{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytår // Bange katte?
  • #1   3. dec 2007 Mine har aldrig været bange. Mine 2 nu afdøde + hende den gamle jeg stadig har.

    Har 3 nye, som endnu ikke har prøvet et nytår før.

    Men en ting jeg er glad for, det er at mine katte er indekatte. har hørt om mange grufulde historier om katte og fyrværkeri. Min søster har oplevet en kat der fik et stykke fyrværkeri sat fast til halen og derefter tændt. Hun så den desværre først efter det var sket, ellers havde selvfølgelig fået det stoppet. Men det var ikke noget kønt syn og det er endnu en grund til at holde dem inde. Det er ikke engang nok at holde dem inde den ene dag, da de unge drenge fyrer af i mange dage både før og efter... sørgeligt.


  • #2   3. dec 2007 Hm, okay.. smiley
    Vi havde nu også tænkt at være hjemme..
    Vores er både inde og ude kat. Men hun løber ikke længere end vores have er stor. Så hun er hurtigt inde igen. Selve nytårs aften/dag vil vi jo så holde hende inde. Men er lidt nervøs for hvad hun siger, da hun hurtigt reagere på lyde...


  • #3   3. dec 2007 Min kat er heldigvis så doven, at han gider da ikke afbryde en søvn bare for et par knald uden for *g*

    Jeg ved ikke om det har noget at gøre med vi bor inden for voldene i Fredericia så der stortset altid er larm da vi bor op af en trafikeret vej smiley


  • #4   3. dec 2007 Okay.. Tak lundkvist.. smiley
    Vil jo helst have at hun får en god oplevelse...


  • #5   3. dec 2007 Okay, prøver jeg.. smiley

  • #6   3. dec 2007 Mine plejer at tage det meget pænt, de vender sig hurtigt til lyden.

    Vi har fået mørklægningsgardiner i stuen, så det tror jeg bestemt også vil afhjælpe den skræk de måtte have for alt det blinkende lys. smiley



  • #7   3. dec 2007 *Hejsa*
    Vores er ikke såå bange igen, hvis vi skal i byen og ikke skal være hjemme, Så tænder vi for radioen og disker op med noget lækker mad.. Så de kan prøve og hygge sig..
    Men nu hjælper det også på det da vi bor ude på landet og der er ikke såå meget larm igen..


  • #8   3. dec 2007 Det skal så lige tilføjes at vi har været hjemme hos vores misser siden vi anskaffede os dem. Det er vores 3. nytår hjemme vi når til nu smiley

  • #9   3. dec 2007 jeg vil prøve sådan noget urtemedicin i år til vores. for de er paniske begge de voksende ved ikke med vores killing
    men vi bliver også hjemme. bare mig og kæresten og dyrene og hygger os med god mad. og lejer en masse film


  • #10   3. dec 2007 kan ikke lige huske hvad det urtemedicin hedder. det er ikke ligesom det medicin man kan få hos dyrlægen. her er de stadig lyst vågen men det beroliger dem bare ne hel del

  • #11   3. dec 2007 Jeg plejer at holde mine katte inde nytårs aften, trækker for og skruer lidt højere op for TV end det plejer at være, men det er nu mest for hundenes skyld.

    Jeg vil sige at hvis de bliver bange så lad være med at kæle dem, deri bekræfter man bare deres angst. Det bedste er hvis man kan få dem til at spise... f.eks. rejer eller noget andet "guf".

    Da kroppen består af 100% energi og ved angst og nervøsitet skal kroppen bruge ekstra energi til at være beredt, derfor siger hjernen at vi ikke har brug for at spise når vi bliver bange. Den sætter herved tarmfunktion og spytsekration i står og bruger denne energi til at være klar til at flygte, angribe osv. Det er jo de færreste mennesker, der f.eks. tænker.. "hold da op hvor kunne jeg godt spise en burger nu" mens de flygter fra en voldtægtsforbryder f.eks. (undskyld det var lige det eksempel jeg kunne komme på). smiley

    Hvis man kan lokke sin kat/hund til at spise, så snyder man hjernen og derved bliver der mindre energi til skrækken. Det har virket utrolig godt på min ene hund som har været skrækslagen for nytårskrudt, nu er hun nærmest ligeglad og forbinder bare et "bang" med mad smiley


  • #12   4. dec 2007 vores er også lige glade, men jeg tror nu altså også det handler lidt om hvordan i agerer. Tror det kan gøre meget hvis alt nu bare er som det plejer.

  • #13   4. dec 2007 Vil også foreslå, at trække gardinerne for, og lade tvét køre. Skru gerne lidt højt op.

    Så ser de ikke lysglimtene fra raketterne så kraftigt, samt lyden fra fjernsynet gør, at "nogle" af bragene udefra ikke høres så kraftigt.



Kommentér på:
Nytår // Bange katte?

Annonce