5.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Skåne kost HJÆLP Skåne kost HJÆLP

Har snakket med min dyrlæge ang min kat der har dårlig mave. Den skulle have noget antibiotika samt skåne kost. Hun var desværre på kursus, så kunne ikke få et ordentlig billed af, hvad skåne kosten bestod helt af til sådan en kat.
Kan nogen hjælpe ?
Det var noget med kogt kylling, fiske boller, syrnet mælke produkter, kogte kartofler...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skåne kost HJÆLP
  • #1   3. dec 2007 Man plejer at kunen købe skånekost i tørfoder format hos dyrlægen

• #2   3. dec 2007 Ja men ikke den slags skåne kost alm mad skulle hun på først.
    Ris og hvid fisk - men hvad er hvid fisk ???? Torsk og.... ???? Gælder det så torskerogn, tun eller ???

• #3   3. dec 2007 Hvid fisk er også Sej (fileter),fladfisk.
    Torskerogn er også ok,men ikke tun,det er for hårdt for maven.

• #4   3. dec 2007 Hjemmelavet skånekost kan være: Kogt kylling, ris, hvid fisk. Husk også at koge vandet.

• #5   3. dec 2007 jeg køber også skånekost da min ene kat ik ka tåle andet.. Og jeg har købt skånekost fra Royal og det er rigtigt godt..

• #6   3. dec 2007 Hvad koster det og hvor køber du det ?
    Gav over 200 for 2 kilo hos dyrlægen her i dag.... og vi har 3 katte, hvor den ene kun har sart mave, så p.t bliver de fodret mens jeg er der, så de spiser hver sit ! Ellers er de jo dyrer end os i husholdningen !

• #7   3. dec 2007 Christina: DEt gjorde jeg også første gang.. Og det ville jeg slet ik kunne klare..
    Jeg gav 375kr ca.. Ka ik lige huske det nøjagtigt..men der er 10kg..
    Det købte jeg i maxizoo.. Priserne er vist omkring det samme i zoocity

• #8   3. dec 2007 Skåne kost kan f.eks. være I / D fra Hills på dåse og tørkost.

• #9   3. dec 2007 Det kan være, dyrlægen har sagt almindelig mad for at se, om det er tørfoder ell. konserveringsmidlet i det, hun ikke kan tåle.

Skånekost kan være: Findelt kogt fisk eller kylling blandet med ca. 1/4 rå havregryn. Når du har blandet det, hæld så det afkølede kogevand over, for mange af næringsstofferne er kogevandet, og katten har godt af noget væske).

Det er min erfaring, at rå havregryn er bedre end kogt ris, selv om det har kogt meget længe. Der er også mere næring i.

Hvis hun kan li' det, kan du også prøve med gennemkogt kalve- eller svinelever (skal findeles blandes lige som ovenfor), for _kogt_ lever virker på diarré, og _rå_ lever hjælper på hård mave.

Endelig kan du prøve at købe *diarsanyl* (råd fra min egen dyrlæge). Det indeholder de mineraler og næringsstoffer, som dyr mister, når de har diarré. Det indeholder også et stof (en form for uskadelig ler), der "samler" afføringen. Det ligner kattemalt, og min kat kunne tilmed godt li' det. (Må gives morgen og aften i tre dage).

Held og lykke med missen!

• #10   3. dec 2007 sorry, havde ikke set den sidste linie.

Når mine hafr haft bøvl med maven har de fået noget der hed granulat og så eller i/d fra Hills

• #11   3. dec 2007 (link fjernet) sælger noget der hedder Dorwest Treebarks Powder som jeg har rigtig gode erfaringer med ved dårlig/tynd mave. Det lugter næsten som karry men kattene æder det gerne.... en lille skefuld på hvert måltid.

Hvide bønner i tomatsovs, hvor sovsen er siet fra og bønnerne passeret igennem en si er også rigtig effektivt, så kan man jo evt blande det i noget af det mega foreslår.

Kommentér på:
Skåne kost HJÆLP

Annonce