   1. dec 2007 Mea min ældste var også noget stresset en overgang pga. min hittekilling Milton.
    Hun har altid været svær at fodre på, og her gik hun så næsten helt fra foderet :o( men Hill's a/d vådfoder fik hende igang igen. Og så det faktum at der altid står ekstra mad til hende ude i min udstue, hvor hun tit er når hun vil have fred :o)

Så ja, jeg tror HELT klart det vil være et pusterum for ham at han kan få lov at slappe af med dig og mad i et rum for sig.
    Også måske bare være der nogle timer eller hvor længe han nu vil, så han kan slappe af og sove.

Og derudover har jeg også selv hørt meget positivt om feliway :o)

Kommentér på:
Hjælp! Anton har det ikke godt...

Annonce