Hvad skal vi vælge Hvad skal vi vælge
Vi har rigtig rigtig længe gået og ønsket os en kat, og efter vi nu er flyttet i et stort hus med plads til det, både ude og inde, synes vi vi endnu engang vil prøve af gå på jagt efter den perfekte lille mis til os, vi har 7 små hunde (chihuahua)
Hvordan præsentere man dem bedst for hinanden, så de ikke bliver uvenner, og nej de hysteriske gø maskiner.
skal vi vælge en killing el en lidt ældre.
og hvad racer er bedst i forhold til sindet overfor hunde...
jeg er specielt betaget af birma'en, men alså ja jeg synes der er så mange smukke racer, og vi skal have den der passer bedst til os...
Pris er underordnet, den skal bare være med stamtavle, da jeg havde et håb om af ville udstille.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
aug 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
som sagt skal de fungere med en lille race hund max 3 kg hund.
så det skal være en rolig og stabil race, uden nogen form for hissighed liggende til racen...
det lyder nok forkert, en hver kat kan blive ireteret, men den skal ikke kunne skade vores hunde, alså begge parter skal kunne leve med hinanden
dec 2006
dec 2006
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
MEN når dine hunde ikke er vant til katte, så vil jeg nok anbefale en lidt større kat. ikke en killing.
Killinger er lidt mere "skrøbelige" og selvom dine hunde er små, så kan de nemmere gøre skade på en killing end på en voksen kat, da den store kat hurtigere vil sætte sid i respekt overfor hundene.
Du kan starte med at sætte et trådhegn op i en døråbning, så dyrene kan vænne sig til hinanden stille og roligt. Katten kan så være på et værelse og hundene i resten af huset. Så vænner de sig til hinandens lugt og udseende..
Pøj pøj med sammenføringen.
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Det har vi manglet med de katte, vi har taget til os, da de ikke har været vant til ret meget hurlumhej, hvor de kommer fra - og det er der heller ikke hos os.
Så jeg vil anbefale dig, at finde en kat som har oplevet en hund og hvad det indebærer. Og så tror jeg det både kan være en killing og en voksen kat.
aug 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 18
tusind tak, det må vi forsøge os med... :o)
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 1 Svar: 1
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg ville nu anbefale at få 2 istedet for kun 1 killing. De har så utrolig megen glæde af hinanden ligesom Jeres hunde sikkert har.
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 112
Hvad skal vi vælge